Aktualności
Muzyka filmowa Wojciecha Kilara w Łowiczu
2012-08-22
Już w najbliższą sobotę, 25 sierpnia, w Kościele oo. Pijarów pw. Matki Bożej Łaskawej w Łowiczu zabrzmią filmowe kompozycje Wojciecha Kilara do takich produkcji jak „Zemsta”, „Trędowata”, „Pianista” i „Pan Tadeusz”.Koncert odbędzie się o godz. 19:30 i jest jednym z etapów trwającego w czasie wakacji Wędrownego Festiwalu Filharmonii Łódzkiej „Kolory Polski”.
Wykonawcy:
Marcin Wolniewski – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Łódzkiej
Program:
Wojciech Kilar - Mazur z filmu Zemsta (2002, reż. Andrzej Wajda)
Wojciech Kilar - Walc z filmu Ziemia obiecana (1974, reż. Andrzej Wajda)
Wojciech Kilar - Temat z filmu Pianista (2002, reż. Roman Polański)
Piotr Hertel - trzy fragmenty z muzyki do filmu Wiktoryna, czyli czy pan pochodzi z Beauvais? (1971, reż. Jan Rutkiewicz)
Piotr Hertel - Walc z filmu Granica (1977, reż. Jan Rybkowski)
Wojciech Kilar - Walc z filmu Trędowata (1976, reż. Jerzy Hoffman)
Piotr Marczewski - Suita z muzyki do filmu Znachor (1981, reż. Jerzy Hoffman)
Piotr Marczewski - Walc z filmu Między ustami a brzegiem pucharu - (1987, reż. Zbigniew Kuźmiński)
Andrzej Korzyński - Muzyka z filmu Człowiek z żelaza (1981, reż. Andrzej Wajda)
Wojciech Kilar - Suita z muzyki do filmu Pan Tadeusz (1999, reż. Andrzej Wajda)
dodatkowe atrakcje
16.00 - 20.00 – wystawa plenerowa „100 LAT KINA W ŁOWICZU" przed kościołem OO. Pijarów pw. Matki Bożej Łaskawej i św. Wojciecha, ul. Pijarska
12.00 - 18.00 - Warsztaty ludowe przy Muzeum
Warsztaty ludowe prowadzone przez trzech twórców regionu łowickiego, skierowane są do wszystkich, którzy chcą poznać tajniki rękodzieła Księżaków Łowickich.
Zeszyty z muzyką filmową Wojciecha Kilara w opracowaniu na fortepian są do nabycia tutaj.
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.