Aktualności
Rejestracja na 18. DEM otwarta. Jak się zapisać?
2021-10-14
Jeszcze do 14 listopada trwają zapisy na tegoroczną edycję Dni Edukacji Muzycznej. Jak dołączyć do wydarzenia?
Tegoroczny program Dni Edukacji Muzycznej obfituje w wydarzenia – są wśród nich webinary, koncerty, a także zupełnie nowa formuła – master classes. Podobnie jak w ubiegłym roku na wszystkie wydarzenia w ramach DEM-u zapraszamy online – udostępniane będą one od 22 do 26 listopada na platformie do prowadzenia konferencji i webinarów online Crowdcast.io.
Zapisy odbywają się za pośrednictwem strony internetowej www.dem.com.pl. W zakładce DEM 2021 znajduje się kalendarz z dokładną rozpiską wydarzeń organizowanych w ramach tegorocznej edycji. W celu zapisania się na wybrane wydarzenie należy wybrać je w kalendarzu i przejść na jego podstronę. Tam, po prawej stronie, widnieje przycisk 'zapisz się’. Po kliknięciu na niego pojawi się okienko rejestracji na stronie internetowej DEM-u. Założenie indywidualnego konta pozwoli na dodawanie kolejnych kursów do swojej listy, umożliwi także pobieranie certyfikatów uczestnictwa już po zakończeniu wydarzeń i pozwoli na zapisy na kolejne edycje DEM-u w przyszłości.
Po rejestracji na stronie kolejne webinary i master classy można dodawać do listy po prostu używając przycisku 'zapisz się’. Pełną listę swoich wydarzeń każdy uczestnik może znaleźć w swoim profilu (ikonka postaci z prawej strony górnego menu). Tam też ma możliwość personalizacji swojego konta.
Wyżej opisana rejestracja obowiązuje na wszystkie poszczególne kursy – rejestracja tylko na jedno wydarzenie nie umożliwi uczestniczenia w pozostałych, dlatego prosimy o zapisywanie się na każde pojedyncze wydarzenie, które Państwa interesuje.
Po zamknięciu zapisów na DEM na podstronach wszystkich wydarzeń pojawią się playery, które umożliwią uczestniczenie w koncertach, webinarach i master classes w dniach 22–26 listopada. Aby je uruchomić, należy kliknąć przycisk 'play’ i podać swoje imię oraz adres mailowy (co umożliwi np. na uczestniczenie w zbiorowym czacie i branie udziału w ankietach podczas webinarów). Jeżeli na dany adres mailowy zostało już zarejestrowane konto w platformie Crowdcast, wtedy wystarczy się na nie zalogować.
Obydwa koncerty, które znalazły się w programie 18. Dni Edukacji Muzycznej będą dostępne w trybie otwartym – transmisje z wydarzeń zostaną udostępnione równolegle na kanale YouTube i facebooku Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Będzie można oglądać je także za pośrednictwem strony www.dem.com.pl.
Najczęściej czytane:
To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia!
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.
Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.