PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

REVISIONS OF ANAKLASIS: Adam Pierończyk, Piotr Orzechowski i Saki Ozawa w Vertigo Jazz Club & Restaurant już 12 marca

2023-02-28

Ideą ANAKLASIS, marki fonograficznej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, jest nie tylko dokumentowanie wykonań najnowszych utworów polskich twórców. Celem wytwórni jest także tworzenie przestrzeni sprzyjającej budowaniu artystycznego dialogu. Już 12 marca we wrocławskim Vertigo Jazz Club & Restaurant wystąpią muzycy znani z krążków ANAKLASIS – pianista Piotr Orzechowski i saksofonista Adam Pierończyk, którzy po raz pierwszy spotkają się na jednej scenie z japońską pianistką młodego pokolenia, Saki Ozawą.

 

Wydarzenie we wrocławskim klubie będzie okazją do zderzenia doświadczeń i pomysłów artystów działających w dwóch różnych kręgach kulturowych. W pierwszej części wieczoru Pierończykowi towarzyszyć będzie przy fortepianie Piotr Orzechowski, w drugiej saksofonistka wejdzie w improwizowany dialog z Saki Ozawą. Wydarzenie będzie zapowiedzią kolejnych koncertów z udziałem artystów, które w maju tego roku odbędą się w Japonii.

Zarówno Pierończyk, jak i Orzechowski mają swój udział w rozwoju serii REVISIONS. Śmiałe ingerencje saksofonisty w tkankę znanych utworów można śledzić na krążku SZYMANOWSKI / X-RAY. Pierończyk dokonuje dekonstrukcji wybranych dzieł kompozytora, a następnie składa je na nowo, łącząc z własnym, współczesnym i jazzowym językiem muzycznym, udowadniając ponadczasowość i plastyczność dzieł Szymanowskiego. Z kolei Piotr Orzechowski nie bez powodu znany jest także pod pseudonimem ‘Pianohooligan’ – jak słychać na płycie THEMES OF DRACULA, nagranej wspólnie z Kubą Więckiem, klawiatura fortepianu jest dla niego narzędziem do śmiałego eksperymentowania z możliwościami brzmienia instrumentu.

Saki Ozawa to wschodząca gwiazda japońskiej sceny jazzowej. Jej talent napędza rozwój kariery i przysparza kolejnych miłośników jej gry – solowy recital Ozawy wyprodukowany w ubiegłym roku przez Blue Note Japan był wyprzedany. Artystka często występuje z własnym triem, ale nie zamyka się na współprace z innymi muzykami. Podczas jam session w Vertigo Jazz Club & Restaurant po raz pierwszy wystąpi na jednej scenie z Adamem Pierończykiem.

Vertigo Jazz Club & Restaurant powstał w 2015 roku z myślą o miłośnikach muzyki improwizowanej. Zlokalizowany w centrum Wrocławia klub jest elegancką i przytulną przestrzenią, w której jazzowe koncerty odbywają się niemal codziennie. Na deskach sceny wystąpili m.in. Stanisław Soyka, Mateusz Pospieszalski, Wojciech Waglewski, Monika Borzym czy Dorota Miśkiewicz, a także Jazzpospolita, VooVoo, Mitch & Mitch, Pink Freud, WMQ, Pilichowski Band.

Bilety na koncert w cenie 30/40 zł i są dostępne są na stronie vertigojazz.pl/bilety.



REVISIONS OF ANAKLASIS
12 marca 2023, godz. 15:00
Vertigo Jazz Club & Restaurant
ul. Oławska 13, 50-123 Wrocław

Wystąpią:
Adam Pierończyk – saksofon,
Piotr Orzechowski – fortepian,
Saki Ozawa – fortepian.

Najczęściej czytane:

Co kryje trzeci tom „Pism” Romana Palestra? Zwieńczenie publicystycznej trylogii

Celne i bezkompromisowe komentarze w błyskotliwym stylu, czyli Roman Palester o muzyce, sztuce oraz literaturze. Ostatni tom trylogii „Pisma” trafił na półki księgarń. Zbiór myśli kompozytora i wieloletniego redaktora audycji kulturalnych Radia Wolna Europa to doskonała propozycja dla miłośników sztuki, będąc przyjemną, a równocześnie skłaniającą do refleksji lekturą.

LAETA MUNDUS: Polifonia epok i osobowości na nowym krążku ANAKLASIS

Czy współczesny jazz i XV-wieczna polifonia mogą wypracować wspólny język muzyczny? LAETA MUNDUS to najnowszy album wytwórni ANAKLASIS, który splata ze sobą dwa – z pozoru niemożliwe do pogodzenia – światy, tworząc swoistą harmonię sfer. Premiera płyty połączona z koncertem z cyklu „ANAKLASIS na fali” już 12 grudnia.

