PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

„Młodzi na poważnie” i inne wrześniowe koncerty w Filharmonii Krakowskiej

2014-09-16

28 września w Filharmonii Krakowskiej w ramach Festiwalu Muzyki Filmowej odbędzie się koncert z muzyką filmową Wojciecha Kilara, Macieja Zielińskiego, Jamesa Hornera, Lalo Schifrina, Harry’ego Gregsona–Williamsa, Hansa Zimmera i Jamesa Newtona Howarda.

 

Złożona z uczniów krakowskich szkół muzycznych FMF Youth Orchestra pod dyrekcją Moniki Bachowskiej wykona następujące utwory:
Lalo Schifrin — Mission: Impossible Theme
Wojciech Kilar — Ziemia Obiecana: Walc 
Maciej Zieliński — Suita Kryminalni 
Maciej Zieliński — Komedie romantyczne: najpiękniejsze tematy — Dlaczego nie?, Tylko mnie kochaj, Nigdy w życiu 
Wojciech Kilar — Trędowata: Walc
Wojciech Kilar — Kroniki wypadków miłosnych: Temat Witek i Agatka
Harry Gregson–Williams — Opowieści z Narnii: Książę Kaspian
Wojciech Kilar — Bilans kwartalny 
Wojciech Kilar — Rodzina Połanieckich 
James Horner — Titanic
Wojciech Kilar — Pan Tadeusz: Polonez
Hans Zimmer / James Newton Howard — Mroczny Rycerz


27 września koncertem o godzinie 18:00 zainaugurowany zostanie Sezon Artystyczny 2014/2015

repertuar:
Piotr Czajkowski – I Koncert fortepianowy b-moll op. 23
Karol Szymanowski – Harnasie op. 55

wykonawcy:
Orkiestra i Chór Filharmonii Krakowskiej
Michał Dworzyński – dyrygent
Lilya Zilberstein – fortepian
Tadeusz Szlenkier – tenor
Teresa Majka-Pacanek – chórmistrz


29 i 30 września 2014, godz. 19.30 odbędą się koncerty w ramach Wieczorów Kameralnych - Krakowska Jesień Muzyczna

29 września
wykonawcy:
Jan Kalinowski – wiolonczela
Marek Szlezer – fortepian

repertuar:
Fryderyk Chopin – Sonata g-moll op. 65
Claude Debussy – Sonata
Anna Zawadzka-Gołosz – Eseje o ziemi i o niebie 
Wojciech Widłak – Wszystkie złości moje

30 września
wykonawcy:
Agnieszka Kawula – fortepian
Błażej Kociuban – skrzypce
Marta Nagawiecka – wiolonczela

repertuar:
Sergiej Rachmaninow – Trio Elegijne nr 1
Andrzej Panufnik – Trio op. 1 **
Fryderyk Chopin – Trio g-moll op. 8

Rezerwacja biletów:

Dział Promocji Filharmonii, tel. 12 619 87 22, e-mail: widownia@filharmonia.krakow.pl

www.filharmonia.krakow.pl

Najczęściej czytane:

Muzyczne spotkania. Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania!

To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia! 

Prawykonania utworów Agaty Zubel i Zygmunta Krauze inspirowanych malarstwem współczesnym

W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.

Polifonia epok i osobowości: płyta LAETA MUNDUS dostępna także na LP

Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.

Podwójna tożsamość zaginionej partytury – Historia pewnego utworu

Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.

Wywiad z autorkami „Wiolinkowych opowieści”

Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.

8. Konkurs Kompozytorski im. Krzysztofa Pendereckiego. Termin nadsyłania prac: 8 kwietnia 2025 roku

Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.

Kim był ulubiony uczeń Haydna? Premiera nowej książki z serii „Małe Monografie”

Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.

 

W 2025 roku grajmy TUTTI muzykę polską!

225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.

KOMPOZYTOR MIESIĄCA: ZYGMUNT KRAUZE i jego #BiurkoKompozytora

W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.

Moc wrażeń, moc wydarzeń. PWM podsumowuje 2024 rok

Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.