PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Już dziś prawykonanie „Fireworks” Agaty Zubel

2018-08-13

Już dziś wieczorem publiczność festiwalu Chopin i jego Europa usłyszy prawykonanie nowej kompozycji Agaty Zubel. 


Ośmiominutowy utwór „Fireworks” na wielką orkiestrę symfoniczną został zamówiony przez Instytut Adama Mickiewicza w ramach programu POLSKA MUSIC oraz przez European Union Youth Orchestra w ramach programu "2018 European Year of Cultural Heritage". Wykonają go młodzi muzycy z European Union Youth Orchestra pod batutą Gianandrei Nosedy. Dzień później, 14 sierpnia EUYO zagrają "Fireworks" w Konzerthaus w Berlinie, a 19 sierpnia utwór Agaty Zubel zabrzmi w londyńskim Royal Albert Hall w ramach festiwalu BBC Proms. Wydawcą kompozycji jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne. 

Artyści

 

Agata Zubel – polska kompozytorka, śpiewaczka i pedagog. Laureatka licznych nagród zarówno jako wokalistka, jak i kompozytorka. Jej utwory wykonywane były na wielu festiwalach, m.in. Warszawskiej Jesieni, Musica Polonica Nova, Poznańskiej Wiośnie czy Sacrum Profanum w Krakowie. 

 

European Union Youth Orchestra – wielka orkiestra symfoniczna, powołana do życia przez Lionela i Joy Bryer w 1978 roku - składa się z młodych utalentowanych instrumentalistów, obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej. Co roku odbywa światowe tournée pod batutą najwybitniejszych dyrygentów. Z zespołem pracowali m.in. Claudio Abbado, Leonard Bernstein i Herbert von Karajan. Obecnie kierownictwo muzyczne sprawuje maestro Vladimir Ashkenazy. Orkiestra towarzyszyła wielu artystom światowej sławy. Byli to m.in. Martha Argerich, Barbara Hendricks, Nigel Kennedy, Anne-Sophie Mutter, lord Yehudi Menuhin, Jessey Norman, Murray Perahia, Maurizio Pollini.

 

Gianandrea Noseda  uznawany za jednego z najwybitniejszych dyrygentów swojego pokolenia. W sezonie artystycznym 2017/2018 Noseda rozpoczął 4-letnią kadencję jako dyrektor muzyczny Narodowej Orkiestry Symfonicznej w Waszyngtonie, jest także gościnnym dyrygentem Londyńskiej Orkiestry Symfonicznej i Izraelskiej Orkiestry Filharmonicznej oraz głównym dyrygentem katalońskiej Orquestra de Cadaqués.

 

Więcej o utworze przeczytają Państwo TUTAJ oraz TUTAJ
 

Najczęściej czytane:

Wyostrz słuch na pieśni Zygmunta Mycielskiego

Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.

Kompozytorka Miesiąca: Elżbieta Sikora i jej #biurkokompozytorki

Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą. 

Polskie Wydawnictwo Muzyczne na konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie

Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.

Muzyka Grażyny Bacewicz zabrzmi podczas prestiżowego konkursu dyrygenckiego!

Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.

Tak świętowaliśmy 80-lecie PWM. Muzyczne spotkania 2025

3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.

Prapremiery wieńczące 2025 rok

Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.

„Ruch Muzyczny” świętuje 80-te urodziny wyjątkowym koncertem

Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego

XVI Ogólnopolska Konferencja Bibliotekarzy Muzycznych

Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".

Pracownicy i autorzy PWM uhonorowani odznaczeniami państwowymi

Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

„… od nas kochać mocniej na pewno nie mogą” – Koncert fortepianowy e-moll Fryderyka Chopina. Historia pewnego utworu

I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.