Opuszczasz polską wersję strony.
Na stronie anglojęzycznej nie będziesz mieć możliwości kontynuacji zakupów.
Czy chcesz przejść na wersję anglojęzyczną?
TAK NIE
Bibliografia
T e k s t y k o m p o z y t o r a :
Tchnienie wielkości: o Karolu Szymanowskim, w: „Muzyka Polska” 4, 1937
Kilka wrażeń z podróży do ZSRR, w: „Muzyka” nr 2, 1951
O J. S. Bachu, w: „Jan Sebastian Bach: Almanach”, red. Z. Lissa, Warszawa, 1951
Po festiwalu twórczości Szymanowskiego, w: „Nowa Kultura” nr 15, 1952
Festiwal współczesnej muzyki niemieckiej w Berlinie, w: „Muzyka” nr 4, 1953
Nad grobem Grzegorza Fitelberga, w: „Przegląd Kulturalny” nr 2, 1953
Wspomnienie o Grzegorzu Fitelbergu, w: „Gazeta Robotnicza”, 13-14 czerwca 1953
W pracowniach kompozytorów polskich: Witold Lutosławski, w: „Życie Warszawy”, 15-16 listopada 1953
O Grzegorzu Fitelbergu, w: „Muzyka” nr 5, 1954
Festiwal Sibeliusa w Helsinkach, w: „Przegląd Kulturalny” nr 4, 1955
Festiwal Mozartowski w Salzburgu, w: „Przegląd Kulturalny” nr 5, 1956
Zagajenie dyskusji na Walnym Zjeździe Związku Kompozytorów Polskich, w: „Ruch Muzyczny” nr 1, 1957
przedruk w: „W atmosferze wolności: W 50 lat Związku Kompozytorów Polskich”, Warszawa, 1995
Refleksje na marginesie Festiwalu Muzyki współczesnej SIMC w Rzymie, transmisja radiowa w: „Horyzonty muzyki”, Polskie Radio, 14 września 1959;
druk w: „Res Facta” 1, 1970
Improvisationer pa ett givet tema, w: „Nutida Musik” no. 2, 1959-60 [duń.]
przedruk angielski jako: Improvisations on a given theme, w: „Witold Lutosławski”, ed. Ove Nordwall, Sztokholm, 1968 [ang.]
O radiu, w: „Radio i Telewizja” 15 (47), 1959
Les intellectuels polonais sur la culture Française, w: „Revue Hebdomadaire” nr 41, 1960 [fr.]
Przemowa na Biennale w Zagrzebiu 19 maja 1961
druk jako: Musik i det tyvende arhundrede, tł. N. J. Steen, w: „Dansk Musiktidsskrift“ nr 4, 1964 [duń.]
Gedanken über das Ballett, w: „Opera Viva” nr 3, 1962 [niem.]
polski przedruk jako: Rozmyślając o balecie, w: „Witold Lutosławski: Materiały do monografii”, red. St. Jarociński, PWM, Kraków,1967
Mowa na 80-te urodziny Igora Strawińskiego, w: „Die Welt”, 16 czerwca 1962 [niem.]
polski przedruk Strawiński, w: „Witold Lutosławski: Materiały do monografii”, red. St. Jarociński, PWM, Kraków, 1967
Webern a hudba dneka, w: „Slovenské Pohlady” nr 12, 1963 [słow.]
polski przedruk jako: Webern, w: „Witold Lutosławski: Materiały do monografii, red. S. Jarociński, PWM, Kraków, 1967
Att spela ad libitum: Anteckningar kring framförandet av min nya strakkvartett, w: „Nutida Musik” 8, 1964-65 [duń.]
polski przedruk jako: Uwagi o sposobie wykonywania mego Kwartetu smyczkowego, w: „Ruch Muzyczny” 9 (17), 1965;
przedruk jako: Kwartet smyczkowy, w: „Witold Lutosławski: Materiały do monografii”, red. S. Jarociński, PWM, Kraków, 1967;
przedruk angielski jako: String Quartet, w: „Lutosławski”, ed. Owe Nordwall, Stockholm, 1968 [ang.]
