Aktualności
Zapraszamy na „Warsztaty młodego redaktora nutowego” w ramach Tygodnia Dziecka w PWM
2025-04-23
„Warsztaty młodego redaktora nutowego” to spotkania ukazujące kulisy pracy w Polskim Wydawnictwie Muzycznym. Podczas zajęć dzieci poznają proces powstawania publikacji nutowej oraz będą uczestniczyć w szeregu aktywności muzycznych, podczas których same wcielą się w rolę redaktorów. Zapraszamy grupy przedszkolne i wczesnoszkolne, dzieci w wieku od 6 do 10 lat. Termin zgłoszeń upływa 4 maja 2025 roku.
REGULAMIN
zajęć edukacyjnych w Polskim Wydawnictwie Muzycznym
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Organizatorem zajęć edukacyjnych (dalej ,,Zajęć”) jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne w Krakowie (dalej: Organizator). Za bezpośrednią organizację Zajęć odpowiada Dział Promocji i Edukacji PWM.
2. Miejscem organizacji Zajęć jest księgarnia PWM przy al. Krasińskiego 11a w Krakowie, chyba że Organizator wskazał w opisie Zajęć inaczej.
3. Zajęcia są darmowe.
4. Zajęcia prowadzone będą codziennie w dniach 26-30 maja 2025 roku od godziny 10.30 do godziny 11.15. Zajęcia trwać będą do 45 minut. W każdym dniu udział w Zajęciach może wziąć wyłącznie jedna zorganizowana grupa.
5. Zajęcia przeznaczone są dla grup przedszkolnych i wczesnoszkolnych, tj. dla dzieci w wieku od 6 do 10 roku życia.
6. Dla grup przyjezdnych Organizator nie zapewnia miejsca postojowego.
7. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany daty oraz godziny rozpoczęcia Zajęć. W takim przypadku Organizator nie będzie zobowiązany do żadnej rekompensaty lub odszkodowania wobec uczestników Zajęć.
REZERWACJA GRUP
1. Udział w Zajęciach możliwy jest po wcześniejszej rezerwacji i mailowym potwierdzeniu przez Organizatora dokonania rezerwacji.
2. Rezerwacji dokonuje się do dnia 4 maja 2025 roku mailowo na adres: wiktoria_darmon@pwm.com.pl lub paulina_szurgacz@pwm.com.pl.
3. Ilość miejsc na zajęciach jest ograniczona. Grupa może liczyć maksymalnie 25 osób.
4. O udziale w Zajęciach decyduje kolejność rezerwacji.
5. W celu dokonania rezerwacji należy podać następujące informacje:
a) termin (data) Zajęć,
b) nazwa placówki,
c) dane kontaktowe opiekuna grupy (imię i nazwisko, telefon, e-mail).
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania nie jest możliwa realizacja usługi. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych zawiera rozdział RODO.
UCZESTNICTWO
1. Podczas Zajęć dzieci pozostają pod stałą opieką nauczyciela (opiekuna grupy), który odpowiada za zachowanie i dyscyplinę uczestników.
2. W przypadku nagannego zachowania bądź uszkodzenia mienia Organizatora prowadzący Zajęcia ma prawo do ich przerwania, a w uzasadnionych przypadkach do dochodzenia kosztów naprawy lub rekompensaty finansowej.
3. Na terenie księgarni PWM obowiązuje zakaz jedzenia i picia.
4. Za wszelkie kontuzje, naruszenie zdrowia i życia własnego lub osób trzecich spowodowane przez uczestnika PWM nie odpowiada.
WIZERUNEK
PWM informuje, że podczas Zajęć może powstać materiał foto i wideo bez utrwalania wizerunek uczestników i opiekunów w sposób umożliwiający ich identyfikację.
RODO
Ochrona danych osobowych (informacja):
a) administratorem danych osobowych jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne w Krakowie, al. Krasińskiego 11a, 31-111 Kraków,
b) w sprawach związanych z ochrona danych osobowych można kontaktować się Inspektorem Ochrony Danych:
- adres email: pwm@pwm.com.pl,
- adres pocztowy: al. Krasińskiego 11a, 31-111 Kraków.
c) będziemy przetwarzać dane osobowe zgodnie z art. 6 ust.1 lit. b) i f) RODO na podstawie akceptacji regulaminu, gdzie podstawą prawną jest ustawa z dnia 16 maja 2019 r. Kodeks cywilny oraz statut PWM
d) w budynkach PWM oraz na terenach wokół budynku działa sieć monitoringu rejestrująca obraz. Przetwarzanie danych osobowych w postaci wizerunku zarejestrowanego przez system telewizji dozorowej PWM odbywać się będzie głównie na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO w celu ochrony osób i mienia zgodnie z obowiązkami prawnymi PWM.
Najczęściej czytane:
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.
Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach ogłasza konkurs kompozytorski na utwór symfoniczny inspirowany nowelą Stefana Żeromskiego „Puszcza jodłowa”, a w szczególności jednym z zawartych w niej wątków: historycznym, przyrodniczym lub magicznym. Konkurs wpisuje się w Rok Stefana Żeromskiego – 20 listopada 2025 minie bowiem setna rocznica śmierci pisarza.
Podczas Gali Muzyki Klasycznej, która odbyła się w 30 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, poznaliśmy laureatów Fryderyków – najważniejszych polskich nagród fonograficznych, przyznanych w dwunastu kategoriach. ANAKLASIS, marka prężnie działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, została uhonorowana aż trzema statuetkami.
Józef Koffler uznawany dziś za „pierwszego polskiego dodekafonistę” będzie bohaterem spotkania organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich, które zwieńczy prawykonanie odnalezionego po dziewięćdziesięciu latach od powstania Kwartetu smyczkowego op. 20.