PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Konkurs na stanowisko dyrektora Polskiego Wydawnictwa Muzycznego

2025-09-02

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Postanowieniem z dnia 29 sierpnia 2025 roku ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Polskiego Wydawnictwa
Muzycznego.

 

 

 

Termin złożenia dokumentów upływa 15 października 2025 r.

Zakończenie postępowania konkursowego przewiduje się do 15 grudnia 2025 r.

 

Wymagania, które muszą spełnić kandydaci, to m. in.:

 

1. wykształcenie wyższe magisterskie;
2. doświadczenie zawodowe:
a. minimum 3-letni staż pracy w instytucjach kultury, organizacjach
pozarządowych lub innych podmiotach działających w obszarze kultury;
b. minimum 5-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
c. minimum 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem liczącym co
najmniej 30 osób;
3. znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym prowadzenie kontaktów
służbowych w obszarze działalności instytucji (poziom biegły);
4. znajomość zagadnień, problematyki i przepisów z zakresu funkcjonowania
i finansowania instytucji kultury, w tym między innymi ustawy o organizowaniu
i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2024 r., poz. 87), ustawy o finansach
publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, ze zm.), Kodeksu Pracy (Dz.U. z 2023 r. poz.
1465), ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.);
5. stan zdrowia pozwalający na pracę na stanowisku kierowniczym;
6. korzystanie z pełni praw publicznych i posiadanie pełnej zdolności do czynności
prawnych, niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe;
7. niepodleganie zakazowi pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami
publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r.
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r.
poz. 104) oraz nietoczenie się przeciwko kandydatowi postępowania o naruszenie
dyscypliny finansów publicznych;
8. w przypadku cudzoziemców lub obywateli polskich na stałe mieszkających za
granicą – znajomość języka polskiego pozwalająca na swobodną komunikację
poświadczoną certyfikatem zgodnie z ustawą z dnia 7 października 1999 r. o języku
polskim (Dz.U. z 2021, poz. 672 ze zm.);
9. złożenie we wskazanym nieprzekraczalnym terminie kompletu wymaganych
dokumentów wymienionych w pkt. III wraz ze spisem wszystkich dokumentów
składanych przez kandydata/-kę (wszystkie strony należy ponumerować odręcznie
w sposób ciągły dla całej oferty).

 

Dodatkowo preferowani będą kandydaci spełniający następujące kryteria:

 