Kompozytor a odbiorca, w: „Ruch Muzyczny” 4, 1964;
przedruk w: „Krytycy przy okrągłym stole”, red. E. Dziębowska, Warszawa, 1966;
przedruk w: „Witold Lutosławski: Materiały do monografii, red. S. Jarociński, PWM, Kraków, 1967;
przedruk angielski jako: The Composer and his Audience, w: „Lutosławski”, ed. Ove Nordwall, Stockholm: 1968 [ang.]
także jako: The Composer and the Listener, w: „International Music Educator”, 1, 1969 [ang.]
przedruk francuski jako: Le compositeur et le public, w: „La musique polonaise et Witold Lutosławski”, J.-P. Couchoud, Paris, 1981 [fr.]
Okres rozkwitu: Co nowego widzę w muzyce Dwudziestolecia Polski Ludowej, w: „Życie Warszawy, 5-6 kwietnia 1964;
przedruk w: „Witold Lutosławski: Materiały do monografii”, red. S. Jarociński, PWM, Kraków,1967
Jego muzyka żyje... [memoriał dla Michała Spisaka], „Ruch Muzyczny” 9, 1965
Om det aleatoriske princip i musikken, tł. B. Giedeker, w: „Dansk Musiktidsskrift“ nr 3, 1965 [duń.]
przedruk polski jako: O roli elementu przypadku w technice komponowania, w: „Res Facta” 1, 1967; oraz w: „Witold Lutosławski: Materiały do monografii”, red. St. Jarociński, PWM, Kraków, 1967
przedruk angielski jako: About the element of chance in music, w: „György Ligeti, Witold Lutosławski, Ingvar Lidholm: Three Aspects of New Music”, Stockholm: Nordiska Musikförlaget, 1968 [ang.]
przedruk niemiecki jako: Über das Element des Zufalls in der Musik, tł. K. Bartlett, w: „Melos“ nr 11, 1969 [niem.]
przedruk czeski jako: O prvku náhody v hudbě, w: „Hudebny Rozhledy” nr 3, 1970 [czeski]
przedruk francuski jako: L'emploi du hasard, w: „La musique polonaise et Witold Lutosławski”, J.-P. Couchoud, Paris, 1981 [fr.]
Paroles tissées [nota programowa], Aldeburgh Festival, 1965 [ang.]
przedruk polski w: „Witold Lutosławski: Materiały do monografii”, red. St. Jarociński, PWM, Kraków, 1967
Teoria a praktyka w pracy kompozytora, „Studia Estetyczne” 2, 1965
przedruk w: „Witold Lutosławski: Materiały do monografii”, red. St. Jarociński, PWM, Kraków, 1967
przedruk niemiecki jako: Kommentar zur ‘musikgeschichte des 20. Jahrhunderts, w: „Parabeln: Jahrbuch der Freien Akademie der Künste in Hamburg“, 1966 [niem.]
Trois poemes d'Henri Michaux, komentarz dla radia BBC, 1965 [ang.]
przedruk polski w: „Witold Lutosławski: Materiały do monografii”, red. St. Jarociński, PWM, Kraków, 1967
przedruk angielski w: „Lutosławski”, ed. Ove Nordwall, Stockholm, 1968 [ang.]
W XX lecie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, „Ruch Muzyczny” nr 19, 1965
Czy to jest muzyka?, komentarz dla Polskiego Radia, 3 lutego 1965
druk w: „Witold Lutosławski: Materiały do monografii”, red. St. Jarociński, PWM, Kraków, 1967; oraz w: „Res Facta” 4, 1970
O Béli Bartóki, „Uj Iras” 8, 1965
Koncert na orkiestrę, „Witold Lutosławski: Materiały do monografii”, red. St. Jarociński, PWM, Kraków, 1967
przedruk angielski jako: Concerto for Orchestra, w: „Lutosławski”, ed. O. Nordwall, Stockholm, 1968 [ang.]
Polish Music in the Fifth Diorama Program, w: „Polish Music” no. 3, 1968 [ang.]
[Wspomnienie o Grażynie Bacewicz], w: „Ruch Muzyczny” nr 7, 1969
Nowy utwór na orkiestrę symfoniczną [o II Symfonii], w: „Res Facta” 4, 1970
przedruk niemiecki jako: Ein neuer Weg zum Orchester, w: „Melos“ no. 7/8, 1969 [niem.]
przedruk angielski w: „The Orchestral Composer's Point of View”, ed. Robert S. Hines, Norman, University of Oklahoma Press, 1970 [ang.]
