Coraz częściej mówi się dzisiaj o zbliżeniu pomiędzy współczesną muzyką koncertową a nowoczesną muzyką jazzową. Granice w wielu wypadkach stają się trudne do ustalenia; rozpływają się w tych samych rozwiązaniach harmonicznych, w podobnych konstrukcjach utworów, w tym samym spojrzeniu na sztukę, jakie niejednokrotnie cechuje awangardowych kompozytorów i awangardowych muzyków jazzowych. Jako jeden z pierwszych usiłował skojarzyć pewne elementy jazzu z muzyką symfoniczną, wprowadził je na estrady filharmonii i sceny operowe. Człowiekiem tym był George Gershwin.
- Autor okładki: Witold Abako
- Autor opracowania graficznego: Barbara Smajdor
- Autor przedmowy: Lucjan Kydryński
- Seria: Ilustrowane Monografie Wielkich Kompozytorów
- Wersja językowa wydania: pol
- Liczba stron: 188
- Oprawa: miękka
- Nr wydania: 1
- Rok wydania: 1998
- Format: B5 stojący (175 x 245 mm)