Krauze spotyka Gombrowicza – absurd życia wyśpiewany

Teatr Wielki w Poznaniu zaprasza 22 listopada na prapremierę opery Ślub z muzyką skomponowaną przez Zygmunta Krauze. Spektakl uświetniający 120-lecie urodzin oraz 55. rocznicę śmierci Witolda Gombrowicza, tuż po premierze zostanie zaprezentowany także w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.

WIELKIE DZIEŁA polskiej muzyki współczesnej na EUFONIACH

Elīna Garanča 15 listopada podczas otwarcia festiwalu Eufonie wystąpi w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Wydarzenie wpisuje się w festiwalowy nurt Wielkich Dzieł, który obejmuje wykonanie ważnych dla polskiej muzyki współczesnej kompozycji Krzysztofa Pendereckiego, Karola Szymanowskiego, Pawła Mykietyna oraz Pawła Szymańskiego i Joanny Wnuk-Nazarowej. Dwa ostatnie koncerty mają szczególnych charakter – jubileuszowy.

Spółdzielnia Muzyczna zaprasza do INTERAKCJI

Listopadowa INTERAKCJA, piąta w tegorocznym cyklu Spółdzielni Muzycznej Contemporary Ensemble, zabrzmi dziełami twórców uznanych, mających bezsprzecznie swoje miejsce w historii muzyki. Zaproponujemy doświadczenie kameralistycznej claritas Pendereckiego, refleksyjnej brzmieniowej kruchości muzyki Andre oraz polskiej awangardy lat 50., reprezentowanej przez dzieło Góreckiego.

Podwójny portret śląskiego mistrza. Witold Szalonek w poszukiwaniu muzycznej duszy głosu i instrumentu

Czteropłytowe wydanie albumu z pieśniami i kompozycjami instrumentalnymi śląskiego mistrza w sprzedaży już od 8 listopada. Wydawcą płyty jest wytwórnia płytowa ANAKLASIS. Premiera albumu odbędzie się 3 grudnia podczas Koncertu specjalnego Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ramach XII Międzynarodowych Dni Henryka Mikołaja Góreckiego w Filharmonii Śląskiej w Katowicach.

„Muzyka z kraju Chopina”. Trzecia odsłona konkursu pianistycznego w Japonii

Konkurs pianistyczny „Muzyka z kraju Chopina (ChopinLand)” w Tokio dobiegł końca, a my poznaliśmy grono utalentowanych laureatów. Z japońskimi pianistami spotkaliśmy się przy polskiej muzyce już po raz trzeci. Z dużą satysfakcją obserwujemy nie tylko wzrost zainteresowania konkursem (z roku na rok wzrasta liczba uczestników), ale i repertuarem polskich kompozytorów innych niż Fryderyk Chopin.

Podróż po muzyce Europy Środkowo-Wschodniej. EUFONIE 2024 - program

Szósta edycja Eufonii otwiera nowy rozdział w historii tego festiwalu. Tegoroczna odsłona to wielkie dzieła, muzyka dawna i współczesna, eksperymenty, transformacje i nowoczesne interpretacje. Po raz pierwszy festiwal wykracza poza Warszawę – koncerty odbędą się w Krakowie, Lusławicach, Lublinie, Katowicach i Dębicy. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia i współorganizatorem jednego z koncertów.

Listopad obfitujący w prawykonania i prapremiery!

W tym miesiącu aż 7 różnorodnych utworów zabrzmi po raz pierwszy w Katowicach, Krakowie, Poznaniu i Warszawie. Jest w czym wybierać, gdyż przekrój gatunkowy jest wyjątkowo szeroki – od pełnych rozmachu oper, przez koncertujące dzieła orkiestrowe, po kameralistykę o różnorodnym obliczu i obsadzie. 

Michael Bates’ Acrobat i Lutosławski Quartet w polskiej trasie koncertowej z muzyką Witolda Lutosławskiego

Ceniony amerykańsko-kanadyjski jazzman Michael Bates ze swoim zespołem Acrobat i z udziałem Lutosławski Quartet wystąpią w Polsce podczas trzech listopadowych koncertów. W programie zabrzmi materiał nagrany przez muzyków na płycie METAMORPHOSES: VARIATIONS ON LUTOSŁAWSKI wydanej nakładem ANAKLASIS w serii REVISIONS.

 

Artyści z sukcesem prezentowali go już w Lincoln Center oraz Barbès Jazz Club w Nowym Jorku. Jesienią 2024 roku po raz pierwszy będziemy mieli okazję posłuchać ich na żywo w Polsce: 14.11 – Kraków, 15.11 – Lublin, 17.11 – Wrocław.