Aktualności
Podsumowanie drugiego sezonu TUTTI.pl
2019-07-04
Koncertem Elbląskiej Orkiestry Kameralnej, podczas którego zabrzmią utwory Grażyny Bacewicz, Wojciecha Kilara i Pawła Łukaszewskiego, zamykamy dzisiaj drugi sezon TUTTI.pl – programu promującego wykonawstwo muzyki polskiej.
To był niezwykle ciekawy sezon, podczas którego ponadtrzystukrotnie wykonywane były utwory z oznaczeniem TUTTI.pl. Były to wykonania koncertowe, przedstawienia sceniczne, rejestracje płytowe i radiowe oraz streamingi i wykonania udostępniane przez internet.
Jak wyglądają statystyki? Nie będziemy zanudzać długimi zestawieniami liczbowymi. Dla przykładu podamy tylko kilka.
Spośród 61 jeden kompozytorów, których utwory były wykonywane w ramach drugiego sezonu TUTTI.pl niekwestionowanym królem wyborów był Stanisław Moniuszko, którego utwory pojawiły się w rankingu aż 44 razy! Chętnie wskazywane były także utwory Witolda Lutosławskiego oraz Wojciecha Kilara (po 38 razy). Powyżej dziesięciu wskazań odnotowaliśmy także przy nazwiskach Mieczysława Karłowicza (20), Karola Szymanowskiego (16), Ignacego Jana Paderewskiego (15) oraz Grażyny Bacewicz (13).
Jesteście Państwo ciekawi, jak te wykonania przełożyły się na konkretne tytuły? Kto obstawia, że Orawa Wojciecha Kilara była najczęściej wykonywanym utworem w ramach TUTTI.pl? Otóż… nie. Najczęściej, bo siedmiokrotnie wykonywana była Symfonia Odrodzenie Mieczysława Karłowicza. Następne w kolejności są: Koncert fortepianowy Ignacego Jana Paderewskiego, Trio concerto Mikołaja Góreckiego oraz – ponownie Karłowicza – Odwieczne pieśni.
W przełożeniu na udział poszczególnych instytucji wygląda to tak:
Aż 14 koncertów, podczas których wykonano 16 różnych utworów z katalogu PWM zrealizowała w programie TUTTI.pl Elbląska Orkiestra Kameralna. Filharmonicy szczecińscy zagrali 8 koncertów z 19 utworami. 18 różnych utworów zaprogramowała Filharmonia w Koszalinie, dając 8 koncertów oznaczonych programem TUTTI.pl. Serdecznie gratulujemy skuteczności!
W tym miejscu musimy jednak wyraźnie zaznaczyć, że cieszymy się z KAŻDEJ podjętej przez Państwa inicjatywy, która prowadzi do zwiększenia udziału muzyki kompozytorów polskich w programach koncertowych!
Gratulujemy Państwu realizacji wszystkich projektów w ramach TUTTI.pl. Już teraz wyczekujemy nowego sezonu!
Jednocześnie informujemy, że kolejna szansa na pozyskanie dofinansowania w ramach TUTTI.pl pojawi się na jesieni. Drugi nabór wniosków w roku 2019 odbywać się będzie od 9 września do 7 października. Jego wyniki zostaną podane z końcem października. Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie w jesiennym naborze wyniesie 150 tys. zł. Zapraszamy!
Grajmy TUTTI muzykę polską!
Najczęściej czytane:
Aleksander Nowak kontynuuje oryginalny cyklu kompozycji dialogujących z nową literaturą polską. Premiera albumu z operą napisaną na podstawie nagrodzonej Nike książki Marcina Wichy „Rzeczy, których nie wyrzuciłem” odbędzie się podczas festiwalu AUKSODRONE w Tychach.
Od czasów Karola Szymanowskiego, jednogłośnie uznawanego za najważniejszego twórcę początku XX wieku, muzyka polska rozwijała się gwałtownie, doświadczając licznych transformacji. W rocznicę urodzin kompozytora na półki księgarń trafia publikacja Muzyka polska po Szymanowskim, stanowiąca ukłon brytyjskiego muzykologa w stronę kultury muzycznej Polski minionego stulecia.
Tej jesieni nowa muzyka polska wybuchnie feerią barw. W październiku czekają nas prawykonania w Białymstoku, Katowicach, Tychach, Krakowie, Radomiu, Częstochowie oraz w Amsterdamie. Oto 9 utworów polskiej muzyki najnowszej, które warto w tym miesiącu usłyszeć.
Przed nami kolejna edycja festiwalu AUKSODRONE. Od 4 do 6 października tyska Mediateka będzie przepełniona muzyką w wykonaniu AUKSO Orkiestry Kameralnej Miasta Tychy pod batutą Marka Mosia oraz znakomitych muzyków znanych ze sceny klasycznej i jazzowej. Nie zabraknie premier, improwizacji i świętowania jubileuszy. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest współorganizatorem festiwalu.
20 września rusza 67. odsłona Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Tematem tegorocznej edycji jest przenikanie do muzyki współczesnej muzycznych języków historycznych i zjawisk dźwiękowych przynależących do różnych aktualnych gatunków.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne serdecznie zaprasza na kolejną edycję seminarium „Kurs Edytorstwa Muzycznego”. Wyróżniający się podczas spotkań uczestnicy mają szansę na podjęcie współpracy z oficyną. Zajęcia odbywają się online, planowane są też zjazdy stacjonarne. Nabór trwa do 29 września.
Krzysztof Knittel to artysta nieustannie poszukujący – niezależny, eksperymentujący, który podąża własnymi ścieżkami. To człowiek o wielu obliczach, wyraźnych opiniach i bogaty w doświadczenia, którymi dzieli się w rozmowie z Michałem Mendykiem. Jej zapis, pod paradoksalnym tytułem Granice niczego, 19 września br. dołączy do serii Ludzie Świata Muzyki, która ukazuje się nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Fondation Prince Pierre de Monaco ogłosiła nominacje do tegorocznej edycji prestiżowej Prix de Composition Musicale. W gronie kandydatów znalazła się Agata Zubel, za utwór Na zewnątrz Czasu. Rozstrzygnięcie już w październiku.
Wrzesień przyniesie wiele dobrego we współczesnej muzyce polskiej. W Katowicach, Szczecinie, Wrocławiu, Gdańsku i Warszawie zabrzmią najnowsze kompozycje Marty Ptaszyńskiej, Mikołaja Piotra Góreckiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Krzysztofa Knittla, Jerzego Kornowicza i Pawła Hendricha. W kolejny, koncertowy sezon wkroczymy wśród barwnych ogrodów, przy donośnych dźwiękach carillonu, w atmosferze świętowania.
Po które publikacje przeznaczone na altówkę warto sięgnąć, by odnaleźć w nich bogactwo harmonii, wyraziste melodie, czy nostalgiczny i tajemniczy nastrój? O rekomendacje w ramach akcji „Instrument miesiąca” poprosiliśmy znakomitą skrzypaczkę i altowiolistkę – Katarzynę Budnik. Jako solistka i kameralistka koncertuje w Polsce i wielu krajach Europy, m.in.: z orkiestrą Sinfonia Varsovia, w której jest liderką grupy altówek.