Notes on the construction of large-scale forms, tekst niepublikowany, 1968/69
Powroty: Chopin, nasz współczesny?, w: „Polska“ 9, 1970
Witold Lutosławski: Über die Zukunft der Musikfreunde, w: „Die Presse“, 23-24 May 1970 [niem.]
Dźwięki w dowolnej skali, w: „Polityka”, 2 stycznia 1971
Pro Sinfonica, w: „Nurt” 4, 1971
The Role of Today's Graduates in the Musical Arena for the Years Ahead, w: „Notes of the Cleveland Institute of Music” no. 2, 1971 [ang.]
przedruk francuski jako: Discours aux étudiants du Cleveland Institute of Music, w: „La musique polonaise et Witold Lutosławski”, J.-P. Couchoud, Paris, 1981 [fr.]
przedruk polski jako: Przemówienie w czasie 'Commencement' w Cleveland, w: „Res Facta” 9,1982
Z rozmyślań nad przyszłością muzyki, w: „Tygodnik Powszechny” nr 47, 19 września 1972
przedruk angielski jako: Reflections on the Future of Music, w: „Polish Music” no. 2, 1972 [ang.]
przedruk czeski jako: Lutoslawského úvahy o budoucnosti hudby, w: „Hudebny Rozhledy” nr 6, 1973 [czeski]
przedruk niemiecki jako: Gedanken über die Zukunft der Musik, w: „Philharmonische Blätter“ 5, 1974-75; oraz w: „Das Orchester“ no. 7/8, 1975 [niem.]
przedruk rosyjski jako: Prihodnost glasbe, w: „Glasbena mladina”, 2 lutego 1976 [ros.]
przedruk francuski jako: Réflexions sur l'avenir de la musique, w: „La musique polonaise et Witold Lutosławski”, J.-P. Couchoud, Paris, 1981 [fr.]
London Sinfonietta, w: „The London Times”, 16 February 1973 [ang.]
Przemówienie Witolda Lutosławskiego [doktora honoris causa Uniwersytetu Warszawskiego], w: „Ruch Muzyczny” nr 15, 1973
przedruk angielski jako: Doctoral Speech, w: „Polish Music” no. 3/4, 1973 [ang.]
przedruk rosyjski jako: Riecz W. Lutosławskogo, w: „Sowietskaja Muzyka” nr 3 1974 [ros.]
Mój nauczyciel, w: „Nurt” nr 5, 1973
On conducting, w: „The London Times”, 28 January 1973 [ang.]
Filharmonia mojej młodości, w: „75 lat Filharmonii w Warszawie: 1901-1976”, Warszawa, 1976
przedruk w: „Polska” nr 11, 1978 (pol., ang., fr., niem., hiszp. szwedz.]
On the Occasion of the Twentieth 'Warsaw Autumn', w: „Polish Music” no. 4, 1976 [ang.]
1. października Międzynarodowym Dniem Muzyki, w: „Wychowanie Muzyczne w Szkole”, nr 1, 1977
Rozmyślania o warsztacie kompozytorskim, w: „Biuletyn Muzyczny Polskiego Radia i Telewizji nr 5/6, 1977 (także w j. angielskim i niemieckim)
Une création fascinante - souvenir de l'an 1944, w: „Schweizerische Musikzeitung / Revue musicale suisse“ 117, 1977 [fr.]
przedruk polski jako: Pamięci Konstantego Regameya, w: „Ruch Muzyczny” nr 10, 1983; oraz jako: Fascynująca prapremiera (wspomnienie z 1944 r.), w: „Oblicza polistylizmu: Materiały sympozjum poświęconego twórczości Konstantego Regameya, Warszawa 29-30 maja 1987”, red. K. Tarnawska-Kaczorowska, Warszawa, 1988
In memoriam Witold Małcużyński, w: „Polish Music” no. 3, 1977 [ang.]
