Opuszczasz polską wersję strony.
Na stronie anglojęzycznej nie będziesz mieć możliwości kontynuacji zakupów.
Czy chcesz przejść na wersję anglojęzyczną?
TAK NIE
Bibliografia
Twórczość kompozytorki była poddana refleksji w licznych artykułach czy felietonach autorstwa ekspertów z dziedziny współczesnej muzyki klasycznej m.in. przez Barbarę Bogunię, Dirka Wieschollek’a, Egberta Hillera, Juliana Kämpera, Marion Saxer, Monikę Pasiecznik, Weronikę Nowak, które były opublikowane w fachowych czasopismach i wydawnictwach książkowych, jak Bloomsbury Academic, Dissonance, Glissando, Musik & Ästhetic, Musik Texte, Neue Musik Zeitung, Neue Zeitschrift für Musik, Plurale, Positionen, Ruch Muzyczny, Tempo Cambridge University Press. Muzyka Jagody Szmytki była przedstawiona w portretowych audycjach radiowych, m.in. przez Ewę Szczecińską, Eckharda Webera, Floriana Hausera, Joannę Grotkowską, Michaela Rebhahna w BR-Klassik, SRF2-Kultur, PR2, HR2 i Deutschlandfunk, RBB Kultur.
Wybór publikacji. Teksty przekrojowe lub odnoszące się do wybranych dzieł:
Szmytka Jagoda (2023), Doświadczenia z krytyką, napięcia i nadużycia. Przemyślenia ze strony recenzowanego, "Ruch Muzyczny" nr 22, 2023.
Nowak Weronika (2023), Social Composing’ and ‘Contextual Music. Transmedia Relations through New Media in Jagoda Szmytka’s LOST PLAY, [w]: “Youtube and Music. Online Culture and Everyday Life”, Holly Rogers, Joana Freitas, João Francisco Porfírio (red.), New York/London/Dublin: Bloomsbury Academic, s. 90- 107.
Eck Cathy van (2021), Megaphone Music I, "Accompanying Website for the book “Between Air and Electricity. Microphones and Loudspeakers as Musical Instruments”, 2021.
Schröder Gesine (2021), Multimedia Ladies. Zu Performances von Brigitta Muntendorf, Jagoda Szmytka, Juila Mihály und Kasia Głowicka, [w]: "Musik & Ästhetik", Zeszyt 98, s. 54-68.
Planas Pla Ferran (2021), Composing social media, [w]: "INSAM, Journal of Contemporary Music, Art and
Technology", nr. 8, July 2021, s. 80-103.
Pasińska Agata (2020), Tam, gdzie tradycja przeplata się z nowym - relacja z XII Festiwalu Tradycji i
Awangardy Muzycznej KODY, "Glissando", 2020.
Wieschollek Dirk (2018), Egotycy z piętą achillesową (Ego Schooter mit Achillesferse), Meakultura.pl
Nonnenmann Rainer (2017), Ich sende, also bin ich. Digital Natives Musiktheater beim Stuttgarter Festival Eclat, "Musik Texte "(Band 153), s. 90-91.
Benda Susanne (2017), Wie klingt der Soundtrack der Digital Natives?, Stuttgarter Zeitung.
Kämper Julian (2017), Regelbrüche provozieren. Kompositionen zwischen Musik und Videospiel, "Musik Texte" (Band 155), s. 19-24.
Eastburn Susanna (2016), Huddersfield Contemporary Music Festival: 20 November 2015, "Tempo", nr 276, s. 78-85.
Wieschollek Dirk (2015), Ideologiefreie Gesellschaftsspiele mit Kultur. Für die Komponistin Jagoda Szmytka ist Musik eine transmediale Inszenierung jenseits alles Grenzen von Ernst und Spiel, "Neue Musikzeitung, nr 10, s. 7.
Pasiecznik Monika (2014), The Sound and the Body. An Essay on the Œuvre of Jagoda Szmytka, "Dissonance", nr 126.
Pasiecznik Monika (2014), Szum życia i muzyki, "Odra", s. 86-89.
Hiller Egbert (2014), «...Ästhetisierung von Lebenserfahrungen»: Jagoda Szmytkas Ensemblestück «greetings from a doppelgänger», "Neue Zeitschrift für Musik", nr 3, s. 66-68.
Saxer Marion (2014), Kommunikative Vorhölle, "Viva Voce", nr 99, s. 28-29.
Saxer Marion (2013), Von Lautsprechern und Menschen. Die künstlerischen Forschungen von Jagoda Szmytka, "Positionen. Texte zur aktuellen Musik“, Band 95, s. 21-23.
Stasiowska Justyna (2013), Operacja, "Didaskalia", nr 7.
Dąbrowski Grzegorz (2013), Kompozytor pogryzł dyrektora (i nie tylko), Meakultura.pl.
Szczecińska Ewa (2013), Konwencja przeciw konwencji, "Dwutygodnik".
Administratorem dobrowolnie podanych danych osobowych jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne z siedzibą w Krakowie (31-111) przy Al. Krasińskiego 11A. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki Newslettera zawierającego informacje marketingowe administratora danych. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Informujemy, iż poza podmiotami uprawnionymi na podstawie przepisów prawa, zebrane dane osobowe nie będą udostępniane.
Zamknij