Aktualności
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury zatrudni: Grafika
2021-04-21
Miejsce pracy: Kraków
Forma zatrudnienia: umowa o pracę
42% – wzrost poziomu czytelnictwa w Polsce
2021-04-21
Biblioteka Narodowa opublikowała najnowszy raport o stanie czytelnictwa w Polsce. Na zadawane od blisko trzech dekad pytanie o czytanie w całości lub fragmencie co najmniej jednej książki w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie twierdząco odpowiedziało 42% respondentów. To najlepszy wynik od sześciu lat. Oznacza wzrost o 3% w skali roku i o 5% w skali dwóch lat. Na razie można mówić o powodach do ostrożnego optymizmu.
Co widzimy, kiedy słuchamy? ACOUSMATIC MUSIC od ANAKLASIS w sprzedaży od 29 kwietnia
2021-04-19
Choć muzyki z założenia słuchamy, to przepływa ona też przez inne zmysły. Czy ten związek jest jednak konieczny i nierozerwalny? A gdyby zamknąć oczy, otworzyć wyobraźnię i poddać się napływającym, niespodziewanym wrażeniom? Do gry z własnymi doświadczeniami i oczekiwaniami zaprasza ANAKLASIS, prezentując najnowszy krążek z serii PORTRAITS. Najnowszy dwupłytowy album ACOUSMATIC MUSIC przedstawia filozofię muzyki w ujęciu Marcina Stańczyka, jednego z najciekawszych kompozytorów współczesnych.
W setną rocznicę urodzin prof. Michała Bristigera
2021-04-16
Michał Bristiger (1921-2016) – profesor muzykologii, krytyk muzyczny i popularyzator muzyki, publicysta, nauczyciel, humanista, lekarz: erudyta, który imponował ogromem wiedzy i mnogością zainteresowań. Z Jego inicjatywy powstały liczne przedsięwzięcia muzyczne oraz wydawnicze serie naukowe.
Świętując przypadającą w tym roku setną rocznicę urodzin Michała Bristigera, redakcja „Res Facta Nova” zaprasza na spotkanie poświęcone pamięci Profesora.
PWM partnerem II Wirtualnej Akademii Smyczkowej
2021-04-15
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów we współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym organizuje po raz drugi internetowe przedsięwzięcie skierowane do smyczkowców. Mowa tu o II Wirtualnej Akademii Smyczkowej, która odbędzie się w dniach 26-30 kwietnia br.
#Powtórkazmuzyki 4. Nowy romantyzm
2021-04-13
Czwarta #powtórkazmuzyki to spotkanie z Nowym romantyzmem. Nurt ten powstał jako właściwie awangarda do awangardy. O tym, jak to z nim było w polskim środowisku muzycznym pisze dr hab. Iwona Lindstedt.
TUTTI.pl – wyniki
2021-04-12
Z przyjemnością przedstawiamy wyniki ostatniego posiedzenia panelu ekspertów TUTTI.pl. Na liście rankingowej uplasowały się: Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Filharmonia Śląska im. Henryka Mikołaja Góreckiego, Filharmonia Koszalińska im. Stanisława Moniuszki oraz Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Gratulujemy!
Eugeniusz Knapik kwietniowym KOMPOZYTOREM MIESIĄCA
2021-04-01
W 2021 roku zwracamy uwagę na kierunki i nurty w muzyce polskiej XX i XXI wieku, a także na ich twórczych reprezentantów – kompozytorów związanych z Polskim Wydawnictwem Muzycznym. Kwiecień to w tym roku Nowy Romantyzm. Zwracamy się ku postaci i twórczości Eugeniusza Knapika.
Wspomnienie Mistrza
2021-03-29
Rok temu świat pożegnał ikonę epoki. Wybitnego kompozytora, śmiałego artystę, niekwestionowany autorytet inspirujący do przełamywania konwencji i wychodzenia ze strefy muzycznego komfortu. Krzysztof Penderecki był twórcą klasy światowej, wpływającym na kolejne pokolenia kompozytorów i wykonawców, kształtującym nową publiczność, ale też wpływającym na kierunek rozwoju muzyki. Pozostał w pamięci wybitnych instrumentalistów, śpiewaków, dyrygentów i orkiestr, którzy mieli możliwość dotknąć geniuszu.
