PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Regaty Kontrabasowe 2016

2016-06-10

W dniach 16-18 czerwca w Warszawie odbędzie się cykl warsztatów oraz lekcji metodycznych i mistrzowskich dla uczniów, studentów i pedagogów pt. „Regaty Kontrabasowe …od małego – do dużego...”.


Główne cele Regat to wzbudzenie zainteresowania kontrabasem wśród najmłodszych oraz pokazanie możliwości instrumentu w różnych gatunkach muzycznych. Również zaawansowani adepci gry na kontrabasie znajdą coś dla siebie wśród solowych, kameralnych, orkiestrowych i jazzowych lekcji mistrzowskich oraz warsztatów. Wydarzenie stanowi także idealną okazję do wymiany doświadczeń pomiędzy muzykami, pedagogami, uczniami i studentami.

Regaty Kontrabasowe poprowadzą doświadczeni pedagodzy: M. Jelinek (A.S.P BRNO), A. Bogacki (U.M. WARSZAWA) I. Olkiewicz (A.M. WROCŁAW), G. Przybyła (O.S.M. BYTOM), A. Cegielski (Z.P.S.M. UL. BEDNARSKA, WARSZAWA), J. Cembrzyński (FILHARMONIA NARODOWA) oraz A. Jekiełek (FILHARMONIA NARODOWA, Z.P.S.M. UL. KRASIŃSKIEGO, WARSZAWA).

Jako integralną część Regat organizatorzy zaplanowali kurs mistrzowski dla studentów i uczniów szkół średnich, który odbędzie się 16 i 17 czerwca na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie (prowadzący M. Jelinek – kontrabas, M. Jelinkowa – fortepian). Ponadto prezentację nowej Szkoły na kontrabas, która niebawem będzie dostępna w sprzedaży, poprowadzi jej autor – Grzegorz Frankowski. Podczas imprezy będzie możliwość zakupu publikacji PWM.

W programie znalazły się też dwa koncerty. 17 czerwca o godzinie 18:00 odbędzie się koncert kameralny w wykonaniu uczestników kursu mistrzowskiego oraz kwintetu smyczkowego muzyków Filharmonii Narodowej. 18 czerwca o godzinie 18:00 podczas Koncertu Finałowego w Filharmonii Narodowej wystąpią studenci Uniwersytetu Muzycznego w Warszawie, Miloslaw Jelinek (kontrabas) i Marcela Jelinkowa (fortepian) oraz FRANKOWSKI TRIO w składzie: Grzegorz Frankowski (kontrabas), Jacek Bylica (fortepian) oraz Piotr Kopietz (bandoneon).

Udział w Regatach Kontrabasowych i koncercie jest bezpłatny. Zajęcia odbywać się będą w budynku Zespołu państwowych Szkół Muzycznych nr 4 im. K. Szymanowskiego przy ul. Krasińskiego 1 w Warszawie.

Szczegółowy program znajduje się TUTAJ.

Najczęściej czytane:

Wyostrz słuch na pieśni Zygmunta Mycielskiego

Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.

Kompozytorka Miesiąca: Elżbieta Sikora i jej #biurkokompozytorki

Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą. 

Polskie Wydawnictwo Muzyczne na konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie

Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.

Muzyka Grażyny Bacewicz zabrzmi podczas prestiżowego konkursu dyrygenckiego!

Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.

Tak świętowaliśmy 80-lecie PWM. Muzyczne spotkania 2025

3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.

Prapremiery wieńczące 2025 rok

Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.

„Ruch Muzyczny” świętuje 80-te urodziny wyjątkowym koncertem

Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego

XVI Ogólnopolska Konferencja Bibliotekarzy Muzycznych

Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".

Pracownicy i autorzy PWM uhonorowani odznaczeniami państwowymi

Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

„… od nas kochać mocniej na pewno nie mogą” – Koncert fortepianowy e-moll Fryderyka Chopina. Historia pewnego utworu

I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.