PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

„Mamy siebie”: artyści w poruszającym utworze dla Ukrainy

2022-04-21

Środowisko muzyczne po raz kolejny udowadnia, że nie ma rzeczy niemożliwych. Adam Sztaba wraz z najważniejszymi artystami polskiej sceny prezentuje kompozycję Mamy siebie, która powstała jako symbol wsparcia dla Ukrainy i narodu ukraińskiego.
 

„Ten chór nie miał prawa się zdarzyć” – tak Adam Sztaba opisał dzień, w którym w jednym miejscu i czasie spotkali się najwybitniejsi i uznani wokaliści, by wspólnie nagrać piosenkę Mamy siebie. Kompozytor wraz ze swoją żoną spontanicznie zorganizowali jego produkcję, a do współpracy zaprosili również Orkiestrę Polskiego Radia w Warszawie, Chór Polskiego Radia, sekcję rytmiczną Orkiestry Adama Sztaby oraz czołowych reżyserów dźwięku. Artyści wykonali piosenkę w językach polskim i ukraińskim.

 

Akcję wsparło również Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wydając nuty utworu Mamy siebie w opracowaniu na głos z fortepianem i chwytami gitarowymi. Dochód ze sprzedaży publikacji nutowej (dostępne wersje: drukowana i cyfrowa) oraz wersji cyfrowej nagrania przekazany zostanie Caritas Polska na pomoc ofiarom wojny w Ukrainie.



Sam utwór, jak podkreśla Sztaba, „zrodził się w innej rzeczywistości. Był prezentem urodzinowym dla żony, Agnieszki, kiedy nikt nie wyobrażał sobie świata, jakim stał się po 24 lutego 2022 roku. Agnieszka podsunęła mi myśl, by stworzyć nową wersję tego utworu i w ramach wsparcia dla narodu ukraińskiego, nagrać go z wieloma artystami. Tekst autorstwa Carmell okazał się na tyle uniwersalny, że wymagał niewielkich zmian, a ja rozpocząłem pisanie aranżacji na pełny skład symfoniczny wsparty sekcją rytmiczną. Dzięki Polskiemu Radiu, a szczególnie Programowi 2, z którym jestem związany, do nagrania udało się zaprosić Orkiestrę i Chór Polskiego Radia oraz wybitnego reżysera dźwięku, Leszka Kamińskiego. Na moje zaproszenie zareagowali też muzycy mojej orkiestry oraz ponad sześćdziesięciu czołowych wokalistów. Będąc na co dzień uznanymi solistami, stanęli oni ramię w ramię i zaśpiewali w jednym chórze, który w tak niecodziennym składzie zaistniał tylko na tę krótką chwilę. Wszyscy, niezależnie od muzycznych światów z jakich pochodzimy, zjednoczyliśmy się, by nas lepiej usłyszano, by okazać jedność z Ukraińcami i dodać im otuchy w ogromie niesprawiedliwości i cierpienia, którego zaznali. I choć muzyką świata nie zmienimy, to mocno wierzę, że dzielenie się najlepszą częścią siebie, przekuje się w dobro”.

 

 

muzyka: Adam Sztaba

tekst: Carmell

wykonawcy: Artists for Ukraine

producent: Polskie Radio, SztabMusic

wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne

 

WOKALIŚCI / SOLIŚCI 

Kayah

Ania Jopek

Natalia Niemen

Kasia Moś

Natalia Kukulska

Ania Karwan

Olga Szomańska

Kasia Wilk

Dorota Miśkiewicz

Carmell

Igor Herbut

Kuba Badach

Kasia Cerekwicka

Piotr Cugowski

Ksenija Żuk

Damian Ukeje

Krzysztof Iwaneczko

Nick Sinckler

Janusz Radek

Bovska

Daria Kosiek

Daga Gregorewicz

Dana Vynnytska

Magda Steczkowska

Ania Szarmach

Andrzej Piaseczny

Kasia Dereń

Małgorzata Markiewicz

Daniel Wojsa

Andrek Danek

Kuba Zaborski

Buslav

Basia Gąsienica-Giewont
Ewelina Kordy
Irena Kijewska
Michał Rudaś
Adam Krylik
Agnieszka Przekupień
Krzysztof Pietrzak
Maja Studzińska
Bela Komoszyńska
Krzysztof Napiórkowski
Marcin Wortmann
Mietek Szcześniak
Maja Kleszcz
Kaja Mianowana
Modest Ruciński
Iza Połońska
Edyta Krzemień

TGD
Pedro Nazaruk
Emilia Nazaruk
Marta Ławska-Zawadzka
Żaneta Mróz
Monika Wydrzyńska
Natalia Majewska
Magdalena Kuchciak
Ewelina Gawell
Anna Świątczak
Michał Mielczarek
Maciej Bugalski
Kamil Milczarek
 

Chór Polskiego Radia 

Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie

Orkiestry Adama Sztaby

 

REŻYSERIA DŹWIĘKU, MIKS, MASTERING

Leszek Kamiński / Polskie Radio

 

VIDEO

Mortvideo / Marcin Kopiec

Najczęściej czytane:

Dni Otwarte Funduszy Europejskich w Polskim Wydawnictwie Muzycznym

Już 10 i 11 maja 2024 roku odbędą się Dni Otwarte Funduszy Europejskich. XI edycja DOFE jest wyjątkowa – wpisuje się w obchody 20-lecia członkostwa Polski w Unii Europejskiej!

