Aktualności
„Madama Butterfly” Pucciniego już 15 czerwca na warszawskim Placu Defilad
2019-06-07
„Madama Butterfly”, arcydzieło włoskiego mistrza opery Giacomo Pucciniego, które od ponad stu lat króluje w repertuarach teatrów na całym świecie, wystawiona zostanie 15 czerwca 2019 r (godz. 21.00), na Placu Defilad.
Będzie to pierwsze w Warszawie plenerowe przedstawienie tego tytułu, które w inscenizowanej wersji koncertowej zabrzmi dla ponad pięciotysięcznej publiczności zgromadzonej w sercu miasta. Skala tego wydarzenia, wyjątkowa sceneria z Pałacem Kultury i Nauki w tle oraz wysoki poziom artystyczny przywodzą na myśl największe plenerowe wydarzenia teatralno-muzyczne odbywające się w miastach Włoch, Hiszpanii czy Francji.
Do realizacji tego wyjątkowego wydarzenia zostali zaproszeni światowej sławy artyści, m.in. Aleksandra Kurzak, Roberto Alagna oraz Andrzej Dobber.
Aleksandra Kurzak, najsłynniejszy obecnie polski sopran, zaśpiewa tytułową partię po raz pierwszy w Polsce, zaledwie kilkanaście dni po swoim debiucie w tej roli na legendarnej neapolitańskiej scenie Teatro di San Carlo.
Towarzyszyć jej będą Roberto Alagna, francuski tenor otwierający sezon 2018/2019 w Metropolitan Opera, oraz Andrzej Dobber, jeden z najbardziej rozchwytywanych barytonów na świecie. Znakomitą orkiestrę Sinfonia Varsovia oraz Chór Filharmonii Narodowej, poprowadzi włoski maestro Marcello Mottadelli. Spektakl wyreżyseruje Natalia Korczakowska, dyrektorka artystyczna Teatru Studio.
Wydarzeniu towarzyszyć będzie ekskluzywna kolacja „Japońskie Impresje”.
Pomysłodawcami oraz głównymi organizatorami wydarzenia są Studio Teatrgaleria, który w swoim programie od wielu lat proponuje popularne transmisje oper Live in HD z nowojorskiej Metropolitan Opera, oraz projekt Plac Defilad, uhonorowany nagrodą Wdechy 2014 w kategorii Wydarzenie Roku.
„Madama Butterfly” uzyskało wsparcie prestiżowych instytucji i partnerów takich jak: Instytut Kultury Włoskiej, Instytut Francuski, Miasto St. Warszawa, Pałac Kultury i Nauki, Sinfonia Varsovia, Filharmonia Narodowa, Sony Music Polska, Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
Spektakl odbędzie pod honorowym patronatem Ambasady Włoch oraz Ambasady Francji.
Bilety na spektakl i kolację są już dostępne w sprzedaży na stronach: www.teatrstudio.pl oraz www.madamabutterfly.pl
Kontakt dla mediów:
Marta Bartkowska: marta.bartkowska@teatrstudio.pl / 501 275 126
Mateusz Wiśniewski: mateusz.wisniewski@teatrstudio.pl / 601 483 648
Muzyka: Giacomo Puccini
Libretto: Luigi Illica i Giuseppe Giacosa
Soliści i realizatorzy:
Madama Butterfly (Cio-Cio-San) - Aleksandra Kurzak
F. B. Pinkerton - Roberto Alagna
Sharpless - Andrzej Dobber
Suzuki - Monika Ledzion-Porczyńska
Kate Pinkerton - Marta Brzezińska
Goro - Karol Kozłowski
Książe Yamadori - Dionizy Wincenty Płaczkowski
Bonzo - Łukasz Konieczny
Dyrygent: Marcello Mottadelli
Orkiestra: Sinfonia Varsovia
Chór: Chór Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Bartosza Michałowskiego
Reżyseria: Natalia Korczakowska
Kostiumy: Marek Adamski
Światło: Aleksander Prowaliński
Dźwięk: Marek Suberlak
Czas trwania opery: ok. 180 minut (z przerwą)
Oryginalna włoska wersja językowa z polskimi napisami
www.madamabutterfly.pl
Najczęściej czytane:
To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia!
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.
Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.