Aktualności
Styczeń 2020
Cztery nominacje do Fryderyków dla albumów Polskiego Wydawnictwa Muzycznego
2020-01-30
Krążki wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne znalazły się w czołówce nominowanych do tegorocznych Fryderyków. Akademia Fonograficzna wyróżniła płyty wydane pod marką ANAKLASIS oraz ekskluzywny BOX „100 na 100”.
Agata Zubel i composer.pl
2020-01-25
Dzisiaj urodziny obchodzi Agata Zubel – kompozytorka, którą Polskie Wydawnictwo Muzyczne ma zaszczyt i radość reprezentować. Przez lata współpracy mieliśmy okazję wielokrotnie przekonywać się jak wyjątkową osobą jest Agata Zubel. Przy okazji urodzin chcemy przypomnieć o niecodziennej inicjatywie kompozytorki: projekcie composer.pl.
Jesteś twórcą, a więc masz prawo!
2020-01-23
Polskie Wydawnictwo Muzyczne rusza z ogólnopolską kampanią edukacyjno-społeczną o prawie autorskim skierowaną do dzieci
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury zatrudni: specjalistę ds. poligrafii i procesów cyfrowych
2020-01-16
Miejsce pracy: Kraków.
Forma pracy: umowa o pracę.
Thea Musgrave „Lament Ariadny” – pierwsze polskie wykonanie
2020-01-15
7 marca będzie mieć polską premierę Lament Ariadny (oryg. Lamenting with Ariadne, 1999) brytyjskiej kompozytorki Thei Musgrave. Utwór wykona NFM Leopoldinum pod batutą Josepha Swensena.
Styczniowe koncerty TUTTI.pl
2020-01-07
Pierwszy tegoroczny koncert w ramach TUTTI.pl odbędzie się w Filharmonii Narodowej. 10 i 11 stycznia zabrzmi Casanowa Ludomira Różyckiego. Orkiestrę FN poprowadzi Łukasz Borowicz, a partie solowe wykonają Sylwia Olszyńska (S), Arnold Rutkowski (T), Mikołaj Zalasiński (Bar), Remigiusz Łukomski (B).
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury zatrudni: Kierownika Działu Administracyjnego
2020-01-07
Miejsce pracy: Kraków
Forma zatrudnienia – umowa na czas określony
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury zatrudni: Redaktora w Dziale Redakcji
2020-01-07
Miejsce pracy: Kraków
Forma zatrudnienia – umowa o pracę, pełny etat
Witold Lutosławski styczniowym KOMPOZYTOREM MIESIĄCA
2020-01-01
Rok 2020 jest dla Polskiego Wydawnictwa Muzycznego wyjątkowy – oficyna obchodzi 75-lecie działalności. W tym jubileuszowym roku w ramach akcji KOMPOZYTOR MIESIĄCA będziemy przypominać twórców, których dorobek stał się podstawą działalności naszego Wydawnictwa.
Najczęściej czytane:
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.
Choć o życiu i twórczości Fryderyka Chopina napisano już niemal wszystko, jego dwie podróże do Brytanii wciąż pozostają mało znanym epizodem biografii. Książka Petera Willisa „Chopin w Brytanii” rzuca nowe światło na ten fragment życia kompozytora, wypełniając lukę w dotychczasowych badaniach. Teraz nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego ukazuje się po raz pierwszy w polskim tłumaczeniu.
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.
12 listopada 2025 roku przypada setna rocznica śmierci Romana Statkowskiego – polskiego kompozytora nurtu późnoromantycznego i pedagoga, ucznia m.in. Władysława Żeleńskiego, Nikołaja Sołowiowa i Antona Rubinsteina, a (wedle niektórych źródeł) także Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Ciekawy wybór twórczości fortepianowej tego kompozytora, nową instrumentację jego opery Philaenis oraz album z jazzowymi impresjami inspirowanymi operą Maria można znaleźć w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Marcel Chyrzyński tworzy muzykę akustyczną, elektroakustyczną i elektroniczną. Jest również twórcą muzyki do spektakli teatralnych – jego zainteresowania skierowane są głównie na teatr współczesny. W listopadzie jest naszym Kompozytorem Miesiąca i uchyla drzwi do swojej pracowni, w której odnajdziemy m.in. partytury najnowszych utworów, niezwykłe kolekcje japońskich drzeworytów, czy imponujący zestaw… fajek.
Dorian Gray – operowa odsłona jedynej powieści Oscara Wilde’a na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Niewinność i niczym nieskażone piękno w pułapce kultu młodości w operze skomponowanej przez Elżbietę Sikorę i w inscenizacji Davida Pountneya. Za pulpitem dyrygenckim maestro Jacek Kaspszyk.
Za Wydarzenie roku uznano Muzyczne Spotkania z okazji 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki – za dwudniowe święto polskiej muzyki we Wrocławiu, które zgromadziło liczną publiczność i ponad pięciuset wykonawców podczas 34 koncertów, warsztatów i spotkań.
7 dni, 7 koncertów w Studiu im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków, w tym 6 w formule recitali fortepianowych. 7 nowych programów zbudowanych wokół twórczości wybitnych kompozytorek i kompozytorów XX oraz XXI wieku. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia ANAKLASIS i Radio Kraków zapraszają na drugą odsłonę cyklu koncertów ANAKLASIS NA FALI 2.0, która odbędzie się 24–30 listopada 2025 r.
Polska muzyka najnowsza zabrzmi w przedostatnim miesiącu 2025 roku w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Katowicach. Usłyszymy kompozycje Marcela Chyrzyńskiego, Wojciecha Widłaka, Pawła Malinowskiego, Aleksandra Lasonia, Krzysztofa Wołka, Hanny Kulenty, Pawła Hendricha oraz Zbigniewa Bargielskiego. Szczególna prapremiera szykuje się także w Poznaniu, gdzie zobaczymy i usłyszymy najnowszą operę Elżbiety Sikory. Tych premier nie można przegapić!