Aktualności
Konkurs architektoniczny #Fredry8
2017-08-12
Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do udziału w konkursie na opracowanie koncepcji architektonicznej przebudowy siedziby PWM, znajdującej się w zabytkowym budynku przy ul. Fredry 8 w Warszawie!
Nowatorskie spojrzenie na znaczenie polskiej kultury muzycznej w świecie, jej różnorodne funkcje oraz rozwijający się potencjał spowodowały, że Polskie Wydawnictwo Muzyczne w 2017 roku podejmuje się realizacji niezwykłej inwestycji.
Dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizując powierzoną ponad 70 lat temu misję gromadzenia, utrwalania i upowszechniania polskiego dziedzictwa muzycznego w różnych jego przejawach, PWM w wyniku podjętych dziś zadań pozyska nową przestrzeń dla promocji muzyki polskiej.
| CEL KONKURSU
Celem konkursu jest wyłonienie autora najlepszej, pod względem funkcjonalnym i użytkowym propozycji architektonicznej przebudowy warszawskiej siedziby PWM wg wyznaczonych w regulaminie kryteriów, a w dalszej kolejności realizacja założeń projektu pod pełnym nadzorem jego twórcy.
| CEL INWESTYCJI
Głównym celem inwestycji jest dostosowanie nieruchomości do czterech filarów aktywności merytorycznej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego:
♦ profesjonalnego zabezpieczenia zbiorów i stworzenia nowoczesnej infrastruktury biblioteczno-archiwizacyjnej do przechowywania druków muzycznych z zakresu polskiego dziedzictwa muzycznego,
♦ badania i promocji twórczości muzycznej,
♦ doskonalenia kompetencji edukacyjnych i artystycznych dzieci, młodzieży, pedagogów oraz osób wykluczonych,
♦ stworzenia centrum kulturowego dialogu
| KRYTERIA OCENY
♦ atrakcyjność proponowanych rozwiązań architektonicznych
♦ walory funkcjonalne zaproponowanych rozwiązań
♦ ekonomika przyjętych rozwiązań, szczególnie w kontekście kosztów użytkowania zaprojektowanych powierzchni
| TERMINY
♦ do 25.08.2017 godz. 15:00 - termin składania zapytań o wyjaśnienie treści regulaminu na adres podany przez organizatora
♦ do 04.09.2017 godz. 15:00 - termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie
♦ do 23.10.2017, godz. 16:00 - termin składania prac konkursowych zakwalifikowanych uczestników
♦ 6.11.2017 - przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu
| NAGRODY
I. Nagroda pieniężna w wysokości 40 000,00 zł oraz zaproszenie do negocjacji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki.
II. Nagroda pieniężna w wysokości 30 000,00 zł
III. Nagroda pieniężna w wysokości 20 000,00 zł
Zgłoszenia prac oraz wszelkie związane z tym zapytania przyjmuje biuro Organizatora:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, ul. Fredry 8, 00-097 Warszawa | fredry8@pwm.com.pl
Szczegółowe informacje są dostępne na stronie konkursu www.fredry8.com.pl
Ogłoszenie zostało opublikowane w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej w dniu 12.08.2017 r. pod numerem 2017/S 154-321044
| PLIKI DO POBRANIA
Najczęściej czytane:
To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia!
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.
Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.