Aktualności
#TUTTIwdomu – wyniki naboru
2020-06-04
31 maja zamknęliśmy nabór wniosków do specjalnej edycji TUTTI.pl, #TUTTIwdomu. Reagując na bieżące wydarzenia Polskie Wydawnictwo Muzyczne zmieniło formułę jednego ze swoich flagowych projektów. Dzięki #TUTTIwdomu od kilku tygodni możemy się cieszyć zawieszonymi w Internecie wyśmienitymi nagraniami muzyki polskiej. Do końca roku będzie tych zawieszeń jeszcze więcej!
Z przyjemnością przedstawiamy listę utworów, których już można posłuchać w sieci, bądź będzie to możliwe w najbliższym czasie.
UDOSTĘPNIONE (w kolejności od najwcześniejszych terminów udostępnienia)
Stanisław Moniuszko, Halka Opery Wrocławskiej
Stanisław Moniuszko, Halka Impresariatu Artystycznego PoliKulTour
Stanisław Moniuszko, Na kwaterunku Opery na Zamku w Szczecinie
Stanisław Moniuszko, Halka Opery Nova w Bydgoszczy
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto-Notturno (arr. na saksofon i orkiestrę smyczkową) Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Krzysztof Knittel, Męka Pańska Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Andrzej Koszewski, Concerto grosso Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Witold Lutosławski, Preludia i fuga Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Kazimierz Serocki, Sinfonietta per due orchestre d’archi Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Arioso e furioso Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto lirico Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Mikołaj Piotr Górecki, Concerto-Notturno Orkiestry kameralnej PR AMADEUS
Roman Palester, Pieśń o ziemi Opery na Zamku w Szczecinie
Ignacy Jan Paderewski, Manru Opery Nova w Bydgoszczy
WKRÓTCE:
Ludomir Różycki, Stańczyk Filharmonii Śląskiej
Witold Lutosławski, Tryptyk śląski Filharmonii Śląskiej
Stanisław Moniuszko, Na kwaterunku Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Bajka Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Straszny dwór Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Stanisław Moniuszko, Flis Akademii Muzycznej w Łodzi
Stanisław Wisłocki, Symfonia o tańcu Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Symfonia nr 1 „Pastoralna” Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Suita polska Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Nokturn Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Stanisław Wisłocki, Koncert fortepianowy Małopolskiej Fundacji Promocji Kultury i Sztuki
Ignacy Feliks Dobrzyński, Uwertura do opery Monbar, czyli Flibustierowie Opery Śląskiej
Stanisław Moniuszko, Litania ostrobramska III Opery Śląskiej
Witold Lutosławski, 6 piosenek dziecinnych Filharmonii Koszalińskiej
Mieczysław Karłowicz, Serenada na smyczki Stowarzyszenia Musica Giovane
Będziemy informować o dostępności kolejnych materiałów.
Zapraszamy do słuchania i oglądania! #TUTTIwdomu
Najczęściej czytane:
To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia!
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.
Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.