Aktualności
Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble ogłasza PLAYGROUND 2024: call for collaborations
2024-02-01
Po dwóch latach intensywnej wymiany doświadczeń z utalentowanymi kompozytorkami i kompozytorami, projekt PLAYGROUND prowadzony przez Spółdzielnię Muzyczną contemporary ensemble z dumą ogłasza rozpoczęcie kolejnej edycji. Zespół zaprasza w podróż w głąb dzisiejszej muzyki i do świata, w którym największą wartością są ludzie i współpraca – dotychczasowe doświadczenia zespołu jednoznacznie wskazują, że za każdym utworem kryje się silna relacja między kompozytorką/kompozytorem a wykonawczynią/wykonawcą.
PLAYGROUND nie jest zwykłym konkursem – to wyjątkowe zaproszenie do stworzenia wspólnie czegoś niepowtarzalnego. W trakcie dwóch poprzednich edycji, w 2022 i 2023 roku, powstało aż dziewięć międzynarodowych inspirujących relacji, które rokrocznie we wrześniu rozkwitały na scenach dwóch prestiżowych polskich festiwali: Sacrum Profanum i Warszawska Jesień, łącząc serca publiczności z Krakowa i Warszawy. W 2024 roku Spółdzielnia Muzyczna otwiera edycję międzynarodową i zaprasza do udziału wszystkich, którzy pragną podzielić się swoją kreatywnością i którzy chcą współpracować!
Termin zgłoszeń upływa 15 lutego.
Regulamin konkursu w języku polskim
Regulamin konkursu w języku angielskim
Uczestników i uczestniczki PLAYGROUND 2024 wybiorą:
→ Rafał Ryterski – superwizor
→ Jerzy Kornowicz (dyrektor Festiwalu Warszawska Jesień)
→ Krzysztof Pietraszewski (dyrektor artystyczny Sacrum Profanum)
→ Helena Tulve – kompozytorka
→ Malin Bång – kompozytorka
→ Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble
W programie konkursu przewidziano indywidualne konsultacje online, warsztatowy rozwój konceptów, próby z zespołem oraz koncerty we wrześniu w Krakowie i Warszawie.
Organizatorem jest Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble.
Najczęściej czytane:
Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.
22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia płytowa ANAKLASIS i Filharmonia Śląska zapraszają na koncert poświęcony twórczości Witolda Szalonka, który odbędzie się 3 grudnia o godz. 19:00 w Filharmonii Śląskiej. Okazja jest szczególna, bowiem tego wieczoru odbędzie się premiera najnowszych publikacji nutowych oraz dwóch albumów płytowych z pieśniami i kompozycjami instrumentalnymi śląskiego mistrza.
Celne i bezkompromisowe komentarze w błyskotliwym stylu, czyli Roman Palester o muzyce, sztuce oraz literaturze. Ostatni tom trylogii „Pisma” trafił na półki księgarń. Zbiór myśli kompozytora i wieloletniego redaktora audycji kulturalnych Radia Wolna Europa to doskonała propozycja dla miłośników sztuki, będąc przyjemną, a równocześnie skłaniającą do refleksji lekturą.
Czy współczesny jazz i XV-wieczna polifonia mogą wypracować wspólny język muzyczny? LAETA MUNDUS to najnowszy album wytwórni ANAKLASIS, który splata ze sobą dwa – z pozoru niemożliwe do pogodzenia – światy, tworząc swoistą harmonię sfer. Premiera płyty połączona z koncertem z cyklu „ANAKLASIS na fali” już 12 grudnia.
Teatr Wielki w Poznaniu zaprasza 22 listopada na prapremierę opery Ślub z muzyką skomponowaną przez Zygmunta Krauze. Spektakl uświetniający 120-lecie urodzin oraz 55. rocznicę śmierci Witolda Gombrowicza, tuż po premierze zostanie zaprezentowany także w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.
Elīna Garanča 15 listopada podczas otwarcia festiwalu Eufonie wystąpi w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Wydarzenie wpisuje się w festiwalowy nurt Wielkich Dzieł, który obejmuje wykonanie ważnych dla polskiej muzyki współczesnej kompozycji Krzysztofa Pendereckiego, Karola Szymanowskiego, Pawła Mykietyna oraz Pawła Szymańskiego i Joanny Wnuk-Nazarowej. Dwa ostatnie koncerty mają szczególnych charakter – jubileuszowy.
Listopadowa INTERAKCJA, piąta w tegorocznym cyklu Spółdzielni Muzycznej Contemporary Ensemble, zabrzmi dziełami twórców uznanych, mających bezsprzecznie swoje miejsce w historii muzyki. Zaproponujemy doświadczenie kameralistycznej claritas Pendereckiego, refleksyjnej brzmieniowej kruchości muzyki Andre oraz polskiej awangardy lat 50., reprezentowanej przez dzieło Góreckiego.
Czteropłytowe wydanie albumu z pieśniami i kompozycjami instrumentalnymi śląskiego mistrza w sprzedaży już od 8 listopada. Wydawcą płyty jest wytwórnia płytowa ANAKLASIS. Premiera albumu odbędzie się 3 grudnia podczas Koncertu specjalnego Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ramach XII Międzynarodowych Dni Henryka Mikołaja Góreckiego w Filharmonii Śląskiej w Katowicach.
Konkurs pianistyczny „Muzyka z kraju Chopina (ChopinLand)” w Tokio dobiegł końca, a my poznaliśmy grono utalentowanych laureatów. Z japońskimi pianistami spotkaliśmy się przy polskiej muzyce już po raz trzeci. Z dużą satysfakcją obserwujemy nie tylko wzrost zainteresowania konkursem (z roku na rok wzrasta liczba uczestników), ale i repertuarem polskich kompozytorów innych niż Fryderyk Chopin.