PWM

Wyszukiwanie zaawansowane

Aktualności

O „Sądzie ostatecznym”

O „Sądzie ostatecznym”
2017-11-06

Odliczamy dni do premiery „Sądu ostatecznego” Krzysztofa Knittla. Dzieło powstało na zamówienie Opery Bałtyckiej jako trzecia z oper (po „Madame Curie” Elżbiety Sikory oraz „Olimpii z Gdańska” Zygmunta Krauzego) nawiązujących do historii, kultury i dziedzictwa Gdańska.

 

 

3 listopada Łukasz Rudziński opublikował na portalu www.m.trojmiasto.pl wywiad z reżyserem spektaklu. Paweł Szkotak opowiada między innymi

 

o koncepcji dzieła: Zależało nam na tym, żeby raczej interpretować obraz i zaprosić widzów do pewnej gry z zaczerpniętymi z niego motywami niż pokazywać go wprost.

 

odwołaniach do tryptyku Hansa Memlinga: Staraliśmy się rozpoznać symbole i treści, które "Sąd Ostateczny" za sobą niesie. Śledziliśmy tę symbolikę, czasem ją cytujemy.

 

roli muzyki w przedstawieniu: Moim zadaniem jest pokazanie siły muzyki (…),Muzyka Krzysztofa Knittla ma wiele wymiarów.

 

wydźwięku opery: „Sąd ostateczny” prowokuje pytanie, ile w nas jest dobra, a ile zła.


Zapraszamy do lektury całego artykułu, a od środy (8 listopada) na „Sąd ostateczny” do Opery Bałtyckiej w Gdańsku.

 

 

 

© PWM / rys. Daniel de Latour

Katalogi Wydawcy Agenci