Aktualności
Polskie Wydawnictwo Muzyczne wyłącznym reprezentantem wydawnictwa Ricordi w Polsce!
2023-03-09
PWM wznawia współpracę z włoskim wydawnictwem Ricordi, a także z jego międzynarodowymi partnerami, którzy wchodzą w skład Universal Music Publishing Classics & Screen. W związku z tym, wypożyczenia materiałów orkiestrowych z katalogów wszystkich wydawnictw należących do Classics & Screen są realizowane w Polsce przez Dział Zbiorów Nutowych Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
„Bardzo się cieszę, że po latach wznawiamy współpracę z Universal Music Publishing Group” – komentuje dr Daniel Cichy, dyrektor – redaktor naczelny PWM. „Tym samym Dział Zbiorów Nutowych naszej Oficyny staje się miejscem, w którym wszystkie działające w Polsce orkiestry, teatry operowe, instytucje kultury, szkoły i uczelnie oraz podmioty organizujące wydarzenia muzyczne otrzymają dostęp do materiałów nutowych dzieł z katalogów niemal wszystkich najbardziej cenionych wydawnictw muzycznych na świecie. Ze względu na dużą popularność utworów znajdujących się w katalogach takich oficyn, jak Éditions Durand-Salabert-Eschig (Paryż) i UMP Editio Musica Budapest, które wchodzą w skład grupy, będzie to dla nas nie tylko duża przyjemność, ale i ekscytujące wyzwanie”.
„Cieszymy się ze współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym i liczymy na owocną działalność w ramach promowania naszych kompozytorów i katalogów w Polsce” – mówi Natasha Baldwin, wiceprezeska wykonawcza Classics & Screen.

Włoskie wydawnictwo Ricordi, mające filie w Berlinie, Londynie i Nowym Jorku, posiada jeden z największych katalogów nutowych. W jego skład wchodzą dzieła legendarnych kompozytorów, takich jak: Giuseppe Verdi, Giacomo Puccini i Gioacchino Rossini, Vincenzo Bellini i Gaetano Donizetti; utwory klasyków XX wieku: Luigiego Nona, Gérarda Grisey’a, Edgara Varese’a, czy mistrzów współczesności: Luci Francesconiego, Giorgia Battistelliego, Olgi Neuwirth i Julii Wolfe. Poza ofertą wyróżniających się w branży serii wydań źródłowo-krytycznych, Ricordi reprezentuje cenione katalogi i wydania, m.in. katalog brytyjskiego wydawcy muzycznego Alfreda Lengnicka.
Wraz z Éditions Durand-Salabert-Eschig (Paryż) i UMP Editio Musica Budapest, Ricordi współpracuje z Universal Music Publishing Group Classics & Screen, jedną z największych na świecie grup wydawniczych zajmujących się muzyką klasyczną. W katalogach zrzeszonych wydawnictw znajdują się utwory ponad 1900 kompozytorów, w tym Béli Bartóka, Claude’a Debussy’ego, Pascala Dusapina, Georgesa Aperghisa, Francisa Poulenca, Maurice’a Ravela i wielu innych. W portfolio Classics & Screen znajdują się również wydawnictwa Decca Publishing, w tym utwory twórców muzyki elektronicznej, współczesnej i filmowej takich twórców, jak Ben Frost, Isobel Waller-Bridge czy Max Richter.
Za pośrednictwem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego – wyłącznego reprezentanta prestiżowych grup wydawniczych na świecie, takich jak Schott Music, Wise Music Group, Boosey & Hawkes oraz Universal Music Publishing Classics & Screen – polscy klienci będą mogli od teraz wypożyczyć materiały orkiestrowe od wszystkich najważniejszych wydawców muzyki klasycznej.
Najczęściej czytane:
Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.
Choć o życiu i twórczości Fryderyka Chopina napisano już niemal wszystko, jego dwie podróże do Brytanii wciąż pozostają mało znanym epizodem biografii. Książka Petera Willisa „Chopin w Brytanii” rzuca nowe światło na ten fragment życia kompozytora, wypełniając lukę w dotychczasowych badaniach. Teraz nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego ukazuje się po raz pierwszy w polskim tłumaczeniu.