Aktualności
Polska Wirutalna Orkiestra Dęta zagra po raz trzeci!
2020-12-16
Muzyka może z powodzeniem istnieć w sieci i łączyć artystów z całego świata. Jednym z cyfrowych projektów, w które w 2020 roku zaangażowało się Polskie Wydawnictwo Muzyczne, jest Polska Wirtualna Orkiestra Dęta. Zapraszamy do udziału w trzeciej odsłonie projektu – tym razem wspólnie wykonanym utworem będzie Dzień jeden w roku Seweryna Krajewskiego i Krzysztofa Dzikowskiego.
Po sukcesie wcześniejszych edycji Polskiej Wirtualnej Orkiestry Dętej, podczas których muzycy wykonali wspólnie Taniec Eleny Michała Lorenca oraz Rockflame Łukasza Cieloszyka, dęciacy zbierają się po raz trzeci, by zagrać razem jedną z najbardziej świątecznych polskich piosenek, czyli Dzień jeden w roku Seweryna Krajewskiego z tekstem Krzysztofa Dzikowskiego w aranżacji na orkiestrę dętą Tomasza Drewniaka.
Aby dołączyć do Polskiej Wirtualnej Orkiestry Dętej wystarczy nagrać swoje wykonanie wybranej partii w formie audio-wideo, a następnie zamieścić je w folderze na platformie Dropbox wraz z uzupełnionym i podpisanym oświadczeniem. Materiały można przesyłać do 20 grudnia. Wszystkie przesłane nagrania zostaną zmiksowane, tworząc po raz trzeci Polską Wirtualną Orkiestrę Dętą. Premiera nagrania zaplanowana jest na 23 grudnia na kanałach YouTube Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i SPOD Stowarzyszenie Polskie Orkiestry Dęte. Szczegóły techniczne dotyczące przygotowania nagrania oraz niezbędne dokumenty znajdują się tutaj, natomiast głosy do utworu można pobrać z księgarni internetowej PWM. Aby być na bieżąco z Polską Wirtualną Orkiestrą Dętą, dołącz do grupy na Facebooku.
Pomysłodawcą PWOD oraz wirtualnym dyrygentem orkiestry jest Dariusz Krajewski (Prezes SPOD). Orkiestra działa w ramach Stowarzyszenia „Polskie Orkiestry Dęte”.
***
AKTUALIZACJA
Z przyczyn niezależnych od organizatorów nagranie zostanie opublikowane w późniejszym terminie.
Najczęściej czytane:
To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia!
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.
Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.