Opuszczasz polską wersję strony.
Na stronie anglojęzycznej nie będziesz mieć możliwości kontynuacji zakupów.
Czy chcesz przejść na wersję anglojęzyczną?
TAK NIE
Kompozytor, prawnik, pedagog, twórca idei „posłuchów” muzycznych. Studiował prawo na Uniwersytecie Łódzkim, teorię muzyki u Marty Szoki i kompozycję u Zygmunta Krauzego w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, a podyplomowo w Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie u Ivana Fedelego (2007–2010) i w paryskim Institut de Recherche et Coordination Acoustique/Musique (2011–2014).
Autor muzyki symfonicznej, kameralnej, scenicznej, elektronicznej i filmowej. Twórca spektakli multimedialnych i intermedialnych. Laureat kilkunastu międzynarodowych konkursów kompozytorskich, jedyny Polak – zdobywca Toru Takemitsu Composition Award (2013), największej nagrody kompozytorskiej Japonii.
W 2014 ogłoszony „Artystą Rezydentem Miasta Paryża”. Kompozytor-rezydent Centre International des Récollets (2013), Cité internationale des arts (2014), Bogliasco Foundation (2018), Civitella Ranieri Foundation (2018), festiwalu Musica Polonica Nova (2018). Dwukrotnie nominowany do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej i pięciokrotnie do Paszportu „Polityki”.
Zainspirowany cyklem obrazów Powidoki słońca Władysława Strzemińskiego, postanowił przełożyć zjawisko optyczne na dźwięki. W jego muzyce współistnieją dźwięki realne oraz treści wyobrażone, intuicja, kalkulacja i refleksja. Posłuchy doprowadziły kompozytora do koncepcji musique acousmatique instrumentale, muzyki akustycznej, którą można percypować jak elektroniczną muzykę akuzmatyczną, tzn. doświadczać przemieszczania się dźwięku w przestrzeni bez jednoczesnej obserwacji poruszających się muzyków.
Muzyka Marcina Stańczyka jest wykonywana przez renomowane zespoły, m.in. Klangforum Wien, Ensemble intercontemporain, Ensemble Musikfabrik, Neue Vocalsolisten, Bang on a Can All-Stars, Tokijską Orkiestrę Filharmoniczną, w wielu krajach Europy, Azji, obu Ameryk, w Australii, i w ramach prestiżowych festiwali, jak La Biennale di Venezia, Manifeste, Huddersfield Contemporary Music Festival, Bang on a Can Marathon, MATA, Espaces Sonores, Sacrum Profanum, Warszawska Jesień.
Pracuje w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Łodzi. Jest profesorem w swojej alma mater, gdzie prowadzi klasę kompozycji, wykłada i pełni funkcję Pełnomocnika Rektora ds. Równego Traktowania. Od 2016 roku reprezentuje Polskę w programie wymiany gospodarczej i kulturalnej Chin z szesnastoma krajami europejskimi.
Administratorem dobrowolnie podanych danych osobowych jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne z siedzibą w Krakowie (31-111) przy Al. Krasińskiego 11A. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki Newslettera zawierającego informacje marketingowe administratora danych. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Informujemy, iż poza podmiotami uprawnionymi na podstawie przepisów prawa, zebrane dane osobowe nie będą udostępniane.
Zamknij