O Witoldzie Małcużyńskim, w: „Kultura” nr 34, 21 sierpnia 1977
O rytmice i organizacji wysokości dźwięków w technice komponowania z zastosowaniem ograniczonego działania przypadku, w: „Spotkania muzyczne w Baranowie I: Muzyka w kontekście kultury”, red. L. Polony, PWM, Kraków, 1978
przedruk angielski jako: Rhythm and the organization of pitch in composing techniques employing a limited element of chance, w: „Polish Musicological Studies” 2, 1986 [ang.]
przedruk niemiecki jako: Über Rhythmik und Tonhöhenorganisation in der Kompositionstechnik unter Anwendung begrenzter Zufallswirkung, w: „Musik-Konzepte“ 71/72/73, 1991 [niem.]
Jerzy Lefeld [memoriam], w: „Kultura“ nr 11, 1980
Mein Doppelkonzert für Oboe, Harfe und Kammerorchester, w: „Neue Zürcher Zeitung“ 16/17 August 1980 [niem.]
O muzyce dzisiaj; o własnych utworach, w: „Witold Lutosławski: Wybór materiałów z Sesji naukowej, Kraków 24-25 kwietnia 1980”, red. L. Polony, PWSM, Kraków,1985 przedruk skrócony jako: Uwagi o sytuacji w muzyce dzisiaj, w: „Ruch Muzyczny” nr 13, 1980.
Kilka problemów z dziedziny rytmiki [1962], w: „Res Facta” 9, 1982
Introduction, w: „Grażyna Bacewicz: her life and works”, Judith Rosen, Los Angeles: Friends of Polish Music („Polish Music History Series”, vol. 2) 1984 [ang.]
Wypowiedź Witolda Lutosławskiego przed odtworzeniem nagrania III Symfonii w Sopocie, w: „Ruch Muzyczny” nr 21, 1984
O III Symfonii, w: „Witold Lutosławski: Prezentacje, interpretacje, konfrontacje”, red. K. Tarnawska-Kaczorowska, Warszawa, Sekcja Muzykologów Związku Kompozytorów Polskich, 1985
Podziękowanie wygłoszone przez Witolda Lutosławskiego [po otrzymaniu tytułu doktora honoris causa na Uniwersytecie Jagiellońskim], w: „Ruch Muzyczny” nr 2, 1985
[Wypowiedź Witolda Lutosławskiego], w: „Biuletyn Warszawskiej Jesieni” 10, 1987; przedruk w: „Ruch Muzyczny” nr 22, 1988
Przemówienie Witolda Lutosławskiego wygłoszone 18 maja 1993 roku po odebraniu nagrody „The Polar Music Prize”, w: „Ruch Muzyczny” nr 13, 1993
Witold Lutosławski's Presentation of his Third Symphony, w: „From Idea to Sound: Proceedings of the International Musicological Symposium held at Castle Nieborów in Poland, September 4-5 1985”, Eds. A. Czekanowska, M. Velimirović, Z. Skowron, Cracow, 1993 [ang.]
[Wypowiedź jako część artykułu pt. 'TiFC i co dalej?'], w: „Ruch Muzyczny” nr 5, 1993
Muzyka wczoraj, dziś i jutro [tekst wygłoszony na uroczystości wręczenia Kyoto Prize w październiku 1993], w: „Ruch Muzyczny” nr 19, 1994
Notatnik muzyczny Witolda Lutosławskiego, w: „Mistrzowie muzyki późnego renesansu: Dokonania i tradycje. Materiały ogólnopolskiej Konferencji Muzykologicznej 21-23 X 1994 w Toruniu”, Warszawa, 1994
Wokół zagadnienia prawdy w dziele sztuki: Wystąpienie Witolda Lutosławskiego na Kongresie Kultury [11 grudnia 1981 w Warszawie], w: „50 lat Związku Kompozytorów Polskich”, red. L. Erhardt, Warszawa, 1995
Postscriptum, oprac. D. Gwizdalanka i K. Meyer, Zeszyty Literackie, 2001
W y w i a d y :
Będkowski S. – By nie zatarł czas... Witold Lutosławski o sobie, w: „Res Facta Nova” 2, Poznań, 1997
Kaczyński T. - Rozmowy z Witoldem Lutosławskim, PWM, Kraków, 1972; wydanie II (poszerzone), Wrocław, TAU, 1993
przedruk angielski (wydanie uzupełnione) jako: Conversations with Witold Lutoslawski, tł. Y. May, London, Chester, 1984 (rev. 1995) [ang.]
przedruk niemiecki jako: Gespräche mit Witold Lutosławski, mit einem Anhang von Bálint András Varga, tł. L. Fahlbusch & C. Rüger, w: „Neun Stunden bei Witold Lutosławski“, Leipzig, 1976 [niem.]
