Aktualności
Bukała, Cichor, Frankowski, Gowik – pedagodzy z misją, czyli podsumowanie wydarzeń w ramach cyklu miniDEM
2023-12-15
Zakończyliśmy cykl tegorocznych spotkań z cyklu #miniDEM. Bezpłatne warsztaty odbyły się w 4 polskich miastach, a uczniowie, nauczyciele i rodzice mieli okazję poszerzyć wiedzę na temat procesu nauki gry na wybranych instrumentach. Wśród prowadzących znaleźli się Radosław Bukała, Sławomir Cichor, Grzegorz Frankowski i Krystyna Gowik.
Łódź, Mielec, Myślenice, Bielsko-Biała – to w tych miastach odbyły się bezpłatne warsztaty z cyklu miniDEM, organizowane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne z okazji jubileuszowej edycji Dni Edukacji Muzycznej. Ich celem było przede wszystkim dotarcie do szerszej publiczności – nauczycieli, uczniów i rodziców – z wyjątkowymi publikacjami pedagogicznymi, stworzonymi przez zaangażowanych praktyków. Spotkania oparte były na nowowydanych przez Oficynę zbiorkach, które zaprezentowali publiczności sami autorzy.
Wybrane publikacje dają szerokie możliwości pracy nad różnymi problemami wykonawczymi – zarówno technicznymi, jak i artystycznymi - podczas nauki gry na instrumentach. W ramach lekcji pokazowych, zarówno uczniowie, jak i prowadzący, mieli okazję zaprezentować i szerzej omówić utwory na trąbkę, kontrabas, wiolonczelę i fortepian.
Każdemu z warsztatów towarzyszyła dodatkowo prelekcja Michała Preinla – fizjoterapeuty muzyków, poświęcona ergonomii gry. Specjalista odpowiadał na nurtujące pytania i prezentował rozwiązania, mające zapobiegać przeciążeniom wśród młodych instrumentalistów. Podczas każdego ze spotkań udostępniliśmy także stoisko handlowe PWM, które umożliwiło uczestnikom nabycie prezentowanych w trakcie warsztatów publikacji oraz zapoznanie się z ofertą Wydawnictwa.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne chce wychodzić naprzeciw oczekiwaniom uczniów i nauczycieli, dlatego osobiste spotkania stanowią cenny element rozwoju działalności Oficyny w zakresie edukacji.
Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć oraz śledzenia strony dem.com.pl i social mediów PWM, by być na bieżąco z kolejnymi wydarzeniami edukacyjnymi i nowościami w zakresie publikacji pedagogicznych.
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.