Aktualności
„Odkryjemy miłość nieznaną” — najpiękniejsze piosenki Alicji Majewskiej
2025-07-08
Alicja Majewska to ikona polskiej sceny muzycznej. Od ponad pół wieku artystka zachwyca słuchaczy swoim głosem, koncertując w kraju i za granicą. Jej utwory są ponadczasowe i stały się standardami muzyki rozrywkowej. Od 8 lipca śpiewanie i granie jej piosenek w domu staje się możliwe dzięki najnowszej publikacji Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Alicja Majewska zadebiutowała w 1968 roku podczas IV Festiwalu Piosenki Radzieckiej w Zielonej Górze. Następnie, w latach 1971–1974, była solistką zespołu Partita, a także występowała w warszawskim Teatrze na Targówku. W jej dorobku artystycznym znajduje się wiele przebojów, a za ich wykonania artystyczne, artystka otrzymała wiele nagród: m.in. w 1975 roku na 13. Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu zdobyła nagrodę główną Ministerstwa Kultury i Sztuki za wykonanie utworu Bywają takie dni. W 1980 roku podczas 18. KFPP w Opolu, jej piosenka Jeszcze się tam żagiel bieli otrzymała drugą nagrodę oraz Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu w Rostocku. W 1985 roku została nagrodzona na festiwalu w Hawanie, a także otrzymała wyróżnienie na 22. KFPP w Opolu za wykonanie utworu Dla nowej miłości. Rok później, podczas 23. KFPP w Opolu, otrzymała wyróżnienie za utwór Odkryjemy miłość nieznaną, a w 1987 roku, na 24. KFPP w Opolu, zajęła drugie miejsce w konkursie „Premier” za utwór Marsz samotnych kobiet.
Zbiór piosenek Alicji Majewskiej to drugi tom z serii „Klasycy polskiej piosenki” wydawanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Znalazło się tu 21 utworów opracowanych na fortepian, głos i gitarę (tzw. układ PVG) przez Włodzimierza Korcza – kompozytora, pianistę, aranżera i jednocześnie autora większości piosenek artystki, tworzącego z nią od wielu lat artystyczny duet. Wśród piosenek opublikowanych w tomie znajdziemy ponadczasowe przeboje, m.in. Bywają takie dni, Jeszcze się tam żagiel bieli, Odkryjemy miłość nieznaną czy Być kobietą, jak również nieco mniej znane piosenki – Szalona krewetka, Panie Wasowski, panie Przybora. O bogactwie treści utworów Majewskiej stanowi m.in. różnorodność tekstów pochodzących od tak znakomitych autorów, jak Jacek Cygan, Wojciech Młynarski, Jeremi Przybora, Artur Andrus czy Konstanty Ildefons Gałczyński.
Zbiór ten jest drugim z serii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego pt. „Klasycy polskiej piosenki”, zawierającą opracowania muzyki rozrywkowej dla pianistów, wokalistów i gitarzystów. Nuty można zakupić w księgarni stacjonarnej PWM, w sklepie internetowym oraz w księgarniach muzycznych.
Najczęściej czytane:
Ponadczasowe spotkanie z muzyką ostatniego polskiego romantyka, Tadeusza Bairda i dźwiękową historią Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia na dwupłytowym wydaniu ANAKLASIS. Trzy symfonie, czterech wybitnych dyrygentów w nagraniach najnowszych i archiwalnych, ponownie odkrytych.
To bez wątpienia jedna z najbardziej znanych i najczęściej wykonywanych kompozycji Henryka Wieniawskiego. Niezmiennie pobudza wyobraźnię melomanów – nie tylko siłą muzycznego wyrazu, lecz także okolicznościami powstania, które obrosły własną – nomen omen – legendą. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu”, z okazji 190. rocznicy urodzin Wieniawskiego, pod lupę weźmiemy Legendę op. 17, badając granice między historią a… fan fiction?
Pięcioodcinkowe słuchowisko o Karolu Szymanowskim w reżyserii Mateusza Pakuły dostępne jest w sprzedaży. Odnaleźć je można na www.pwm.sklep.pl oraz w serwisie Audioteka. Premiera słuchowiska odbyła się w czerwcu na antenie Radia Kraków, wywołując poruszenie w środowisku muzycznym.
Alicja Majewska to ikona polskiej sceny muzycznej. Od ponad pół wieku artystka zachwyca słuchaczy swoim głosem, koncertując w kraju i za granicą. Jej utwory są ponadczasowe i stały się standardami muzyki rozrywkowej. Od 8 lipca śpiewanie i granie jej piosenek w domu staje się możliwe dzięki najnowszej publikacji Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Organista i kompozytor wszechstronny, który może pochwalić się znaczącym pod względem liczby kompozycji portfolio, imponującym również pod względem różnorodności form. Dariusz Przybylski jest autorem oper, utworów symfonicznych, kameralnych oraz wokalnych. W lipcu, jako kompozytor miesiąca, zdradza nam m.in., co trzyma na swoim biurku, przy którym komponuje.
Kompozytorko, kompozytorze! Masz okazję pracować nad swoimi partyturami z dala od codziennego zgiełku, inspirować się naturą, oddawać rozważaniom o sztuce i życiu. Agata Zubel i Michał Moc po raz kolejny zapraszają młodych kompozytorów do czerpania inspiracji z piękna Islandii podczas edycji programu rezydencji artystycznych, która potrwa dwa tygodnie między 4 a 20 października br. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem przedsięwzięcia.
Alicja Twardowska, Warszawskie Towarzystwo Muzyczne im. Stanisława Moniuszki oraz Polskie Wydawnictwo Muzyczne mają przyjemność zaprosić na koncert z okazji 95. urodzin Romualda Twardowskiego, który odbędzie się 17 czerwca o godz. 18:00 w Warszawie (ul. Morskie Oko 2).
W drugiej połowie czerwca czekają nas niezwykle interesujące prawykonania dwóch, najnowszych dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Najpierw, w Gdańsku, zabrzmi Ambient na dwa flety, organy i orkiestrę symfoniczną Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, pod koniec miesiąca zaś, w Poznaniu, Głos Potwora, nowa opera Alka Nowaka.
Pianistka, kameralistka, kompozytorka i synestetyczka, doktor habilitowana w dziedzinie sztuk muzycznych. Autorka licznych i bestsellerowych publikacji fortepianowych wydanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. W czerwcu Marta Mołodyńska-Wheeler, jako kompozytorka miesiąca, opowiada nam o tym, jak powstają jej utwory i jakie zwyczaje towarzyszą jej w pracy twórczej.
W sobotę 7 czerwca br. odbyły się przesłuchania finałowe 12. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki. Zdobywcą I nagrody został brytyjski tenor Samuel Stopford. Polskie Wydawnictwo Muzyczne było Partnerem wydarzenia.