Trinity Concertino
na saksofon sopranowy lub altowy i fortepian
Kompozycja Trinity Concertino jest kameralną wersją Trinity Concerto (2007) na obój lub saksofon (sopranowy lub altowy) i orkiestrę smyczkową, w której partię orkiestry przejmuje fortepian. Tytuł nawiązuje do miejsca powstania koncertu – Trinity College w Cambridge. Części utworu: Larghetto, Agitato i Largo łączy przenikanie się elementów medytacyjnych, lirycznych i dramatycznych, formowanych przez napięcia struktur oraz zagęszczenie faktury. Witalizm i żywiołowość przeplata się z zaskakującymi niejednokrotnie wątkami lirycznymi i melancholijnymi, czym w ten sposób buduje jedność na zasadzie kontrastu. Partia fortepianu została zbudowana z subtelnie zmodyfikowanych warstw brzmieniowych, opartych na wyselekcjonowanym materiale dźwiękowym.
Choć Trinity Concertino funkcjonuje podobnie jak Trinity Concerto w wersjach na trzy różne instrumenty solowe – obój lub saksofon sopranowy, lub saksofon altowy – to kompozytor, a także autor tych słów zdecydowanie preferuje wersję na saksofon sopranowy.
Paweł Gusnar
- Seria: Strumento
- ISMN 979-0-2740-2703-2
- Wersja językowa wydania: pol, eng,
- Liczba stron: 32+8+8
- Oprawa: miękka
- Nr wydania: 1
- Rok wydania: 2020
- Postaci: partytura i głosy
- Format: N4 stojący (235x305 mm)