Aktualności
Cracovia Cantans 2015
2014-06-01
Polskie Wydawnictwo Muzyczne ufunduje nagrodę wysokości 500 EUR (2 000 zł) za najlepszą interpretację i wykonanie jednego z niżej wymienionych utworów na VI Krakowskim Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym Cracovia Cantans w roku 2015.
Zaznaczamy, że zespół musi śpiewać z oryginalnych nut, wygrany chór wskaże Jury Konkursu.
Zamówienia prosimy kierować na adres handel@pwm.com.pl, zaś wszelkie zapytania i chęć otrzymywania newslettera chóralnego PWM na adres: choir@pwm.com.pl
Do rywalizacji o nagrodę może przystąpić każdy zespół, warunkiem jest, aby w jego programie konkursowym znalazł się chociaż jeden z poniższych utworów:
Romuald Twardowski – Regina coeli, ca 3’
http://issuu.com/pwmedition/docs/regina_coeli
Romuald Twardowski – Jubilate Deo, ca 3’
http://issuu.com/pwmedition/docs/jubilate_deo
Romuald Twardowski – dowolna część z Tryptyku Morskiego
[Pieśń rycerzy Bolesławowych o morzu, 2’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/11_479_-_twardowski_r_-_tryptyk_mor_2ec17413957ae1
Cisza morska, 2’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/11_479_-_twardowski_r_-_tryptyk_mor
Morze, 2’50”
http://issuu.com/pwmedition/docs/11_479_-_twardowski_r_-_tryptyk_mor
Józef Świder – Cantus gloriosus, ca 4’
http://issuu.com/pwmedition/docs/cantus_gloriosus
Paweł Łukaszewski – Ego sum pastor bonus ca 4’
http://issuu.com/pwmedition/docs/ego_sum_pastor_bonus
Andrzej Koszewski – Magnificat, ca 3’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/magnificat
Maciej Zieliński – Tractus, ca 3’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/tractatus
Wojciech Widłak – Psalm CL, ca 3’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/psalmus_cl
Wojciech Kilar – Modlitwa do Małej Tereski, ca 4’
http://issuu.com/pwmedition/docs/modlitwa_do_ma__ej_tereski
Stanisław Wiechowicz – Nie chcę cię, Kasiuniu, 2’
http://issuu.com/pwmedition/docs/nie_chc___cie_kasiuniu
Stanisław Wiechowicz – Gdzie mi się podziały, 1’
http://issuu.com/pwmedition/docs/gdzie_mi_si___podzia__y
Stanisław Wiechowicz – Krakowski mosteczek, 1’
http://issuu.com/pwmedition/docs/krakowski_mosteczek
Kazimierz Sikorski – Mazurek kurpiowski, 2’
http://issuu.com/pwmedition/docs/mazurek_kurpiowski
utwory na chór żeński lub chłopięcy:
Bronisław Rutkowski – Coś tam w lesie stuknęło, 2’
http://issuu.com/pwmedition/docs/cos_tam_w_lesie_70ae92be52636b
Bronisław Rutkowski – Siedzi sobie zając pod miedzą, 3’30”
http://issuu.com/pwmedition/docs/siedzi_sobie_zaj__c
Bronisław Rutkowski – Uciekła mi przepióreczka, 3’10”
http://issuu.com/pwmedition/docs/uciek__a_mi_przepioreczka
utwory na chór męski:
Stanisław Wiechowicz – Jakech ja konie pasł, 1’
http://issuu.com/pwmedition/docs/jakech_ja_konie_pas__
Stanisław Wiechowicz – Leciały gęsi, 2’
http://issuu.com/pwmedition/docs/lecia__y_g__si
Stanisław Wiechowicz – Wyszła dzieweczka, 1’
http://issuu.com/pwmedition/docs/wysz__a_dzieweczka
Najczęściej czytane:
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.