1. znajomość zasad i przepisów dotyczących funkcjonowania i finansowania instytucji
kultury, specyfiki pracy państwowych instytucji kultury oraz pracy w środowisku
międzynarodowym;
2. doświadczenie zawodowe:
a. minimum 5-letni staż pracy w instytucjach kultury, organizacjach
pozarządowych lub innych podmiotach działających w obszarze kultury;
b. minimum 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym
w jednostkach sektora finansów publicznych działających w obszarze
kultury;
3. wiedza z zakresu polskiego dziedzictwa kulturowego, w szczególności historii
muzyki i kultury muzycznej oraz muzyki na tle sytuacji społeczno-kulturowej
w powiązaniu z innymi sztukami;
4. znajomość problematyki związanej z przedmiotem działalności PWM, w tym
znajomość branży wydawniczej i rynku wydawniczego (produkcja, dystrybucja,
sprzedaż, analiza rynku, promocja, finansowanie i prawo);
5. wykształcenie w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową PWM
(ukończone studia na kierunkach muzykologicznych, muzycznych lub innych
artystycznych);
6. wykształcenie w zakresie zarządzania (ukończone studia kierunkowe takie jak:
zarządzanie, marketing, ekonomia, finanse, administracja, prawo);
7. wiedza i doświadczenie z zakresu realizacji inwestycji;
8. wiedza i doświadczenie w pozyskiwaniu środków finansowych i budowaniu
partnerstw strategicznych oraz umiejętność planowania działań w ramach budżetu;
9. dorobek naukowy lub publicystyczny w jednej z dziedzin związanych z działalnością
statutową PWM;
10. udokumentowane doświadczenie w realizacji projektów w obszarze kultury (w tym
promocyjnych, wydawniczych, edukacyjnych oraz wydarzeń artystycznych)
i współpracy na forum krajowym lub międzynarodowym;
11. doświadczenie we współpracy z administracją rządową i samorządową, z krajowymi
i zagranicznymi instytucjami kultury, z innymi partnerami zagranicznymi oraz
organizacjami pozarządowymi;
12. doświadczenie w zakresie budowania krótko- i długoterminowych relacji z innymi
podmiotami;
13. umiejętność krytycznej oceny różnorodnych zjawisk kulturowych, w tym zwłaszcza
w dziedzinie muzyki;
14. predyspozycje menedżerskie i umiejętności kierowania zespołem, w tym
kształtowania harmonijnych relacji w zespole, wysoko rozwinięte kompetencje
interpersonalne, w tym komunikatywność, umiejętność rozwiązywania konfliktów
oraz zapobiegania i zarządzania sytuacjami kryzysowymi;
15. umiejętności analityczne i strategicznego myślenia, wysokie kwalifikacje w zakresie
zarządzania czasem, radzenia sobie ze stresem i presją w miejscu pracy oraz
zarządzania rozbudowaną strukturą organizacyjną (siedziba główna w Krakowie,
oddział w Warszawie);
16. ukończone studia podyplomowe, certyfikowane szkolenia lub kursy z zakresu
zarządzania zespołem/finansami/projektami lub inne dotyczące kierowania
organizacją, w tym rozwiązywania konfliktów, komunikacji, wypracowywania
kompromisów, przeciwdziałania mobbingowi, podejmowania decyzji i innych;
17. znajomość języków obcych (poza wskazanym w kryteriach obowiązkowych
językiem angielskim) w stopniu umożliwiającym prowadzenie kontaktów
służbowych w obszarze działalności instytucji, co najmniej na poziomie B2);
18. kandydat/-ka może przedłożyć dodatkowe dokumenty potwierdzające jego/jej
kompetencje do wykonywania funkcji dyrektora (opinie, referencje);
19. znajomość cyfrowego środowiska pracy.

 

Postanowienie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 sierpnia 2025 r.
w sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Polskiego
Wydawnictwa Muzycznego wraz z załącznikami znajduje się na stronie
BIP MKiDN.

Najczęściej czytane:

Zrozumieć złożoność "Masek" Karola Szymanowskiego. Rozmowa z Pawłem Malinowskim

Nowe, młode pokolenie polskich kompozytorów przyswaja i dzieli się różnorodnymi wpływami oraz muzycznymi inspiracjami, jednocześnie przenosząc je w nowe wymiary. Ze złożonością muzyki Karola Szymanowskiego zmierzył się Paweł Malinowski, który na zamówienie Spółdzielni Muzycznej contemporary ensemble przygotował własną instrumentację Masek op. 34 Karola Szymanowskiego. Krakowski zespół zaprezentuje dzieło podczas Musica Festival w Strasburgu 23 września o godz. 20:30 w Palais de Fêtes.

Lidia Zielińska dołącza do grona kompozytorów ściśle współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym!

Z dumą ogłaszamy zainicjowanie ścisłej współpracy między Polskim Wydawnictwem Muzycznym a Lidią Zielińską, artystką o ogromnym dorobku muzycznym i edukacyjnym, specjalizującą się w sztukach eksperymentalnych, ekologii dźwiękowej i tradycyjnej muzyki japońskiej.

Wyostrz słuch na niestereotypowe słuchowisko Tadeusza Wieleckiego. Premiera albumu JAK BY TO POWIEDZIEĆ (ANA 040)

Piąta w tym roku premiera fonograficzna ANAKLASIS prezentuje niepozbawione humoru słuchowisko, w którym rozbrzmiewają głosy Joanny Freszel, Matyldy Damięckiej i kompozytora – Tadeusza Wieleckiego. Gra Orkiestra Muzyki Nowej pod dyrekcją Szymona Bywalca. Jak by to powiedzieć – ostatnie jak do tej pory tak duże dzieło Tadeusza Wieleckiego, od 19 września dostępne jest na najnowszej płycie wydanej w serii OPERA.

