Aktualności
W oczekiwaniu na 3. edycję TUTTI.pl
2019-01-18
Program „zakręcony” na muzykę polską
Kiedy dwa lata temu ogłaszaliśmy przedsięwzięcie TUTTI.pl mieliśmy marzenie, by twórczość kompozytorów polskich w programach koncertów i festiwali stale wzrastała i była coraz lepiej rozpoznawana. Gdy zamykaliśmy pierwszy nabór wniosków – widzieliśmy już, że to dobra inicjatywa.
Dzisiaj, po dwóch latach działania TUTTI.pl możemy śmiało powiedzieć, że dzięki podjęciu przez Państwa zaproszenia to marzenie się realizuje! Realizujemy je wspólnie. Z bardzo dobrymi efektami. Mamy na to twarde dowody w postaci statystyk:
W ramach pierwszej edycji TUTTI.pl odbyło się 91 koncertów, w drugiej – 210! Ponad dwukrotnie zwiększyła się także liczba beneficjentów programu: w roku 2017 były to 23 instytucje, a rok później już 50. W ramach przedsięwzięcia odbyło się sześć prawykonań, powstało 9 nagrań CD. Najbardziej cieszy ogromny wzrost liczby bezpośrednich odbiorców organizowanych przez Państwa wydarzeń. Tutaj posługujemy się danymi szacunkowymi, jednak nawet przy założeniu dużego marginesu błędu różnica jest olbrzymia: z około 4000 w 2017 do ponad 60 tysięcy w 2018 roku!
Te dane są imponujące. Gratulujemy! Niezmiennie zachęcamy do dołączania do TUTTI.pl i kontynuacji współpracy.
TUTTI.pl 2019
Już dzisiaj zapowiadamy trzecią edycję TUTTI.pl. Wzorem ubiegłego roku, w ramach TUTTI.pl 2019 można będzie dwukrotnie ubiegać się o dofinansowanie zaplanowanych wydarzeń muzycznych.
Pierwszy nabór wniosków rusza już za miesiąc: 18 lutego, z terminem składania dokumentów do 18 marca. Ogłoszenie wyników przewidujemy w połowie kwietnia. Pula dofinansowania w pierwszym rozdaniu to 220 tys. zł.
Drugi nabór wniosków odbędzie się na początku nowego sezonu artystycznego: od 9 września do 7 października. Jego wyniki zostaną podane z końcem października. Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie w jesiennym naborze wyniesie 150 tys. zł.
Szczegóły zostaną podane w dniu otwarcia naborów. Niezbędne informacje i komplet aktualnych dokumentów zostaną wkrótce opublikowane na stronie www.tutti.pwm.com.pl.
Już od dzisiaj można planować strategię na najefektywniejsze pozyskanie środków z TUTTI.pl, do czego serdecznie zachęcamy.
Podpowiadamy: choć wszyscy kochamy „Orawę” Wojciecha Kilara, zespół ekspertów oceniających wnioski nie przyzna za ten wybór dużo punktów. Najwyższe noty dostają propozycje wykonań mniej znanych utworów oraz utworów współczesnych, cykle koncertowe i edukacyjne promujące twórczość kompozytorów polskich, czy nagrania nieutrwalonej dotąd muzyki.
Dziękujemy za wszystkie koncerty, nagrania i wydarzenia, które do tej pory odbyły się w ramach TUTTI.pl. Grajmy TUTTI polską muzykę!
Najczęściej czytane:
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.
12 listopada 2025 roku przypada setna rocznica śmierci Romana Statkowskiego – polskiego kompozytora nurtu późnoromantycznego i pedagoga, ucznia m.in. Władysława Żeleńskiego, Nikołaja Sołowiowa i Antona Rubinsteina, a (wedle niektórych źródeł) także Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Ciekawy wybór twórczości fortepianowej tego kompozytora, nową instrumentację jego opery Philaenis oraz album z jazzowymi impresjami inspirowanymi operą Maria można znaleźć w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Marcel Chyrzyński tworzy muzykę akustyczną, elektroakustyczną i elektroniczną. Jest również twórcą muzyki do spektakli teatralnych – jego zainteresowania skierowane są głównie na teatr współczesny. W listopadzie jest naszym Kompozytorem Miesiąca i uchyla drzwi do swojej pracowni, w której odnajdziemy m.in. partytury najnowszych utworów, niezwykłe kolekcje japońskich drzeworytów, czy imponujący zestaw… fajek.
Dorian Gray – operowa odsłona jedynej powieści Oscara Wilde’a na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Niewinność i niczym nieskażone piękno w pułapce kultu młodości w operze skomponowanej przez Elżbietę Sikorę i w inscenizacji Davida Pountneya. Za pulpitem dyrygenckim maestro Jacek Kaspszyk.
Za Wydarzenie roku uznano Muzyczne Spotkania z okazji 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki – za dwudniowe święto polskiej muzyki we Wrocławiu, które zgromadziło liczną publiczność i ponad pięciuset wykonawców podczas 34 koncertów, warsztatów i spotkań.
7 dni, 7 koncertów w Studiu im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków, w tym 6 w formule recitali fortepianowych. 7 nowych programów zbudowanych wokół twórczości wybitnych kompozytorek i kompozytorów XX oraz XXI wieku. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia ANAKLASIS i Radio Kraków zapraszają na drugą odsłonę cyklu koncertów ANAKLASIS NA FALI 2.0, która odbędzie się 24–30 listopada 2025 r.
Polska muzyka najnowsza zabrzmi w przedostatnim miesiącu 2025 roku w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Katowicach. Usłyszymy kompozycje Marcela Chyrzyńskiego, Wojciecha Widłaka, Pawła Malinowskiego, Aleksandra Lasonia, Krzysztofa Wołka, Hanny Kulenty, Pawła Hendricha oraz Zbigniewa Bargielskiego. Szczególna prapremiera szykuje się także w Poznaniu, gdzie zobaczymy i usłyszymy najnowszą operę Elżbiety Sikory. Tych premier nie można przegapić!
Kolejna edycja Dnia Edukacji Muzycznej dobiegła końca – był to czas pełen zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń, inspiracji i miłych spotkań. W wydarzeniu organizowanym przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne wzięło udział ponad 150 osób. Dziękujemy, że byliście z nami w Poznaniu!
Polskie Wydawnictwo Muzyczne i Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie mają zaszczyt zaprosić na jubileuszowy koncert, który zwieńczy całoroczne obchody 80-lecia istnienia Oficyny. Ostatnie w tym roku „Muzyczne spotkanie” nie tylko ukaże różnorodność katalogu PWM; dostarczy też niezapomnianych wrażeń i emocji związanych ze wspólnym świętowaniem polskiej muzyki – w najlepszym wydaniu oraz wykonaniu.
15 października podczas gali w De Vere Grand Connaught Rooms w Londynie odbyło się wręczenie prestiżowych nagród Gramophone Classical Music Awards. W kategorii Early Music statuetkę otrzymała płyta ‘The Krasiński Codex’ („Kodeks Krasińskich”) zespołów Ensemble Dragma i Ensemble Peregrina pod kierownictwem Agnieszki Budzińskiej-Bennett. Trzypłytowy album jest jednym z owoców projektu „Kras 52”, zrealizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.