Aktualności
„Tryptyk” na sześć rąk – nowa kompozycja Marty Mołodyńskiej-Wheeler już w sprzedaży!
2024-11-20
Jeden fortepian, trzech pianistów i sześć rąk – tyle potrzebujemy, aby wykonać Tryptyk, najnowszą publikację Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, skomponowaną przez cenioną autorkę muzyki fortepianowej, Martę Mołodyńską-Wheeler.
Tryptyk Marty Mołodyńskiej-Wheeler jest zbiorem trzech utworów przeznaczonych na fortepian na sześć rąk. Miniatury tworzą opowieść snutą od zadziornej Melofonii, poprzez marzycielskie Softisono, aż po szaloną, karnawałową Fiestę de nieve. To pierwsza publikacja Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, w której tercet pianistów zasiąść ma za jednym fortepianem. Choć pierwsza w naszym katalogu, nie jedyna w literaturze muzycznej. Podobne dzieła z powodzeniem wcielane są do repertuaru kameralistów, będąc ciekawym rozwiązaniem, pozwalającym na wykorzystanie wszystkich rejestrów instrumentu równocześnie.
Marta Mołodyńska-Wheeler jest uznaną kompozytorką, od lat specjalizującą się w twórczości fortepianowej. To także aktywna estradowo pianistka – obok gry solowej, wykonuje również muzykę kameralną. Blisko współpracuje przy tym z Grzegorzem Manią, któremu dedykowany jest Tryptyk. Twórczość Mołodyńskiej-Wheeler to wynik nie tylko perspektywy dyplomowanej pianistki oraz pedagoga, lecz ponadto wykształconej kompozytorki i aranżerki, absolwentki tego kierunku na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w katowickiej Akademii Muzycznej. Mariaż zdobytej wiedzy, umiejętności i doświadczeń daje w rezultacie indywidualny język muzyczny, w którym klasyczne podejście do dzieła łączy się z jazzową kolorystyką.
Tryptyk jest najnowszym dziełem autorki, której wiele już utworów ukazało się nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego (Pandemony, Poligrajki, Lili laj, Improwizje na cztery ręce oraz Mołodyjki i Nuciaki). Zbiory te cieszą się sporą popularnością, odpowiadając na potrzeby odborców współczesnej literatury fortepianowej, a kierowane są zarówno do najmłodszych, jak i starszych, ponieważ Tryptyk przeznaczony jest dla osób dorosłych lub na końcowych etapach nauki gry na fortepianie w szkole muzycznej II stopnia. Okładkę utworu zdobi piękna ilustracja Joanny Rusinek.
Publikację można kupić w sklepie stacjonarnym PWM lub na stronie internetowej.
Najczęściej czytane:
Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.
Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.
O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.