Aktualności
Polska Wirutalna Orkiestra Dęta zagra po raz trzeci!
2020-12-16
Muzyka może z powodzeniem istnieć w sieci i łączyć artystów z całego świata. Jednym z cyfrowych projektów, w które w 2020 roku zaangażowało się Polskie Wydawnictwo Muzyczne, jest Polska Wirtualna Orkiestra Dęta. Zapraszamy do udziału w trzeciej odsłonie projektu – tym razem wspólnie wykonanym utworem będzie Dzień jeden w roku Seweryna Krajewskiego i Krzysztofa Dzikowskiego.
Po sukcesie wcześniejszych edycji Polskiej Wirtualnej Orkiestry Dętej, podczas których muzycy wykonali wspólnie Taniec Eleny Michała Lorenca oraz Rockflame Łukasza Cieloszyka, dęciacy zbierają się po raz trzeci, by zagrać razem jedną z najbardziej świątecznych polskich piosenek, czyli Dzień jeden w roku Seweryna Krajewskiego z tekstem Krzysztofa Dzikowskiego w aranżacji na orkiestrę dętą Tomasza Drewniaka.

Aby dołączyć do Polskiej Wirtualnej Orkiestry Dętej wystarczy nagrać swoje wykonanie wybranej partii w formie audio-wideo, a następnie zamieścić je w folderze na platformie Dropbox wraz z uzupełnionym i podpisanym oświadczeniem. Materiały można przesyłać do 20 grudnia. Wszystkie przesłane nagrania zostaną zmiksowane, tworząc po raz trzeci Polską Wirtualną Orkiestrę Dętą. Premiera nagrania zaplanowana jest na 23 grudnia na kanałach YouTube Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i SPOD Stowarzyszenie Polskie Orkiestry Dęte. Szczegóły techniczne dotyczące przygotowania nagrania oraz niezbędne dokumenty znajdują się tutaj, natomiast głosy do utworu można pobrać z księgarni internetowej PWM. Aby być na bieżąco z Polską Wirtualną Orkiestrą Dętą, dołącz do grupy na Facebooku.
Pomysłodawcą PWOD oraz wirtualnym dyrygentem orkiestry jest Dariusz Krajewski (Prezes SPOD). Orkiestra działa w ramach Stowarzyszenia „Polskie Orkiestry Dęte”.
***
AKTUALIZACJA
Z przyczyn niezależnych od organizatorów nagranie zostanie opublikowane w późniejszym terminie.
Najczęściej czytane:
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.
Choć o życiu i twórczości Fryderyka Chopina napisano już niemal wszystko, jego dwie podróże do Brytanii wciąż pozostają mało znanym epizodem biografii. Książka Petera Willisa „Chopin w Brytanii” rzuca nowe światło na ten fragment życia kompozytora, wypełniając lukę w dotychczasowych badaniach. Teraz nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego ukazuje się po raz pierwszy w polskim tłumaczeniu.
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.
12 listopada 2025 roku przypada setna rocznica śmierci Romana Statkowskiego – polskiego kompozytora nurtu późnoromantycznego i pedagoga, ucznia m.in. Władysława Żeleńskiego, Nikołaja Sołowiowa i Antona Rubinsteina, a (wedle niektórych źródeł) także Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Ciekawy wybór twórczości fortepianowej tego kompozytora, nową instrumentację jego opery Philaenis oraz album z jazzowymi impresjami inspirowanymi operą Maria można znaleźć w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Marcel Chyrzyński tworzy muzykę akustyczną, elektroakustyczną i elektroniczną. Jest również twórcą muzyki do spektakli teatralnych – jego zainteresowania skierowane są głównie na teatr współczesny. W listopadzie jest naszym Kompozytorem Miesiąca i uchyla drzwi do swojej pracowni, w której odnajdziemy m.in. partytury najnowszych utworów, niezwykłe kolekcje japońskich drzeworytów, czy imponujący zestaw… fajek.
Dorian Gray – operowa odsłona jedynej powieści Oscara Wilde’a na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Niewinność i niczym nieskażone piękno w pułapce kultu młodości w operze skomponowanej przez Elżbietę Sikorę i w inscenizacji Davida Pountneya. Za pulpitem dyrygenckim maestro Jacek Kaspszyk.
Za Wydarzenie roku uznano Muzyczne Spotkania z okazji 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki – za dwudniowe święto polskiej muzyki we Wrocławiu, które zgromadziło liczną publiczność i ponad pięciuset wykonawców podczas 34 koncertów, warsztatów i spotkań.
7 dni, 7 koncertów w Studiu im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków, w tym 6 w formule recitali fortepianowych. 7 nowych programów zbudowanych wokół twórczości wybitnych kompozytorek i kompozytorów XX oraz XXI wieku. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia ANAKLASIS i Radio Kraków zapraszają na drugą odsłonę cyklu koncertów ANAKLASIS NA FALI 2.0, która odbędzie się 24–30 listopada 2025 r.
Polska muzyka najnowsza zabrzmi w przedostatnim miesiącu 2025 roku w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Katowicach. Usłyszymy kompozycje Marcela Chyrzyńskiego, Wojciecha Widłaka, Pawła Malinowskiego, Aleksandra Lasonia, Krzysztofa Wołka, Hanny Kulenty, Pawła Hendricha oraz Zbigniewa Bargielskiego. Szczególna prapremiera szykuje się także w Poznaniu, gdzie zobaczymy i usłyszymy najnowszą operę Elżbiety Sikory. Tych premier nie można przegapić!