Aktualności
Aida w kakowskim kinie Kijów
2009-10-22
24 października w kinie Kijów odbędzie się kolejna transmisja na żywo z nowojorskiej Metropolitan Opera - "Aida" G. Verdiego.Sezon 2009/2010 obejmuje dziewięć transmisji przedstawień, z których aż pięć to premiery lub nowe produkcje. W programie znalazły się zarówno dzieła powszechnie znane jak choćby „Carmen” Georgesa Bizeta czy „Tosca” Giacomo Pucciniego oraz przedstawienia premierowe jak np.: „Opowieści Hoffmana” Jacquesa Offenbacha czy „Armida” Rossiniego. Jak co roku nie zabraknie polskich akcentów oraz największych gwiazd operowych w role Escamilla w Carmen wcieli się znakomity polski baryton-Mariusz Kwiecień, a znany na całym świecie Placido Domingo wystąpi w barytonowej roli doży w spektaklu Simon Boccanegra.
24.10.2009 / 19.00
Giuseppe Verdi /1813–1901/
AЇDA
Violeta Urmana jako Aїda / Dolora Zajick jako Amneris / Johan Botha jako Radamès / Carlo Guelfi jako Amonasro / Daniele Gatti dyrygent / Sonja Frisell reżyser
Opera w cieniu piramid
Opera, której akcja przenosi widzów do starożytnego Egiptu, jest jednocześnie chwytającą za serce historią miłosną i epickim dramatem, budzącym podziw pełnymi rozmachu i przepychu scenami zbiorowymi. Napisana z okazji otwarcia Kanału Sueskiego Aïda należy do najsłynniejszych oper Verdiego, nie tylko dzięki marszowi tryumfalnemu z II aktu. Bohaterowie tej love story to wzięta do niewoli etiopska księżniczka Aïda, jej rywalka, córka faraona – Amneris i wódz egipskich wojsk
– Radamès.
Ceny biletów na transmisje z MET:
40zł (rząd 1-3 oraz 19-22) i 48zł (rząd 4-18)
I Karnet na 4 wydarzenia:
Tosca (10.10)
Aida (24.10)
Turandot (7.11)
Opowieści Hoffmanna (19.12)
Cena 156 zł
II Karnet na 5 wydarzeń:
Kawaler srebrnej róży (9.01)
Carmen (16.01)
Simon Boccanegra (6.02)
Hamlet (27.03)
Armida (1.05)
Cena 195 zł
III Karnet na 9 wydarzeń (wszystkie)
Cena 342 zł
REZERWACJA I SPRZEDAŻ BILETÓW:
Tel. 012 433 00 33,
Email: kijow@kijowcentrum.pl
www.kijow.pl
Najczęściej czytane:
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.
Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach ogłasza konkurs kompozytorski na utwór symfoniczny inspirowany nowelą Stefana Żeromskiego „Puszcza jodłowa”, a w szczególności jednym z zawartych w niej wątków: historycznym, przyrodniczym lub magicznym. Konkurs wpisuje się w Rok Stefana Żeromskiego – 20 listopada 2025 minie bowiem setna rocznica śmierci pisarza.
Podczas Gali Muzyki Klasycznej, która odbyła się w 30 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, poznaliśmy laureatów Fryderyków – najważniejszych polskich nagród fonograficznych, przyznanych w dwunastu kategoriach. ANAKLASIS, marka prężnie działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, została uhonorowana aż trzema statuetkami.