Aktualności
Chopin na jazzowo
2007-11-22
W dniach od 16-26 listopada 2007 roku w Filharmoni Wrocławskiej im. Witolda Lutosławskiego odbywa się już czwarta edycja Festiwalu Jazztopad.Na Festiwalu Jazztopad nie może zabraknąć polskich akcentów. Dlatego też w jego kolejnej odsłonie usłyszymy Wojtka Mrozka (klarnet) z zespołem i Kwartetem Prima Vista.
W sobotni wieczór (24 listopada, godz.18.00) na festiwalowiczów czeka niespodzianka. Na Jazztopadzie wystąpią: Monty Waters, Robert Majewski, Paweł Perliński, Andrzej Łukasik, Kazimierz Jonkisz. „To była moja szkoła, nauka życia i muzyki. Obserwowałem samych mistrzów...” mówi Monty o początkach swojej kariery. Artysta grał z najlepszymi amerykańskimi wokalistami bebopowymi i współpracował z takimi gigantami jazzu jak: Miles Davis, John Coltrane, Art Blakey, Dexter Gordon.
Na zakończenie czwartej edycji Festiwalu zagra - Krzysztof Popek International Quintet. Program Quintetu opiera się na kompozycjach własnych oraz tzw. "originals" (np. Wayne Shortera czy Randy Westsona), zawierających wspólny "idiom" w sferze aranżacyjno-wykonawczej, tworząc jednolity klimatycznie program, w którym elementy etniczne mieszają się z nowoczesnym bopem, momentami free, a wszystko to oparte jest na groove'owej, energetycznej pulsacji.
Więcej informacji: http://www.filharmonia.wroclaw.pl/
Program Festiwalu:
16.11.2007 godz. 19:00 Inauguracja Festiwalu
Anna Jaroszewska-Mróz – dyrygent
Adam Makowicz – fortepian
Wrocławska Orkiestra Kameralna „Leopoldinum”
Program: Aranżacje jazzowe A. Makowicza utworów F. Chopina i A. Makowicza na orkiestrę kameralną i fortepian
17.11.2007 godz. 18:00
Adam Makowicz – fortepian
Krzysztof Jabłoński – fortepian
Program: „Chopin klasycznie i na jazzowo na dwa fortepiany”
23.11.2007 godz. 19:00
Wojtek Mrozek – klarnet
Piotr Wrombel – fortepian
Zbigniew Wrombel – kontrabas
Karol Szymanowski – wibrafon
Krzysztof Przybyłowicz – perkusja
Kwartet „Prima Vista”
Program: „Classic Goes Swing” Cztery Pory Roku A. Vivaldiego oraz utwory J.S. Bacha w opracowaniu na klarnet solo, kwintet smyczkowy i kwartet jazzowy
24.11.2007 godz. 18:00
Monty Waters – saksofon, wokal
Robert Majewski – trąbka
Paweł Perliński – fortepian
Andrzej Łukasik – kontrabas
Kazimierz Jonkisz – perkusja Program:
Program: „Monty Waters w stronę tradycji”
26.11.2007 godz. 19:00 Zakończenie Festiwalu Jazztopad
Krzysztof Popek International Quintet:
Krzysztof Popek – flet altowy
Piotr Wojtasik – trąbka
Stephen Scott – fortepian
Cameron Brown – kontrabas
Victor Lewis – perkusja
Najczęściej czytane:
Muzykolodzy nazywają go potocznie „Kras 52” – od sygnatury, jaką nadano mu w Bibliotece Krasińskich. To najcenniejsze polskie źródło średniowiecznej muzyki polifonicznej, która kształtowała dźwiękowy krajobraz ówczesnego Krakowa oraz dworu pierwszych Jagiellonów. Teraz manuskrypt zyskuje nowe życie dzięki wydaniu wykonawczemu w opracowaniu Agnieszki Budzińskiej-Bennett i Marca Lewona. „Kodeks Krasińskich” ukaże się już 20 marca nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Moc muzyki to osiem arkuszy sporządzonych według autorskiej metody Michała Moca. Uczą, jak aktywnie słuchać muzyki, rozwijać muzyczną spostrzegawczość i wyobraźnię oraz zwiększać kompetencje w obszarze kształcenia słuchu.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza na spotkanie autorskie wokół książki Granice niczego. Podczas 11 edycji Festiwalu Prawykonań, 15 marca 2025 o godzinie 13.00 w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Krzysztof Knittel wraz z Michałem Mendykiem opowiedzą o pracy nad książką, o towarzyszących im inspiracjach, a także spróbują odnaleźć odpowiedź na pytanie: gdzie są granice niczego?
Dołącz do nas we wspólnym świętowaniu dzięki radiowej Dwójce! Zapraszamy do słuchania transmisji radiowej nadawanej na żywo prosto z jubileuszu osiemdziesięciolecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, a także retransmisji koncertów jubileuszowych na antenie Programu Drugiego Polskiego Radia.
#wyostrzsłuch na nominowane albumy od ANAKLASIS! Po raz kolejny płyty wydane przez wytwórnię płytową działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego nominowano do prestiżowych nagród fonograficznych Fryderyk.
Katowice ponownie staną się centrum polskiej muzyki współczesnej. 11. Festiwal Prawykonań, który odbędzie się w dniach 14-16 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, będzie okazją do wyjątkowych odkryć – tych najnowszych, ale także tych, które na swój czas musiały poczekać. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Rozpoczynający się miesiąc ma szansę zapisać się w historii muzyki polskiej nie tylko ze względu na dużą liczbę prawykonań. Uwagę entuzjastów muzyki skupią wydarzenia w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach i Warszawie. Swoje premiery będą miały tam zarówno utwory najnowsze, jak i dzieła starsze, które po wielu latach zapomnienia zostaną włączone do życia koncertowego.
Bezprecedensowy hit teatralny – w samej Warszawie w ciągu 50 lat od prapremiery doczekał się 800 przedstawień. Kiedy Polacy nie posiadali własnego państwa, rozpowszechniał rodzimą kulturę i tańce, docierając m.in. do Paryża, Pragi, Lwowa, Mińska, Kijowa, Wilna, Petersburga czy Moskwy. W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu bierzemy pod lupę Wesele w Ojcowie, szukając Ojca (a raczej Ojców!) jego sukcesu.
Występuje na najsłynniejszych estradach muzycznych: nowojorskich Carnegie Hall i Lincoln Center, Concertgebouw w Amsterdamie, na BBC Proms w londyńskiej Royal Albert Hall czy wiedeńskich Musikverein i Konzerthaus. W lutym 2021 roku podpisała ekskluzywny kontrakt z prestiżowym wydawnictwem fonograficznym Deutsche Grammophon. Od tego roku Bomsori Kim nosi zaszczytny tytuł ambasadorki twórczości Grażyny Bacewicz, na całym świecie bowiem wykonuje i promuje muzykę tej najważniejszej polskiej kompozytorki.
Filharmonia Pomorska im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy zaprasza do udziału w Konkursie Kompozytorskim na utwór symfoniczny inspirowany gobelinem Jerzego Krechowicza Piesomen Antropon (Uczyńmy Człowieka) Ceta.Konkurs adresowany jest do profesjonalnych kompozytorów urodzonych przed 10 kwietnia 1999 r. Termin zgłoszenia partytur upływa z dniem 1 kwietnia 2025 roku.