Kominek M. - Nigdy nie byłem neoklasykiem, w: „Studio” 3, 1992
Markowska E. - Rozmowy z Witoldem Lutosławskim w II programie Polskiego Radia, „Ruch Muzyczny”, nr 22/23, 1990; nr 18, 1991
Michalski G. - An Interview with Witold Lutosławski, w: „Polish Music” no. 2/3, 1988 [ang.]
Nikolska I. - Conversations with Witold Lutosławski, tł. V. Yerokhin, Stockholm, w: “Melos”, 1994 [ang.]
przedruk polski jako: O moim języku muzycznym, w: „Res Facta Nova” 2, Poznań 1997
Piotrowski K. – Komponuję to, co chcę usłyszeć, w: „Vivo” 1, 1994
Skowron Z. – Spotkania z Witoldem Lutosławskim, w: „Res Facta Nova” 2, Poznań, 1997
M o n o g r a f i e :
Couchoud J.-P. - La musique polonaise et Witold Lutosławski, Paris, 1981 [fr.]
Couchoud J.-P. - Witold Lutoslawski: Zwölfton-Harmonik - Formbildung –
aleatorischer Kontrapunkt. Studien sum Gesamtwerk unter Einbeziehung der Skizzen, Bela Verlag Cologne, 1996 [niem.]
Chłopecki A. - PostSłowie. Przewodnik po muzyce Witolda Lutosławskiego, Towarzystwo im. W. Lutosławskiego, 2012
Jarociński St. - Witold Lutosławski: Materiały do monografii, PWM, Kraków, 1967
Kaczyński T. - Lutosławski: Życie i muzyka, „Historia Muzyki Polskiej”, vol. 9, Sutkowski Edition Warszawa, 1994
Książka programowa V Festiwalu Muzycznego Polskiego Radia: Witold Lutosławski, Polskie Radio Warszawa, 2001
Tarnawska-Kaczorowska K. red. - Witold Lutosławski: Prezentacje, interpretacje, konfrontacje, Warszawa, Sekcja Muzykologów Związku Kompozytorów Polskich, 1985
Laskowski A. - Skrywany wulkan. Edward Gardner, Simon Rattle, Esa-Pekka Salonen i Antoni Wit w rozmowie z Aleksandrem Laskowskim, PWM 2013
Polony L. red. - Witold Lutosławski: Sesja naukowa poświęcona twórczości kompozytora. Kraków, 24-25 kwietnia 1980, Zeszyty Naukowe Akademii Muzycznej w Krakowie, Kraków, 1985
Nordwall O. ed. – Lutoslawski, tł. Ch. Gibbs, Wilhem Hansen, Stockholm, 1968 [ang.]
Nordwall O. - Witold Lutosławski och hans musik, Wilhem Hansen, Stockholm, 1969 [szwedz.]
Paja-Stach J. - Witold Lutosławski, Musica Iagellonica Kraków, 1996
Paja-Stach J. - Lutosławski i jego styl muzyczny, Musica Iagellonica Kraków, 1997
Pociej B. - Lutosławski a wartość muzyki, PWM, Kraków, 1976
Rae Ch. B. - Witold Lutosławski – profile, London, Chester Music, 1988 (rev. 1992) [ang.]
Rae Ch. B. - The Music of Lutosławski, London &Boston Faber and Faber, 1994 [ang.]
polski przedruk jako: Muzyka Lutosławskiego, tł. St. Krupowicz, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1996
Rappoport L. G. - Vitol'd Lutoslavskij, Izdatel'stvo Muzyka, Moskwa, 1976 [ros.]
Skowron Z. ed.- Lutosławski Studies, Oxford University Press, 1999 [ang.]
Skowron Z. - Estetyka i styl w twórczości Witolda Lutosławskiego, Musica Jagielonica, Kraków, 2000
Stucky S., Skowron Z. ed. - Lutosławski and his music, Cambridge University Press, 1981 [ang.]
