Aktualności
Nowy regulamin wypożyczeń materiałów orkiestrowych z katalogu PWM
2017-12-01
Kierując się zasadą przejrzystości współpracy z instytucjami korzystającymi z zasobów Działu Zbiorów Nutowych PWM, od 5 października 2017 Polskie Wydawnictwo Muzyczne wprowadziło nowy regulamin wypożyczeń.
W „Ogólnych warunkach wypożyczeni DZN” wprowadzono zmiany merytoryczne m.in. związane z upowszechnianiem nowych technologii (np. transmisje w Internecie), zostały również jasno wydzielone i pogrupowane tematy:
I. Informacje ogólne
Kto może realizować zamówienia.
Jakiego rodzaju materiały można zamówić ze zbiorów DZN.
II. Składanie zamówień
W jaki sposób można złożyć zamówienie oraz jak i gdzie zamówienie dostarczyć.
W jakich przypadkach zamówienie traktowane jest jak zawarcie umowy z wydawnictwem, a kiedy niezbędne jest przygotowanie dodatkowej umowy.
III. Realizacja zamówień
Procedury i terminy związane z realizacją zamówień z katalogu PWM oraz z katalogów partnerów zagranicznych.
Zamówienia pilne i opłaty dodatkowe.
IV. Warunki formalne użycia materiałów wykonawczych
Sposób użycia wypożyczonych materiałów.
Odpowiedzialność Zamawiającego.
V. Informacje dotyczące obowiązków wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
Zobowiązania wobec innych oprócz PWM instytucji związane z rodzajem wypożyczanych utworów i ich statusem prawnym, w tym utrwalanie audiowizualne oraz rozpowszechnianie takiego utrwalenia.
VI. Przesyłki, zagubienie lub zniszczenie materiału
Realizacja zamówień, wskazówki dotyczące odsyłania zamówionego materiału, informowanie o defektach lub niekompletności przesyłki.
VII. Opłaty za wypożyczenie materiałów wykonawczych
Także informacja o opłatach dodatkowych, rabatach i zniżkach.
VIII. Inne ustalenia
Nowością jest uporządkowanie zasad udostępniania materiałów wykonawczych utworów scenicznych oraz ich prezentacja w formie odrębnego regulaminu. Wcześniej ten rodzaj wypożyczeń nie był w uwzględniony w „Ogólnych zasadach wypożyczeń Działu Zbiorów Nutowych PWM”. Wprowadzenie „Regulaminu wypożyczeń utworów scenicznych” pozwoli zainteresowanym zapoznać się z ogólnymi zasadami wypożyczenia jeszcze przed złożeniem zamówienia. „Regulamin wypożyczeń utworów scenicznych” zamieszczony jest pod „Ogólnymi warunkami wypożyczeń”.
Nowy regulamin to przejrzyste zasady z łatwym do nich dostępem. Prosimy o zapoznanie się z nim przed składaniem zamówień.
Najczęściej czytane:
To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia!
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.
Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.