Aktualności
Koncert oraz jam session na barce w Krakowie u podnóży wzgórza wawelskiego
2012-08-14
17.08.2012 r. w Krakowie o godzinie 20.00 rozpocznie się noc jazzowa na barce Galar, która znajduje się na zakolu Wisły, przy Bulwarze Czerwieńskim u podnóża Wzgórza Wawelskiego. Najpierw zaplanowany jest koncert: WIESŁAW WILCZKIEWICZ QUINTET,skład zespołu:
Wiesław Wilczkiewcz - g
Andrzej Nowak - p
Jan Gonciarczyk - b
Janusz Witko - ts
Mirosław Sitkowski - dr
Zaraz po koncercie planowanej jest całonocne jam-session w wykonaniu krakowskich muzyków. Noc Jazzowa w Restauracji Galar to dla miłośników jazzu wspaniała okazja, aby przyjemnie spędzić letni wieczór nad Wisłą, słuchając znakomitej muzyki w wykonaniu krakowskich artystów. Będzie również możliwość skosztowania wyśmienitych dań kuchni polskiej oraz drinków.
Wstęp jest darmowy.
Wiesław Wilczkiewicz - muzyk i kompozytor urodzony w Krakowie. Współzałożyciel grupy jazz-rockowej "Dżamble". Występował z kabaretem "Piwnica pod Baranami" i z Ewą Demarczyk. Komponował piosenki do tekstów Wiesława Dymnego. Występował z Michałem Burano (1967-69). Współpracował z Jackiem Fedorowiczem i Jerzym Gruzą w programach telewizyjnych: "Małżeństwo doskonałe" "Kariera" i "Runda". (1969-73). Skomponował muzykę do radiowego programu "60 minut na godzinę". Autor muzyki do spektaklu teatralnego "Śmierć bohatera" wystawianego w teatrze Stara Prochownia w Warszawie (1973-77). Pięcioletnia współpraca z orkiestrą "Alex Band" (jako muzyk, kompozytor, aranżer). W tym czasie brał udział w sesjach nagraniowych ponad dziesięciu płyt długogrających (Alex Band, VOX, Wojciech Gąssowski, Majka Jeżowska, Maanam, Zbigniew Wodecki, Dżamble, Andrzej Zaucha (1978-84). W latach 1984-86 był kierownikiem muzycznym Estrady Krakowskiej oraz liderem orkiestry jazzowej "Fly Ensemble". Od 1986 roku mieszka w Nowym Jorku. Wyróżniony został za utwór instrumentalny "Kasztan" na festiwalu Midem w Cannes Francja 1986. W roku 1988 wydał płytę długogrającą wraz z Barbarą Moore "Infinity". Koncert promocyjny tej płyty w Carnegie Hall w Nowym Jorku (listopad 1988). Organizator i wykonawca koncertów charytatywnych w Nowym Jorku ("Gwiazdka dla Joasi" - 1986, koncert dla Z. Jaremki - 1990). Organizator działalności muzycznej w wielu klubach nowojorskich, m.in. I-94 i "Fireplace". Współorganizator i uczestnik Festiwalu Kultury Polskiej w Centrum Kultury Polsko-Słowiańskiej oraz koncertu Polskiego Baletu i Muzyki (1992-1996). W 1995 dyrektor artystyczny Festiwalu w Amerykańskiej Częstochowie (Doyleystown, Pensylwania).
Najczęściej czytane:
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.
12 listopada 2025 roku przypada setna rocznica śmierci Romana Statkowskiego – polskiego kompozytora nurtu późnoromantycznego i pedagoga, ucznia m.in. Władysława Żeleńskiego, Nikołaja Sołowiowa i Antona Rubinsteina, a (wedle niektórych źródeł) także Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Ciekawy wybór twórczości fortepianowej tego kompozytora, nową instrumentację jego opery Philaenis oraz album z jazzowymi impresjami inspirowanymi operą Maria można znaleźć w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Marcel Chyrzyński tworzy muzykę akustyczną, elektroakustyczną i elektroniczną. Jest również twórcą muzyki do spektakli teatralnych – jego zainteresowania skierowane są głównie na teatr współczesny. W listopadzie jest naszym Kompozytorem Miesiąca i uchyla drzwi do swojej pracowni, w której odnajdziemy m.in. partytury najnowszych utworów, niezwykłe kolekcje japońskich drzeworytów, czy imponujący zestaw… fajek.
Dorian Gray – operowa odsłona jedynej powieści Oscara Wilde’a na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Niewinność i niczym nieskażone piękno w pułapce kultu młodości w operze skomponowanej przez Elżbietę Sikorę i w inscenizacji Davida Pountneya. Za pulpitem dyrygenckim maestro Jacek Kaspszyk.
Za Wydarzenie roku uznano Muzyczne Spotkania z okazji 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki – za dwudniowe święto polskiej muzyki we Wrocławiu, które zgromadziło liczną publiczność i ponad pięciuset wykonawców podczas 34 koncertów, warsztatów i spotkań.
7 dni, 7 koncertów w Studiu im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków, w tym 6 w formule recitali fortepianowych. 7 nowych programów zbudowanych wokół twórczości wybitnych kompozytorek i kompozytorów XX oraz XXI wieku. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia ANAKLASIS i Radio Kraków zapraszają na drugą odsłonę cyklu koncertów ANAKLASIS NA FALI 2.0, która odbędzie się 24–30 listopada 2025 r.
Polska muzyka najnowsza zabrzmi w przedostatnim miesiącu 2025 roku w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Katowicach. Usłyszymy kompozycje Marcela Chyrzyńskiego, Wojciecha Widłaka, Pawła Malinowskiego, Aleksandra Lasonia, Krzysztofa Wołka, Hanny Kulenty, Pawła Hendricha oraz Zbigniewa Bargielskiego. Szczególna prapremiera szykuje się także w Poznaniu, gdzie zobaczymy i usłyszymy najnowszą operę Elżbiety Sikory. Tych premier nie można przegapić!
Kolejna edycja Dnia Edukacji Muzycznej dobiegła końca – był to czas pełen zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń, inspiracji i miłych spotkań. W wydarzeniu organizowanym przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne wzięło udział ponad 150 osób. Dziękujemy, że byliście z nami w Poznaniu!
Polskie Wydawnictwo Muzyczne i Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie mają zaszczyt zaprosić na jubileuszowy koncert, który zwieńczy całoroczne obchody 80-lecia istnienia Oficyny. Ostatnie w tym roku „Muzyczne spotkanie” nie tylko ukaże różnorodność katalogu PWM; dostarczy też niezapomnianych wrażeń i emocji związanych ze wspólnym świętowaniem polskiej muzyki – w najlepszym wydaniu oraz wykonaniu.
15 października podczas gali w De Vere Grand Connaught Rooms w Londynie odbyło się wręczenie prestiżowych nagród Gramophone Classical Music Awards. W kategorii Early Music statuetkę otrzymała płyta ‘The Krasiński Codex’ („Kodeks Krasińskich”) zespołów Ensemble Dragma i Ensemble Peregrina pod kierownictwem Agnieszki Budzińskiej-Bennett. Trzypłytowy album jest jednym z owoców projektu „Kras 52”, zrealizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.