A r t y k u ł y :
Baculewski K. - Lutosławski: Jedna technika, jeden styl?, w: „Muzyka” nr 1-2, 1995
Balász I. - Macht und ohnmacht der Musik: Witold Lutosławskis Cellokonzert und seine gesellschaftlichen Zusammenhänge, w: „Neue Zeitschrift für Musik“ 7/8, 1986 [niem.]
Biegański K. - Ilustracje muzyczne Lutosławskiego do audycji Polskiego Radia, w: „Antena” nr 12, 1956; nr 1, 1957
Brumbeloe J. - Symmetry in Witold Lutosławski's „Trauermusik”, w: „Indiana Theory Review 6”, no. 3, Spring 1983 [ang.]
Bucko J. - Vitol'd Ljotoslavskij: Zametki o technike instrumental'noj kompozicii, w: „Sovetskaja Muzyka” nr 8, 1972 [ros.]
Bula K. - Folklor w „Tryptyku Śląskim” Witolda Lutosławskiego, w: „Zeszyt Naukowy: Tradycje Śląskiej Kultury Muzycznej VII, 9-11 kwietnia 1992”, Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, Wrocław, 1992
Casken, J. - Transition and Transformation in the Music of Witold Lutosławski, w: „Contact: Today's Music”, Autumn 1975 [ang.]
polski przedruk jako: Przejście i transformacja w muzyce Witolda Lutosławskiego, w: „Res Facta” 9, 1982
Chłopecki A. - The structure of a crystal and All for Sale: On Witold Lutosławski's and Krzysztof Penderecki's works, w: „Polish Art Studies” 3, 1982 [ang.]
Chłopecki A. - Dedykacje w partyturach Witolda Lutosławskiego, w: „Witold Lutosławski: Prezentacje, interpretacje, konfrontacje”, red. K. Tarnawska-Kaczorowska, Warszawa, Sekcja Muzykologów ZKP, 1985.
Chłopecki A. – „Tombeau“ einer Epoche: Witold Lutosławski - eine Würdigung, w: „MusikTexte” 54, Juni 1994 [niem.]
polski przedruk jako: Witolda Lutosławskiego tombeau dla epoki, w: „Fuga” 3, XII 2000
Chłopecki A. – Witolda Lutosławskiego pożegnania z modernizmem, w: „Muzyka, słowo, sens. Mieczysławowi Tomaszewskiemu w 70 rocznicę urodzin”, red. A. Oberc, Kraków 1994
Chłopicka R. - W. Lutosławski: Pięć pieśni do słów Iłłakowiczówny, w: „Zeszyt Naukowy - Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna”, Kraków, 1977; przedruk w: „Ruch Muzyczny” nr 20, 1977
Dziębowska E. - Pieśń masowa w twórczości Witolda Lutosławskiego, w: „Muzyka” nr 7/8, 1954
Gieraczyński B. - Witold Lutosławski: A twentieth-century classic, w: „Journal of the Conductors' Guild” nos. 1-2, Winter-Spring 1989 [ang.]
Gülke, P. - Lutosławskis Streichquartett als Kammermusikwerk, w: „Colloquium Musica Cameralis Brno”, 1971 [niem.]
Gwizdalanka D. - Recepcja twórczości Witolda Lutosławskiego, w: „Zeszyt Naukowy Akademii Muzycznej w Krakowie: Materiały z sesji naukowej 1980”, Kraków, 1985
Gwizdalanka D. - Hałas, Lutosławski i cisza, w: „Monochord” 8-9, 1995
Hansberger J. - Begrenzte Aleatorik: Das Streichquartett Witold Lutosławskis, w: „Musica” 25, 1971 [niem.]
Häusler J. - Einheit in der Mannigfaltigkeit - Skizze über Lutosławski, w: „Neue Zeitschrift für Musik” no. 1, 1973 [niem.]
Helman Z. - Intellekt und Phantasie in der Musik von Witold Lutosławski, w: „Muzikolożki Zbornik” 18, Ljubljana, 1982 [niem.]
Homma M. - Materialien zur Arbeit von Witold Lutosławski, w: „Neuland-Jahrbuch” 5, 1985 [niem.]
Homma M. - Nostalgie des Aufbruchs? Witolds Lutosławskis Klavierkonzert: ein Spätwerk, w: „MusikTexte“ 42, November 1991 [niem.]