IL TEMPO PASSA. Pierwsza monograficzna płyta Joanny Wnuk-Nazarowej

Czas płynie nieustannie, zmieniając wokół świat i jego pejzaż dźwiękowy. Tytuł IL TEMPO PASSA może być zarówno refleksją nad nietrwałością życia, świata i rzeczy, jak i wskazówką, by cieszyć się trwającą chwilą. Najnowszy album wydawnictwa ANAKLASIS przedstawia plon twórczości Joanny Wnuk-Nazarowej z ostatnich lat. Premiera 28 maja 2024 roku, w dniu 75. urodzin kompozytorki.

Konkurs "Gdzie jest Wally"

Zapraszamy Was do comiesięcznej zabawy z ilustracjami tegorocznego kalendarza PWM. Szukaj atrybutów na ilutracjach i zdobywaj ciekawe nagrody.

Konkurs "Gdzie jest Wally" rozgrywa się w 11 odsłonach. Śledź naszą stronę na Facebooku od lutego do grudnia i wygrywaj. Do zdobycia: nowe publikacje i atrakcyjne rabaty.



MAJ: czwarta odsłona konkursu

Daj znać w komentarzu, ile klawiszy fotepianu widzisz na ilustracji i w jakich miejscach się znajdują. Na najbardziej spostrzegawczych czekają trzy egzemplarze książki Moniuszko z serii Małe Monografie .

Fryderyki 2024 rozdane. Statuetka dla ANAKLASIS

Najważniejsze polskie nagrody fonograficzne Fryderyki zostały przyznane podczas Gali Muzyki Poważnej, która odbyła się w niedzielę 28 kwietnia w sali koncertowej Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Wśród laureatów ponownie zatriumfowała marka fonograficzna Polskiego Wydawnictwa Muzycznego – ANAKLASIS.

 

Przyznano również nagrodę Złotego Fryderyka za całokształt twórczości w kategorii Muzyka Poważna. Laureatem został Krzysztof Meyer.

Powraca Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego. Koncert inauguracyjny już 30 kwietnia

W dniach 1-12 maja 2024 roku w Filharmonii Narodowej w Warszawie odbędzie się XII Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego. Tegoroczna edycja wyznacza powrót tego prestiżowego wydarzenia do polskiego i światowego kalendarza konkursów muzycznych po kilkuletniej, spowodowanej pandemią przerwie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne i „Ruch Muzyczny” są Partnerami przedsięwzięcia.

Najpiękniejsze Książki 2023 – nominacja dla PWM!

Najgłośniejsza książka ubiegłego roku wydana przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne otrzymała nominację w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2023. W kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa jury doceniło publikację Ten cały musical Mateusza Borkowskiego, Jacka Mikołajczyka i Marcina Zawady. Autorką projektu okładki i wnętrza oraz składu jest Alicja Kobza.

Paweł Malinowski nowym kompozytorem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego

Mamy przyjemność ogłosić, że Paweł Malinowski dołączył do grona kompozytorów reprezentowanych przez naszą Oficynę. Jego utwory były i są wykonywane m.in. przez członków The London Philharmonic Orchestra. W swojej twórczości, młody kompozytor poszukuje kruchych i wrażliwych dźwięków, jednocześnie eksplorując muzyczną przeszłość.

Matematyczność w muzyce. 36. Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów

Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów promuje i prezentuje współczesną, profesjonalną twórczość kompozytorów krakowskich od klasyków i generacji profesorów, poprzez kompozytorów średniego i młodego pokolenia oraz studentów kompozycji. W programie tegorocznej odsłony zabrzmią utwory m.in. kompozytorów reprezentowanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Festiwal rusza już 20 kwietnia.

Biblia tańca powraca. Kultowy podręcznik Ireny Turskiej na nowo

Jak tańczono w starożytnych Chinach? Czym jest gawot? Kiedy powstał profesjonalny balet? Krótki zarys historii tańca i baletu Ireny Turskiej to odpowiedź na setki pytań. To także lektura obowiązkowa dla każdego miłośnika Terpsychory. Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawia nową, zaktualizowaną edycję książki, która od 1962 roku wychowała całe pokolenia historyków tańca, choreografów i tancerzy.

Instrument miesiąca: klawesynowe rekomendacje Aleksandry Gajeckiej-Antosiewicz

Klawesyn w naturze swej ma blask i czystość, jakich próżno by szukać w innych instrumentach – mawiał François Couperin. Jego intrygujący, wyrazisty i rozwibrowany dźwięk wciąż inspiruje kompozytorów i daje instrumentowi nowe życie w muzyce XX i XXI wieku. Oto 5 publikacji wydanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne, po które warto sięgnąć według Aleksandry Gajeckiej-Antosiewicz – klawesynistki i pianistki, specjalizującej się w interpretacji muzyki nowej.