Aktualności
VI Międzynarodowy Turniej Dyrygentury Chóralnej rozstrzygnięty!
2014-12-15
Zwycięzcą VI Międzynarodowego Turnieju Dyrygentury Chóralnej W stronę Polifonii oraz laureatem nagrody specjalnej ufundowanej przez PWM został YUVAL WEINBERG.
Decyzją Jury VI Międzynarodowego Turnieju Dyrygentury Chóralnej
W STRONĘ POLIFONII, obradującego w dniu 13 grudnia 2014r. w składzie:
Prof. Marta Kierska-Witczak (Wrocław) – Przewodnicząca
Prof. Andrea Angelini (Rimini)
Prof. Inessa Bodyako (Mińsk)
Prof. Stanisław Krawczyński (Kraków)
Prof. Jasenka Ostojić (Zagrzeb)
przyznano następujące nagrody regulaminowe:
I Nagrodę w wysokości 7000 zł otrzymuje
YUVAL WEINBERG
II Nagrodę w wysokości 4000 zł otrzymuje
VIACHESLAV LARIN
III Nagrodę w wysokości 2000 zł otrzymuje
DAWID JARZĄB
Ponadto Jury przyznało wyróżnienie w wysokości 500 zł:
JURĢIS CĀBULIS
Obok nagród regulaminowych ufundowane zostały następujące nagrody specjalne:
NAGRODĘ ZA WYRÓŻNIAJĄCĄ SIĘ INTERPRETACJĘ MUZYKI WSPÓŁCZESNEJ ufundowaną przez Katedrę Chóralistyki i Prowadzenia Zespołów AMKL otrzymuje
YUVAL WEINBERG
NAGRODĘ IM. ZYGMUNTA GABRIELA URBANYI’EGO ZA NAJLEPSZĄ PRACĘ NAD UTWOREM KAROLA SZYMANOWSKIEGO ufundowaną przez twórczynię Turnieju, prof. Zofię Urbanyi-Krasnodębską, otrzymuje
VIACHESLAV LARIN
NAGRODĘ ZA NAJLEPSZE WYKONANIE UTWORU CLAUDIA MONTEVERDIEGO ufundowaną przez przewodniczącą jury, prof. Martę Kierską-Witczak, otrzymuje
DAWID JARZĄB
NAGRODĘ SPECJALNĄ ufundowaną przez Konsul Honorową Republiki Włoskiej we Wrocławiu, panią Monikę Kwiatosz, otrzymuje
BEATA ŚNIEG
NAGRODĘ SPECJALNĄ dla laureata I Nagrody - komplet partytur chóralnych – ufundowaną przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne, otrzymuje
YUVAL WEINBERG
NAGRODĘ SPECJALNĄ – projekt koncertowy z Chórem NFM – ufundowaną przez Narodowe Forum Muzyki, otrzymuje
JURĢIS CĀBULIS
NAGRODĘ CHÓRÓW TURNIEJOWYCH, ufundowaną i przyznawaną przez członków zespołów otrzymuje
YUVAL WEINBERG
więcej informacji na stronie
http://www.wstronepolifonii.pl/
Najczęściej czytane:
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.