Homma M. - Gleichzeitigkeit des Ungleichartigen: Witold Lutosławskis Vierte Sinfonie - Synthese seines Schaffens, w: „MusikTexte”, June 1994 [niem.]
Jarociński S. - Nowe utwory fortepianowe Lutosławskiego: “Bukoliki”, “3 łatwe utwory na fortepian”, w: „Muzyka” nr 9/10, 1953
Jarzębska A. - Problem kształtowania kontinuum formy w „IV Symfonii” Witolda Lutosławskiego, w: „Muzyka” nr 1-2, 1995
Kara-Pesic A. - Understanding the relationship between music and text on the basis of the writings of Witold Lutosławski, w: „New Sound“ 3, 1994 [ang.]
Koszewski A. - Witolda Lutosławskiego „Koncert na orkiestrę”, w: „Ruch Muzyczny” nr 21, 1958
Krawczyk D. - Koncepcja czasu Witolda Lutosławskiego, w: „Muzyka” nr 1-2, 1995
Krawczyk D. - Lutosławski i Serocki: Dwa typy kształtowania struktury czasowej, w: „Dziedzictwo europejskie a polska kultura muzyczna w dobie przemian”, Musica Iagellonica, Kraków, 1995
Lissa Z. – „Mała Suita” i „Tryptych” Witolda Lutosławskiego, w: „Muzyka” nr 5/6, 1952
Lissa Z. – „Koncert na orkiestrę” Witolda Lutosławskiego: Szkic analityczny, w: „Muzyka” nr 3/4, 1955
Lissa Z. - Lutosławski, Witold, w: „Musik in Geschichte und Gegenwart“, vol. 8. Kassel, 1960 [niem.]
Malecka T. - Witold Lutosławski – „Preludia i fuga”, w: „Zeszyt Naukowy” 17, Gdańsk: Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna, 1978
Markiewicz L. – „Pięć pieśni” Witolda Lutosławskiego, w: „Ruch Muzyczny” nr 5/6, 1960
Markiewicz L. - II Symfonia Witolda Lutosławskiego, w: „Muzyka” nr 2, 1968
Meyer K. - O muzyce Witolda Lutosławskiego, w: „Res Facta” 9, Kraków, 1982
Meyer K. - Kilka uwag na temat organizacji wysokości dźwięków w muzyce Witolda Lutosławskiego, w: „Muzyka” nr 1-2, 1995
Negrey M. - Symfonika Witolda Lutosławskiego, w: „Witold Lutosławski: Sesja naukowa poświęcona twórczości Kompozytora”, red. L. Polony, Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków, 1985
Nikolska I. - Symfonizm Witolda Lutosławskiego, w: „Muzyka” nr 3, 1992
Nikolska I. - Melodia i niektóre zasady jej konstruowania w twórczości Witolda Lutosławskiego z lat 1960-1980, w: „Muzyka” nr 1-2, 1995
Paja J. - L'opera di Witold Lutosławski e la musica polacca del suo tempo, w: „Nuova rivista musicale italiana” no. 4, 1988 [wł.]
Paja J. - The Polyphonic Aspect of Lutoslawski's Music, w: „Acta Musicologica” 2-3, 1990 [ang.]
Patkowski J. - II Symfonia Witolda Lutosławskiego, w: „Res Facta” 1, 1970
Petersen P. - Witold Lutoslawski: Präludien und Fuge, w: „Hamburger Jahrbuch für Musikwissenschaft“ 1, 1974 [niem.]
Piotrowska M. - Aleatoryzm Witolda Lutosławskiego na tle genezy tego kierunku w muzyce współczesnej, w: „Muzyka” nr 3, 1969
Pociej B. - Uwertura na smyczki Witolda Lutosławskiego, w: „Ruch Muzyczny” nr 4, 1958
Pociej B. – „Gry weneckie”: Nowy utwór Witolda Lutosławskiego, w: „Ruch Muzyczny” nr 10, 1961
Pociej B. - Dźwiękowa sublimacja świata: Uwagi o „Livre pour orchestre” W. Lutosławskiego, w: „Polska” nr 7, 1970
Pociej B. - The Music of Witold Lutosławski, w: „Polish Perspectives” no. 7/8, 1972 [ang.]