Spotkania autorskie podczas 68. edycji "Warszawskiej Jesieni"

Już jutro Warszawa ponownie stanie się stolicą muzyki najnowszej. 19 września rusza 68. Edycja Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, której hasłem przewodnim jest „Prześwit”. Polskie Wydawnictwo Muzyczne – Partner Strategiczny Festiwalu – zaprasza na dwa spotkania autorskie, wokół premierowych publikacji poświęconych postaciom związanym z festiwalem.

Obraz wielokrotny. Tadeusz Wielecki w rozmowie z Adamem Suprynowiczem

Jak podzielić się ze słuchaczem własnym doświadczeniem? Jak oddać to, co niełatwo wyrazić słowem, gestem czy dźwiękiem? Jak za pomocą dźwięków przekazać własne „ja”? Tadeusz Wielecki – kompozytor i kontrabasista – nieustannie poszukuje odpowiedzi na te pytania. Jego refleksje zwerbalizowane w dialogu z Adamem Suprynowiczem, zapisane zostały w najnowszej książce Polskiego Wydawnictwa Muzycznego Jak by to powiedzieć... Premierowa publikacja to głos artysty, dla którego nie ma prostych odpowiedzi. 

Polscy Kompozytorzy Dzieciom: Wanda Chmielowska

Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowią istotną i liczną grupę powstających publikacji. Z okazji 80 lat istnienia PWM-u, powstał cykl artykułów Polscy Kompozytorzy Dzieciom zadedykowany twórcom, którzy część pracy artystycznej poświęcili adeptom sztuki muzycznej.

Ostatni polski romantyk? Tadeusz Baird oczami Rafała Augustyna

Głęboko zakorzeniony w tradycji, nie uciekał od nowinek muzycznych. Kompozytor, pedagog, twórca życia kulturalnego, a prywatnie – miłośnik motoryzacji. Tadeusz Baird to bohater napisanej przez Rafała Augustyna najnowszej książki z serii „Małe Monografie” Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Publikacja już dziś trafia na księgarniane półki.


Poland Business Run 2025. Pobiegliśmy!

Aż 4 drużyny z Polskiego Wydawnictwa Muzycznego wzięły udział w tegorocznej edycji Poland Business Run. To największa charytatywna sztafeta biznesowa w Polsce! 

Kompozytor miesiąca: Paweł Łukaszewski i jego #biurkokompozytora

Paweł Łukaszewski prowadzi szeroko zakrojoną działalność artystyczną: jest wszechstronnym kompozytorem, dyrygentem, wykładowcą akademickim i animatorem życia muzycznego. Jego dzieła wykonują renomowane zespoły w Europie, Stanach Zjednoczonych, czy Kanadzie. We wrześniu, w ramach akcji Kompozytor miesiąca, zaglądamy do jego pracowni, by przyjrzeć się pracy i miejscu, w którym zazwyczaj komponuje.

Carillony zawsze współczesne. Premiera albumu CONTEMPORARY CARILLON II (ANA 039)

Carillon to instrument wpisany w audiosferę Gdańska od wielu wieków. Dziś przeżywa swój renesans. Dzięki corocznym premierom nowych utworów skomponowanych na dwa miejskie zestawy dzwonów oraz nagraniom rejestrującym te dzieła na płytach, carillony są na nowo odkrywane dla muzyki współczesnej. I tę właśnie twórczość, napisaną na zamówienie Miasta Gdańska oraz Muzeum Gdańska w latach 2022-2024 zarejestrowano na albumie wytwórni płytowej ANAKLASIS, który dziś trafia do sprzedaży w najlepszych sklepach muzycznych.