Aktualności
Wszystkie symfonie Brahmsa na koncertach orkiestry Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Jerzego Semkowa
2011-11-15
Dużą gratką dla miłośników muzyki Johannesa Brahmsa okażą się z pewnością najbliższe koncerty orkiestry Sinfonia Varsovia, podczas których muzycy pod dyrekcją Maestro Jerzego Semkowa wykonają kolejno jego wszystkie cztery symfonie. I tak 21 listopada 2011 (poniedziałek) o godz. 19.30 zabrzmią I Symfonia c-moll op.68 i II Symfonia D-dur op. 73, zaś 23 listopada (w środę): III Symfonia F-dur op.90 oraz IV Symfonia e-moll op.98. Koncerty odbędą się w sali koncertowej Filharmonii Narodowej.Sinfonia Varsovia należy obecnie do czołówki polskich orkiestr symfonicznych. Występowała z takimi dyrygentami, jak Claudio Abbado, Yehudi Menuhin, Charles Dutoit, Hans Graf, Paul Mc Creesh, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Jan Krenz czy Jerzy Maksymiuk. Dokonała wielu nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych, dyskografia zespołu liczy około 200 płyt zarejestrowanych dla tak renomowanych, światowych wytwórni jak: Decca, Denon, Deutsche Grammophon, EMI, Naxos, Nippon Columbia, Sony, Virgin Classics, oraz polskich – BeArTon, CD Accord, Dux, Polskie Nagrania, Polskie Radio. Obecnie dyrektorem artystycznym orkiestry jest Krzysztof Penderecki, a dyrektorem muzycznym Marc Minkowski.
W 2010 roku zespół otrzymał własną siedzibę – dawny Instytut Weterynarii SGGW na warszawskiej Pradze, przy ulicy Grochowskiej 272. Decyzją Rady Warszawy i jej Prezydent, Pani Hanny Gronkiewicz-Waltz, w czerwcu 2010 roku został ogłoszony międzynarodowy, otwarty i dwuetapowy konkurs architektoniczny na projekt nowej sali koncertowej dla 1800 widzów oraz zagospodarowanie architektoniczne nieruchomości przy ul. Grochowskiej 272. Konkurs wygrał projekt nazwany „Tajemniczym ogrodem muzyki”, powstały w Atelier Thomas Pucher z Grazu (Austria). Wyróżnia go nie tylko bardzo charakterystyczna rama otaczająca cały teren przy ulicy Grochowskiej 272, ale również wyjątkowa konstrukcja sali koncertowej, która zakłada połączenie akustyki sal budowanych w typie pudełkowym z widowniami typu winnica. Według autorów zwycięskiej pracy ma to zapewnić wspaniałą, unikatową akustykę. Według zamierzeń władz Warszawy, pierwszy koncert Orkiestry Sinfonia Varsovia w nowej sali koncertowej na warszawskiej Pradze odbędzie się w 2016 roku.
Koncert dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Jerzy Semkow & Sinfonia Varsovia WSZYSTKIE SYMFONIE BRAHMSA
21.11.2011 - 23.11.2011 Filharmonia Narodowa, Warszawa
21.11 godz. 19.30
Program:
Johannes Brahms – I Symfonia c-moll op.68
Johannes Brahms – II Symfonia D-dur op. 73
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia
Jerzy Semkow – dyrygent
23.11 godz.19.30
Program:
Johannes Brahms – III Symfonia F-dur op.90
Johannes Brahms – IV Symfonia e-moll op.98
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia
Jerzy Semkow– dyrygent
SPRZEDAŻ BILETÓW:
Kasy Filharmonii Narodowej (wejście od ul. Sienkiewicza)
od poniedziałku do soboty w godz. 10:00 - 14:00, 15:00 - 19:00
tel. +48 22 55 17 130, +48 22 55 17 131
INFORMACJA O BILETACH:
tel. +48 22 55 17 188 w godz. 9:00 - 15:00
www.filharmonia.pl
Najczęściej czytane:
Kompozytorko, kompozytorze! Masz okazję pracować nad swoimi partyturami z dala od codziennego zgiełku, inspirować się naturą, oddawać rozważaniom o sztuce i życiu. Agata Zubel i Michał Moc po raz kolejny zapraszają młodych kompozytorów do czerpania inspiracji z piękna Islandii podczas edycji programu rezydencji artystycznych, która potrwa dwa tygodnie między 4 a 20 października br. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem przedsięwzięcia.
Alicja Twardowska, Warszawskie Towarzystwo Muzyczne im. Stanisława Moniuszki oraz Polskie Wydawnictwo Muzyczne mają przyjemność zaprosić na koncert z okazji 95. urodzin Romualda Twardowskiego, który odbędzie się 17 czerwca o godz. 18:00 w Warszawie (ul. Morskie Oko 2).
W drugiej połowie czerwca czekają nas niezwykle interesujące prawykonania dwóch, najnowszych dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Najpierw, w Gdańsku, zabrzmi Ambient na dwa flety, organy i orkiestrę symfoniczną Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, pod koniec miesiąca zaś, w Poznaniu, Głos Potwora, nowa opera Alka Nowaka.
Pianistka, kameralistka, kompozytorka i synestetyczka, doktor habilitowana w dziedzinie sztuk muzycznych. Autorka licznych i bestsellerowych publikacji fortepianowych wydanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. W czerwcu Marta Mołodyńska-Wheeler, jako kompozytorka miesiąca, opowiada nam o tym, jak powstają jej utwory i jakie zwyczaje towarzyszą jej w pracy twórczej.
W sobotę 7 czerwca br. odbyły się przesłuchania finałowe 12. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki. Zdobywcą I nagrody został brytyjski tenor Samuel Stopford. Polskie Wydawnictwo Muzyczne było Partnerem wydarzenia.
W maju 1857 r. w „Ruchu Muzycznym” ukazała się zapowiedź wystawienia Halki na deskach warszawskiego Teatru Wielkiego. Na te wieści Stanisław Moniuszko czekał aż dekadę – teraz jednak wpadł w „żywy niepokój”… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się przygotowaniom do długo wyczekiwanej przez kompozytora premiery.
Dzieło nagrodzone w Konkursie Kompozytorskim Piesomen Antropon zabrzmi po raz pierwszy 6 czerwca w Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Tego wieczoru usłyszymy ponadto utwory kompozytorów polskich i francuskich, których twórczość stanowi świadectwo czasu i hołd złożony wielkim osobowościom świata sztuki i duchowości m.in. Krzysztofa Pendereckiego i Joanny Wnuk-Nazarowej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem Konkursu.
W ostatnim tygodniu maja uczniowie krakowskich przedszkoli i szkół odwiedzili księgarnię muzyczną PWM z okazji trwającego Tygodnia Dziecka w Polskim Wydawnictwie Muzycznym.
2 czerwca br. rozpocznie się 12. edycja Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki. W muzyczne szranki stanie 77 młodych śpiewaków z 28 krajów; zwycięzców poznamy 7 czerwca. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest Partnerem wydarzenia.
Kompozytor, dyrygent, wydawca, teoretyk muzyki, pedagog muzyczny, rektor uczelni – życiorys Józefa Elsnera jest niezwykle bogaty. Mimo to przeważnie kojarzony jest jedynie jako nauczyciel Fryderyka Chopina. Krzysztof Bilica z zaciekawieniem przygląda się mistrzowi przełomu XVIII i XIX wieku, którego portret rysuje w najnowszej Małej Monografii.