Pociej B. - Etos symfonizmu: O nowym utworze Witolda Lutosławskiego, w: „Polska” nr 2, 1978
Pociej B. – „III Symfonia” Witolda Lutosławskiego: Dramaturgia symfonicznej formy, w: „Witold Lutosławski: Prezentacje, interpretacje, konfrontacje”, red. K. Tarnawska-Kaczorowska, Sekcja Muzykologów ZKP, Warszawa, 1985
Podhajski M. - Formy aleatoryzmu w „Grach weneckich” Witolda Lutosławskiego - próba typizacji, w: „Z dziejów muzyki polskiej” 15, Bydgoskie Towarzystwo Naukowe Filharmonia Pomorska im. J. Paderewskiego, 1971
Polony L. - Struktura procesu dźwiękowego w „Kwartecie smyczkowym” Witolda Lutosławskiego, w: „Zeszyt Naukowy Akademii Muzycznej w Krakowie: Materiały z sesji naukowej 1975”, Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna, Kraków, 1975
Rae Ch. B. - Organizacja wysokości dźwięków w muzyce Lutosławskiego, w: „Muzyka” nr 1-2, 1995
Rae Ch. B. - Lutosławski's Golden Year, w: „Musical Times” no. 10, 1986 [ang.]
Rae Ch. B. - Lutosławski's Piano Concerto, w: „The Listener” 122, 27 July 1989 [ang.]
Rae Ch. B. - Lutosławski's Late Violin Works, w: „Musical Times” 131, October 1990 [ang.]
Schäffer B. - Najnowsze dzieło Lutosławskiego, w: „Tygodnik Powszechny” nr 1, 1955
Schäffer B. - Polskie melodie ludowe w twórczości Witolda Lutosławskiego, w: „Studia Muzykologiczne” 5, Kraków, 1956
Schäffer B. - Nowy kierunek twórczości Witolda Lutosławskiego, w: „Życie Literackie” nr 20, 18 maja 1958; przedruk w: „W kręgu nowej muzyki”, PWM, Kraków, 1967
Schäffer B. - Lutosławski, Witold, w: „Leksykon kompozytorów XX wieku”, PWM, Kraków, 1963
Schäffer B. - Witold Lutosławski, w: „Życie Literackie” nr 6, 1983
Schiller H. – Kwartet smyczkowy Witolda Lutosławskiego, w: „Res Facta” 2, 1968
Selleck J. - Pitch and Duration as Textural Elements in Lutosławski's String Quartet, w: „Perspectives of New Music” 13, Summer 1975 [ang.]
Stanilewicz M. - Organizacja materiału dźwiękowego w „Muzyce żałobnej” Witolda Lutosławskiego, w: „Muzyka” nr 4, 1975
Stanilewicz M. - Problem formy w „Muzyce żałobnej” Witolda Lutosławskiego, w: „Muzyka” nr 1, 1978
Thomas A. - A Deep Resonance: Lutosławski's 'Trois poemes d'Henri Michaux, w: „Sounding” 1, Autumn 1970 [ang.]
Thomas A. - Jeux vénitiens: Lutosławski at the Crossroads, w: „Contact” 24, Spring 1982 [ang.]
Tomaszewski M. - O ekspresji i formie u Witolda Lutosławskiego: Spostrzeżenia i refleksje, w: „Witold Lutosławski: Prezentacje, interpretacje, konfrontacje”, red. K. Tarnawska-Kaczorowska, Sekcja Muzykologów - ZKP, Warszawa, 1985
Tuchowski A. - Nie znacie? A szkoda. Witold Lutosławski: Novelette na orkiestrę, w: „Ruch Muzyczny” nr 17, 1983
Wilby Ph. - Lutosławski and a View of Musical Perspective, w: „Companion to Contemporary Musical Thought”, eds. J. Paynter, T. Howell, R. Orton & P. Seymour, 1127-1145. London & NY: Routledge, 1992 [ang.]
Zieliński T. A. - Witold Lutosławski, w: „Polish Music” no. 3/4, 1983 [ang.]
Administratorem dobrowolnie podanych danych osobowych jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne z siedzibą w Krakowie (31-111) przy Al. Krasińskiego 11A. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki Newslettera zawierającego informacje marketingowe administratora danych. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Informujemy, iż poza podmiotami uprawnionymi na podstawie przepisów prawa, zebrane dane osobowe nie będą udostępniane.
Zamknij