#Powtórkazmuzyki 3. Minimalizm
2021-03-24
O „minimalizmie w muzyce” pierwszy raz usłyszeliśmy w 1968 roku, kiedy kompozytor i krytyk muzyczny, Michael Nyman, użył tego terminu w tekście poświęconym The Great Digest Corneliusa Cardewa. Michael Nyman zresztą sam później stał się jednym z kompozytorów minimalistycznych. A jak ten nurt miał się w Polsce? Przyglądamy się mu w ramach Powtórki z muzyki.
Najczęściej czytane:
Biblioteka Narodowa opublikowała najnowszy raport o stanie czytelnictwa w Polsce. Na zadawane od blisko trzech dekad pytanie o czytanie w całości lub fragmencie co najmniej jednej książki w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie twierdząco odpowiedziało 42% respondentów. To najlepszy wynik od sześciu lat. Oznacza wzrost o 3% w skali roku i o 5% w skali dwóch lat. Na razie można mówić o powodach do ostrożnego optymizmu.
Miejsce pracy: Kraków
Forma zatrudnienia: umowa o pracę
Choć muzyki z założenia słuchamy, to przepływa ona też przez inne zmysły. Czy ten związek jest jednak konieczny i nierozerwalny? A gdyby zamknąć oczy, otworzyć wyobraźnię i poddać się napływającym, niespodziewanym wrażeniom? Do gry z własnymi doświadczeniami i oczekiwaniami zaprasza ANAKLASIS, prezentując najnowszy krążek z serii PORTRAITS. Najnowszy dwupłytowy album ACOUSMATIC MUSIC przedstawia filozofię muzyki w ujęciu Marcina Stańczyka, jednego z najciekawszych kompozytorów współczesnych.
Michał Bristiger (1921-2016) – profesor muzykologii, krytyk muzyczny i popularyzator muzyki, publicysta, nauczyciel, humanista, lekarz: erudyta, który imponował ogromem wiedzy i mnogością zainteresowań. Z Jego inicjatywy powstały liczne przedsięwzięcia muzyczne oraz wydawnicze serie naukowe.
Świętując przypadającą w tym roku setną rocznicę urodzin Michała Bristigera, redakcja „Res Facta Nova” zaprasza na spotkanie poświęcone pamięci Profesora.
Czwarta #powtórkazmuzyki to spotkanie z Nowym romantyzmem. Nurt ten powstał jako właściwie awangarda do awangardy. O tym, jak to z nim było w polskim środowisku muzycznym pisze dr hab. Iwona Lindstedt.
Z przyjemnością przedstawiamy wyniki ostatniego posiedzenia panelu ekspertów TUTTI.pl. Na liście rankingowej uplasowały się: Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Filharmonia Śląska im. Henryka Mikołaja Góreckiego, Filharmonia Koszalińska im. Stanisława Moniuszki oraz Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Gratulujemy!
W 2021 roku zwracamy uwagę na kierunki i nurty w muzyce polskiej XX i XXI wieku, a także na ich twórczych reprezentantów – kompozytorów związanych z Polskim Wydawnictwem Muzycznym. Kwiecień to w tym roku Nowy Romantyzm. Zwracamy się ku postaci i twórczości Eugeniusza Knapika.
Rok temu świat pożegnał ikonę epoki. Wybitnego kompozytora, śmiałego artystę, niekwestionowany autorytet inspirujący do przełamywania konwencji i wychodzenia ze strefy muzycznego komfortu. Krzysztof Penderecki był twórcą klasy światowej, wpływającym na kolejne pokolenia kompozytorów i wykonawców, kształtującym nową publiczność, ale też wpływającym na kierunek rozwoju muzyki. Pozostał w pamięci wybitnych instrumentalistów, śpiewaków, dyrygentów i orkiestr, którzy mieli możliwość dotknąć geniuszu.
O „minimalizmie w muzyce” pierwszy raz usłyszeliśmy w 1968 roku, kiedy kompozytor i krytyk muzyczny, Michael Nyman, użył tego terminu w tekście poświęconym The Great Digest Corneliusa Cardewa. Michael Nyman zresztą sam później stał się jednym z kompozytorów minimalistycznych. A jak ten nurt miał się w Polsce? Przyglądamy się mu w ramach Powtórki z muzyki.
W nawiązaniu do tegorocznego 18. Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina – jednego z najważniejszych wydarzeń muzycznego świata, Polskie Wydawnictwo Muzyczne zachęca młodych kompozytorów do sięgania do wzorców chopinowskich i ogłasza konkurs kompozytorski na solową miniaturę o charakterze wirtuozowskim inspirowaną twórczością Fryderyka Chopina z opcjonalną warstwą elektroniczną.