Aktualności
Wokół TUTTI.pl, zinfonia.com, UIC, nKODA – szczegóły spotkania
2018-03-14
Niezmiernie się cieszymy na nadchodzący tydzień! Dlaczego?
W najbliższy poniedziałek (19 marca) oraz środę (21 marca) spotykamy się z Państwem, by przedstawić i porozmawiać o wprowadzanych przez PWM zmianach i nowościach, które mają usprawnić wzajemną komunikację.
Dziękujemy za tak duży odzew na nasze zaproszenie.
Przedstawiamy listę instytucji, których przedstawiciele będą z nami:
19 MARCA
Akademia Muzyczna w Łodzi
Akademia Muzyczna we Wrocławiu
Filharmonia Kaliska
Filharmonia Krakowska
Filharmonia Łódzka (2 osoby)
Filharmonia Narodowa (3 osoby)
Filharmonia Śląska
Filharmonia w Szczecinie
Filharmonia Warmińsko-Mazurska
NFM Wrocław (2 osoby)
Opera i Filharmonia Podlaska
Opera na Zamku w Szczecinie
Opera Wrocławska (2 osoby)
Orkiestra Kameralna PR AMADEUS
Polska Opera Królewska
PSM I i II st. w Katowicach
Sinfonia Baltica
Sinfonia Iuventus
Sinfonia Varsovia
Społeczna Publiczna Szkoła Muzyczna I st. w Tymbarku (2 osoby)
Szkoła Muzyczna I st. im. S. Wiechowicza w Krakowie
Teatr Muzyczny w Lublinie
Teatr Muzyczny w Poznaniu
Teatr Wielki w Poznaniu
TW-ON (2 osoby)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina
ZPSM nr 1 w Warszawie
21 MARCA
Akademia Muzyczna w Bydgoszczy
Akademia Muzyczna w Gdańsku
Akademia Muzyczna w Krakowie
Akademia Muzyczna w Poznaniu
CEA Filharmonia Gorzowska
Centrum Edukacji Artystycznej (2 osoby)
Elbląska Orkiestra Kameralna
Filharmonia Podkarpacka w Rzeszowie
Filharmonia Pomorska w Bydgoszczy
Filharmonia Poznańska
Filharmonia Śląska
Opera Krakowska
Opera Śląska w Bytomiu
OSM im. F. Nowowiejskiego w Gdańsku
PSM im. J. Zarębskiego w Warszawie
Teatr Wielki w Łodzi
Toruńska Orkiestra Symfoniczna
UMFC Białystok
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina
Warszawska Opera Kameralna (2 osoby)
Do zobaczenia w Dziale Zbiorów Nutowych w Warszawie, ul. Fredry 8!
Najczęściej czytane:
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.