PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Sławomir Kupczak i Krzysztof Wołek: prawykonania na festiwalu Musica Electronica Nova

2021-05-21

W tym roku przypada 10. edycja festiwalu Musica Electronica Nova, jednego z najważniejszych wydarzeń wokół muzyki współczesnej. Kolejne koncerty, określane mianem „Rytuałów”, składają się na pięć dni artystycznych doświadczeń. Organizatorzy zapraszają do szukania odpowiedni na pytania o granice geograficzne w sztuce i nowych technologiach, przenikanie kultur czy inspirację tradycją. W ramach dwóch koncertów prawykonane będą utwory kompozytorów związanych z Polskim Wydawnictwem Muzycznym: Sławomira Kupczaka i Krzysztofa Wołka. 
 

Rytuał: Log in / log out to koncert Oddziału Wrocławskiego Związku Kompozytorów Polskich, w którego programie znalazł się utwór Rococo na głos, wiolonczelę i elektronikę Sławomira Kupczaka. Kompozytor wykona partie elektroniczną, a towarzyszyć mu będzie Joanna Freszel – sopranistka, dla której nie ma dźwięków niemożliwych – oraz znakomity wiolonczelista Tomasz Skweres. Rococo można rozmaicie rozumieć, jednak dla samego kompozytora ten utwór to „muzyczna refleksja na temat chocholego tańca”. Prawykonanie utworu zaplanowane jest online na 26 maja, godz. 20:00. 


 

ElettroVoce, zespół tworzony przez Agatę Zubel i Cezarego Duchnowskiego, świętuje 20 lat istnienia. Rytuał: Głos będzie koncertem jubileuszowym, w ramach którego znany duet prawykonana utwór Krzysztofa Wołka Cookbook for the Modern Boygirl na głos i live electronics. Poszukując odpowiedniego tekstu, kompozytor zdecydował się zaprosić do współpracy młodą amerykańską poetkę Zoey Morris, która napisała „znakomity, bardzo osobisty, zmysłowy, intymny i  jednocześnie wulgarny tekst oddający jej przeżycia jako osoby queer z czasu pandemii i odosobnienia”. Utwór po raz pierwszy zabrzmi dla publiczności w Sali Czerwonej NFM 27 maja o godz. 20:00. Koncert nie będzie transmitowany online.
 

Koncert Rytuał: Log in / log out będzie transmitowany na profilach na Facebooku Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, Narodowego Forum Muzyki i Oddziału Wrocławskiego Związku Kompozytorów Polskich
 

26 maja, godz. 20:00: Sławomir Kupczak – Rococo na głos, wiolonczelę i elektronikę [online]

27 maja, godz. 20:00: Krzysztof Wołek – Cookbook for the Modern Boygirl na głos i live electronics


Najczęściej czytane:

Wyostrz słuch na pieśni Zygmunta Mycielskiego

Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.

Kompozytorka Miesiąca: Elżbieta Sikora i jej #biurkokompozytorki

Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą. 

Polskie Wydawnictwo Muzyczne na konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie

Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.

Muzyka Grażyny Bacewicz zabrzmi podczas prestiżowego konkursu dyrygenckiego!

Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.

Tak świętowaliśmy 80-lecie PWM. Muzyczne spotkania 2025

3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.

Prapremiery wieńczące 2025 rok

Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.

„Ruch Muzyczny” świętuje 80-te urodziny wyjątkowym koncertem

Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego

XVI Ogólnopolska Konferencja Bibliotekarzy Muzycznych

Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".

Pracownicy i autorzy PWM uhonorowani odznaczeniami państwowymi

Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

„… od nas kochać mocniej na pewno nie mogą” – Koncert fortepianowy e-moll Fryderyka Chopina. Historia pewnego utworu

I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.