PWM

search
Advanced
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Composers

  1. A
  2. B
  3. C
  4. Ć
  5. D
  6. E
  7. F
  8. G
  9. H
  10. I
  11. J
  12. K
  13. L
  14. Ł
  15. M
  16. N
  17. O
  18. P
  19. Q
  20. R
  21. S
  22. Ś
  23. T
  24. U
  25. V
  26. W
  27. Y
  28. Z
  29. Ż

Jagoda Szmytka

Jagoda Szmytka

*1982

Bibliography

The composer's artistic output has been reflected upon in numerous articles or columns by experts in the field of contemporary classical music, including Barbara Bogunia, Dirk Wieschollek, Egbert Hiller, Julian Kämper, Marion Saxer, Monika Pasiecznik and Veronika Nowak, which have been published in specialist journals and books such as Bloomsbury Academic, Dissonance, Glissando, Musik & Ästhetic, Musik Texte, Neue Musik Zeitung, Neue Zeitschrift für Musik, Plurale, Positionen, Ruch Muzyczny, Tempo Cambridge University Press. Jagoda Szmytka's music has been featured in portrait radio programmes by Ewa Szczecińska, Eckhard Weber, Florian Hauser, Joanna Grotkowska, Michael Rebhahn on BR-Klassik, SRF2-Kultur, PR2, HR2 and Deutschlandfunk, RBB Kultur, among others.

 

Selected articles:


Szmytka Jagoda
(2023), Doświadczenia z krytyką, napięcia i nadużycia. Przemyślenia ze strony recenzowanego, "Ruch Muzyczny" no. 22, 2023.


Nowak Weronika (2023), Social Composing’ and ‘Contextual Music. Transmedia Relations through New Media in Jagoda Szmytka’s LOST PLAY, [in]: “Youtube and Music. Online Culture and Everyday Life”, Holly Rogers, Joana Freitas, João Francisco Porfírio (ed.), New York/London/Dublin: Bloomsbury Academic, pp. 90- 107.


Eck Cathy van (2021), Megaphone Music I, "Accompanying Website for the book Between Air and Electricity. Microphones and Loudspeakers as Musical Instruments, 2021.


Schröder Gesine (2021), Multimedia Ladies. Zu Performances von Brigitta Muntendorf, Jagoda Szmytka, Juila Mihály und Kasia Głowicka, "Musik & Ästhetik", Heft  98, pp. 54-68.


Planas Pla Ferran
(2021), Composing social media,  "INSAM, Journal of Contemporary Music, Art and
Technology", no. 8, July 2021, pp. 80-103.


Pasińska Agata (2020), Tam, gdzie tradycja przeplata się z nowym - relacja z XII Festiwalu Tradycji i
Awangardy Muzycznej KODY
, "Glissando", 2020.


Wieschollek Dirk (2018), Egotycy z piętą achillesową (Ego Schooter mit Achillesferse), Meakultura.pl


Nonnenmann Rainer (2017), Ich sende, also bin ich. Digital Natives Musiktheater beim Stuttgarter Festival Eclat, "Musik Texte", Band 153, pp. 90-91.


Benda Susanne (2017), Wie klingt der Soundtrack der Digital Natives?, Stuttgarter Zeitung.


Kämper Julian (2017), Regelbrüche provozieren. Kompositionen zwischen Musik und Videospiel, "Musik Texte", Band 155, pp. 19-24.


Eastburn Susanna (2016), Huddersfield Contemporary Music Festival: 20 November 2015, "Tempo", nr 276, s. 78-85.


Wieschollek Dirk (2015), Ideologiefreie Gesellschaftsspiele mit Kultur. Für die Komponistin Jagoda Szmytka ist Musik eine transmediale Inszenierung jenseits alles Grenzen von Ernst und Spiel, "Neue Musikzeitung, no. 10, pp. 7.


Pasiecznik Monika (2014), The Sound and the Body. An Essay on the Œuvre of Jagoda Szmytka, "Dissonance", no 126.


Pasiecznik Monika (2014), Szum życia i muzyki, "Odra", pp. 86-89.


Hiller Egbert (2014), «...Ästhetisierung von Lebenserfahrungen»: Jagoda Szmytkas Ensemblestück «greetings from a doppelgänger», "Neue Zeitschrift für Musik", no 3, pp. 66-68.


Saxer Marion (2014), Kommunikative Vorhölle, "Viva Voce", no 99, pp. 28-29.


Saxer Marion (2013), Von Lautsprechern und Menschen. Die künstlerischen Forschungen von Jagoda Szmytka, "Positionen. Texte zur aktuellen Musik“, Band 95, pp. 21-23.


Stasiowska Justyna (2013), Operacja, "Didaskalia", no 7.


Dąbrowski Grzegorz (2013), Kompozytor pogryzł dyrektora (i nie tylko), Meakultura.pl.


Szczecińska Ewa (2013), Konwencja przeciw konwencji, "Dwutygodnik".