Aktualności
Imieniny Jana Kochanowskiego z Tuwimem i Lutosławskim
2013-05-24
22 czerwca w warszawskim Ogrodzie Saskim odbędzie się wielkie święto kultury, literatury i muzyki. Okazją do tego są obchodzone - po raz drugi w ten sposób - Imieniny Jana Kochanowskiego, na które zaproszenie otrzymali znakomici „goście”: Witold Lutosławski i Julian Tuwim. Imieniny Jana Kochanowskiego to wyjątkowa plenerowa impreza kulturalna, organizowana przez Bibliotekę Narodową. 22 czerwca, w samym sercu stolicy, tuż przed nocą świętojańską, od południa do północy warszawiacy i turyści, a dzięki relacji ogólnopolskich mediów również słuchacze w całej Polsce będą mogli zasmakować niepowtarzalnej atmosfery magicznego literackiego Ogrodu Saskiego.Klasyczny kiermasz książki z udziałem ponad 60 wydawców ( w tym PWM), instytucji i organizacji pozarządowych, z udziałem ponad 40 autorów uzupełnią oryginalne interaktywne formy prezentacji literatury, jak np. teatr improwizacyjny, slam poetycki czy oryginalny program edukacyjny.
Imprezę wzbogacą swoimi plenerowymi spotkaniami i warsztatami kluby książki, które na co dzień odgrywają ważną rolę w promocji literatury i czytelnictwa w lokalnych społecznościach. I jak to bywa na imieninach – nie zabraknie też dancingu w starym dobrym stylu.
W programie przedsięwzięcia m.in. mecz na utwory Juliana Tuwima, koncerty, dyskusje panelowe, a także program dla dzieci z utworami Witolda Lutosławskiego w mieszczącej się przy Ogrodzie Saskim Bibliotece Materiałów Orkiestrowych (Fredry 8). Więcej szczegółów już wkrótce!
Honorowy patronat: Fundacja im. Juliana Tuwima i Ireny Tuwim.
Partnerzy wydarzenia: Instytut Książki, Narodowe Centrum Kultury, Narodowy Instytut Audiowizualny, Polskie Wydawnictwa Muzyczne, Biuro Edukacji m.st. Warszawy oraz kluboksięgarnie.
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.