Aktualności
TUTTI.pl - edycja specjalna: #TUTTIwdomu
2020-04-14
W trudnych czasach chcemy się wspierać i wzajemnie inspirować. Reagując na bieżące wydarzenia Polskie Wydawnictwo Muzyczne uruchamia edycję specjalną TUTTI.pl: #TUTTIwdomu. Program kierowany jest DO WSZYSTKICH INSTYTUCJI, które wypożyczały materiały wykonawcze z katalogu PWM w celu dokonania rejestracji audiowizualnych.
Uruchamiamy specjalną pulę środków na zawieszenie w Internecie nagranych przez Państwa wykonań utworów kompozytorów polskich niezależnie od tego, jaki był pierwotny cel rejestracji: cele dokumentacyjne, transmisje i/lub wielokrotne emisje telewizyjne lub internetowe, wydanie płyty DVD. #TUTTIwdomu uwzględnia również nowe inicjatywy związane z prezentacją wykonań muzyki polskiej on-line.
Wierzymy, że akcja ta pozwoli Państwu na:
• ożywienie działalności instytucji,
• podzielenie się z melomanami ciekawymi wykonaniami,
• utrzymanie kontaktu z melomanami,
• inicjowanie nowych działań w obszarze muzyki.
#TUTTIwdomu w praktyce:
1. Wnioski o zniżkę na zawieszenie w Internecie nagrania audio-video wybranego utworu z katalogu TUTTI.pl przyjmujemy MAILOWO (adres: tutti@pwm.com.pl) od 15 kwietnia do 31 maja 2020. Wniosek powinien zostać przygotowany na przesłanym formularzu oraz wysłany z firmowego adresu mailowego wnioskującej instytucji przez osobę do tego uprawnioną.
2. Wnioski rozpatrywane są na bieżąco przez zespół pod przewodnictwem dyrektora-redaktora naczelnego PWM Daniela Cichego zgodnie z datą wpływu.
3. O wynikach będziemy informować mailami zwrotnymi najpóźniej do 14 dni od daty zarejestrowania wniosku.
4. Pozytywnie rozpatrzone wnioski otrzymają dofinansowanie w wysokości 70% należnej opłaty za zawieszenie nagrania w Internecie aż do 31 grudnia 2020.
5. Zawieszone utwory muszą zostać oznaczone #TUTTI.pl, #TUTTIwdomu, #PWM oraz informacją: Nagranie jest udostępniane w ramach #TUTTIwdomu – edycji specjalnej projektu TUTTI.pl, promującego wykonawstwo muzyki polskiej.
Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w #TUTTIwdomu – specjalnej edycji projektu TUTTI.pl .
W razie pytań prosimy o kontakt z koordynatorem projektu, Justyną Neuer-Luboradzką: tutti@pwm.com.pl.
Zasady uczestnictwa w #TUTTIwdomu, edycji specjalnej TUTTI.pl oraz wniosek dostępne są na stronie tutti.pwm.com.pl w zakładce do pobrania.
Grajmy TUTTI muzykę polską!
Najczęściej czytane:
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.
Choć o życiu i twórczości Fryderyka Chopina napisano już niemal wszystko, jego dwie podróże do Brytanii wciąż pozostają mało znanym epizodem biografii. Książka Petera Willisa „Chopin w Brytanii” rzuca nowe światło na ten fragment życia kompozytora, wypełniając lukę w dotychczasowych badaniach. Teraz nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego ukazuje się po raz pierwszy w polskim tłumaczeniu.
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.
12 listopada 2025 roku przypada setna rocznica śmierci Romana Statkowskiego – polskiego kompozytora nurtu późnoromantycznego i pedagoga, ucznia m.in. Władysława Żeleńskiego, Nikołaja Sołowiowa i Antona Rubinsteina, a (wedle niektórych źródeł) także Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Ciekawy wybór twórczości fortepianowej tego kompozytora, nową instrumentację jego opery Philaenis oraz album z jazzowymi impresjami inspirowanymi operą Maria można znaleźć w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Marcel Chyrzyński tworzy muzykę akustyczną, elektroakustyczną i elektroniczną. Jest również twórcą muzyki do spektakli teatralnych – jego zainteresowania skierowane są głównie na teatr współczesny. W listopadzie jest naszym Kompozytorem Miesiąca i uchyla drzwi do swojej pracowni, w której odnajdziemy m.in. partytury najnowszych utworów, niezwykłe kolekcje japońskich drzeworytów, czy imponujący zestaw… fajek.
Dorian Gray – operowa odsłona jedynej powieści Oscara Wilde’a na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Niewinność i niczym nieskażone piękno w pułapce kultu młodości w operze skomponowanej przez Elżbietę Sikorę i w inscenizacji Davida Pountneya. Za pulpitem dyrygenckim maestro Jacek Kaspszyk.
Za Wydarzenie roku uznano Muzyczne Spotkania z okazji 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki – za dwudniowe święto polskiej muzyki we Wrocławiu, które zgromadziło liczną publiczność i ponad pięciuset wykonawców podczas 34 koncertów, warsztatów i spotkań.
7 dni, 7 koncertów w Studiu im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków, w tym 6 w formule recitali fortepianowych. 7 nowych programów zbudowanych wokół twórczości wybitnych kompozytorek i kompozytorów XX oraz XXI wieku. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia ANAKLASIS i Radio Kraków zapraszają na drugą odsłonę cyklu koncertów ANAKLASIS NA FALI 2.0, która odbędzie się 24–30 listopada 2025 r.
Polska muzyka najnowsza zabrzmi w przedostatnim miesiącu 2025 roku w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Katowicach. Usłyszymy kompozycje Marcela Chyrzyńskiego, Wojciecha Widłaka, Pawła Malinowskiego, Aleksandra Lasonia, Krzysztofa Wołka, Hanny Kulenty, Pawła Hendricha oraz Zbigniewa Bargielskiego. Szczególna prapremiera szykuje się także w Poznaniu, gdzie zobaczymy i usłyszymy najnowszą operę Elżbiety Sikory. Tych premier nie można przegapić!