Aktualności
Utwory Krzesimira Dębskiego na VI Zachodniopomorskim Festiwalu Klarnetowym
2014-04-10
Na koncercie 11 kwietnia w ramach VI Zachodniopomorskiego Festiwalu Klarnetowego zabrzmią utwory Krzesimira Dębskiego, m.in. „Landscape”.
W piątkowy wieczór pod batutą Krzesimira Dębskiego Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Szczecińskiej zagra jego utwory na klarnet i orkiestrę.
Krzesimir Dębski jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych, współczesnych kompozytorów muzyki filmowej w Polsce. Jest również autorem wielu ciekawych kompozycji z zakresu muzyki symfonicznej. Podczas piątkowego koncertu będzie można usłyszeć niektóre z owych dzieł, okraszonych charakterystycznym brzmieniem klarnetu. Swoje doskonałe umiejętności wirtuozowskie zaprezentują trzej doskonali klarneciści – Karel Dohnal, Woytek Mrozek oraz młody i niezwykle zdolny Krzysztof Grzybowski.
Orkiestra Symfoniczna szczecińskiej Filharmonii zaprezentuje następujące dzieła Dębskiego: Koncert na trzy klarnety, „Landscape”, „Taniec sudecki” oraz melodie tradycyjne w opracowaniu na klarnet i orkiestrę. Usłyszymy także „Il viento distante” Orlando Garcii – kubańskiego kompozytora współczesnej muzyki klasycznej, profesora na Florida International University w Miami na Florydzie.
Piątkowy koncert w Filharmonii jest częścią VI Zachodniopomorskiego Festiwalu Klarnetowego. Ideą Festiwalu jest stworzenie przestrzeni do spotkania środowiska muzycznego klarnecistów - uczniów, pedagogów, artystów, solistów i miłośników muzyki klarnetowej. Podczas pięciodniowego Festiwalu odbywają się lekcje mistrzowskie, warsztaty, wykłady i prezentacje multimedialne prowadzone przez światowej sławy klarnecistów. Głównym celem Festiwalu jest popularyzacja muzyki klarnetowej, podnoszenie poziomu nauczania gry na klarnecie oraz wymiana doświadczeń uczniów i pedagogów.
Pomysłodawcą Festiwalu jest klarnecista Piotr Piechocki – na co dzień muzyk Filharmonii w Szczecinie, a zarazem Dyrektor Zespołu Szkół Muzycznych im. F. Nowowiejskiego w Szczecinie.
Najczęściej czytane:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.
Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.
O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.
Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.
22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia płytowa ANAKLASIS i Filharmonia Śląska zapraszają na koncert poświęcony twórczości Witolda Szalonka, który odbędzie się 3 grudnia o godz. 19:00 w Filharmonii Śląskiej. Okazja jest szczególna, bowiem tego wieczoru odbędzie się premiera najnowszych publikacji nutowych oraz dwóch albumów płytowych z pieśniami i kompozycjami instrumentalnymi śląskiego mistrza.
Celne i bezkompromisowe komentarze w błyskotliwym stylu, czyli Roman Palester o muzyce, sztuce oraz literaturze. Ostatni tom trylogii „Pisma” trafił na półki księgarń. Zbiór myśli kompozytora i wieloletniego redaktora audycji kulturalnych Radia Wolna Europa to doskonała propozycja dla miłośników sztuki, będąc przyjemną, a równocześnie skłaniającą do refleksji lekturą.
Czy współczesny jazz i XV-wieczna polifonia mogą wypracować wspólny język muzyczny? LAETA MUNDUS to najnowszy album wytwórni ANAKLASIS, który splata ze sobą dwa – z pozoru niemożliwe do pogodzenia – światy, tworząc swoistą harmonię sfer. Premiera płyty połączona z koncertem z cyklu „ANAKLASIS na fali” już 12 grudnia.