Opuszczasz polską wersję strony.
Na stronie anglojęzycznej nie będziesz mieć możliwości kontynuacji zakupów.
Czy chcesz przejść na wersję anglojęzyczną?
TAK NIE
Bibliografia
Książki autorskie
1. Przewodnik po muzyce fortepianowej, PWM, Kraków 2014, ss. 1164.
2. Fortepianowe formy wariacyjne kompozytorów polskich 1900–2010. Dzieje gatunku i technika wariacyjna, Musica Sacra Edition, Warszawa 2013, ss. 618.
3. Twórczość fortepianowa Mariana Sawy, Towarzystwo im. Mariana Sawy, Warszawa 2012, ss. 258.
4. Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945–2000, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2007, ss. 463.
5. Wojciech Łukaszewski. Życie i twórczość, Wydawnictwo WSP, Częstochowa 1997, ss. 282.
Książki pod redakcją
1. „Musica Sacra Nova. Pismo poświęcone muzyce sakralnej, myśli humanistycznej i analizie dzieł muzycznych”, praca zbiorowa pod redakcją Marcina Tadeusza Łukaszewskiego, nr 5 / 2011 – Studia nad twórczością Mariana Sawy pod redakcją Marcina Tadeusza Łukaszewskiego, Musica Sacra Edition, Warszawa 2011, ss. 644.
2. Marian Sawa in memoriam. Wspomnienia, rozmowy, refleksje pod redakcją Marcina Tadeusza Łukaszewskiego, Towarzystwo im. Mariana Sawy, Warszawa 2010, ss. 180 + 20 stron ilustracji.
3. „Musica Sacra Nova. Pismo poświęcone muzyce sakralnej, myśli humanistycznej i analizie dzieł muzycznych”, praca zbiorowa pod redakcją Marcina Tadeusza Łukaszewskiego, nr 3-4 / 2009–2010, Musica Sacra Edition, Warszawa 2010, ss. 700.
4. 20. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej Gaude Mater. Ars Sacra – Dialog Kultur [album], red. Małgorzata Zuzanna Nowak, Marcin Tadeusz Łukaszewski, Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater, Częstochowa 2010, ss. 244.
5. Wojciech Łukaszewski, Muzyczne interludia. Recenzje, sprawozdania, refleksje, wywiady pod redakcją Marcina Tadeusza Łukaszewskiego, Musica Sacra Edition, Warszawa 2009, ss. 292 + aneks z ilustracjami (bez paginacji).
6. „Musica Sacra Nova. Pismo poświęcone muzyce sakralnej i myśli humanistycznej”, nr 2 / 2008 – Studia nad twórczością Mariana Borkowskiego pod redakcją Marcina Tadeusza Łukaszewskiego, Musica Sacra Edition, Warszawa 2008, ss. 309.
7. „Musica Sacra Nova. Pismo poświęcone muzyce sakralnej i myśli humanistycznej”, nr 1 / 2007, Musica Sacra Edition, Warszawa 2007, ss. 537.
8. Legnickie Conversatorium Organowe 1986–2005, red. M. T. Łukaszewski, Akademia Muzyczna im. F. Chopina, Legnickie Centrum Kultury im. H. Karlińskiego, Legnickie Conversatorium Organowe, Warszawa – Legnica 2006, ss. 118.
Artykuły, recenzje i sprawozdania w czasopismach naukowych, zeszytach naukowych i pracach zbiorowych
1. Charakterystyka twórczości i założenia techniki kompozytorskiej Alicji Gronau, „Seminare. Poszukiwania naukowe” 2014, tom nr 35 [z. 3], s. 173-189.
2. Stan badań nad życiem i działalnością Wojciecha Łukaszewskiego (1936-1978), „Seminare. Poszukiwania naukowe” 2013, tom nr 34, s. 351-365.
3. Działalność kompozytorska, naukowa i pedagogiczna Alicji Gronau w świetle biografii kompozytorki, „Seminare. Poszukiwania Naukowe” nr 32, 2012, s. 253-266.
4. Sakralna twórczość na chór a cappella Mariana Borkowskiego, „Liturgia Sacra” 17, 2011 nr 2, s. 381-402.
5. Twórczość fortepianowa Mariana Sawy, „Seminare. Poszukiwania Naukowe” nr 29, 2011, s. 317-335. Przedruk [w:] „Musica Sacra Nova” 2011 nr 5, s. 262-279.
6. Inspiracja religijna w dziełach fortepianowych i klawesynowych Mariana Sawy, [w:] Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, seria: Edukacja Muzyczna VI, red. M. Popowska, Wydawnictwo AJD, Częstochowa 2011, s. 35-89.
7. Mazurki Mariana Sawy w kontekście polskich mazurków fortepianowych, „Musica Sacra Nova” nr 5, 2011, s. 280-312.
8. Tematyka trynitarna w twórczości Mariana Sawy, [w:] Sanctissima Trinitas et musica: plana, figurata atque instrumentalis, red. S. Dąbek, Cz. Grajewski, Z. Kołodziejczak, K. Niegowski, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2011, s. 233-243.
9. Wprowadzenie w problematykę techniki gry i środków techniki kompozytorskiej w etiudach fortepianowych kompozytorów polskich w latach 1916-2006, „Seminare. Poszukiwania Naukowe” 2010 nr 27, s. 233-247.
10. Concertino Wojciecha Łukaszewskiego jako przykład łączenia tradycji z nowoczesnością, [w:] Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, seria: Edukacja Muzyczna V, red. M. Popowska, Wydawnictwo AJD, Częstochowa 2010, s. 9-52.
11. Festiwal Gaude Mater jako promotor muzyki polskiej i nowych dzieł sakralnych, s. 87-159 + suplement (indeksy) pt.: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej Gaude Mater. Wykonawcy 1991-2009, s. 161-181, [w:] 20. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej Gaude Mater. Ars Sacra – Dialog Kultur [album i program festiwalu], red. M. Z. Nowak, M. T. Łukaszewski, Ośrodek Promocji Kultury Gaude Mater, Częstochowa 2010.
12. Eugeniusz Brańka – organista, kompozytor, pedagog. Przyczynki do biografii i do badań nad dziejami życia muzycznego Częstochowy, „Musica Sacra Nova” nr 3-4, 2009-2010, s. 536-558.
13. Polish religious music after World War Two, „Artes” nr 8, 2009, Editura Artes, Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi (Rumunia), s. 215-226.
14. Rola i znaczenie organów w twórczości Mariana Borkowskiego, [w:] Organy i Muzyka Organowa XIV, Prace Specjalne nr 77, red. J. Krassowski i in., Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki, Gdańsk 2009, s. 150-169.
15. Gregoriańskie inspiracje w twórczości chóralnej współczesnych kompozytorów warszawskich, [w:] Liber Vigrensis. Ad usum Christifidelium, red. M. Sławecki, Dom Pracy Twórczej, Wigry 2009, s. 165-192.
16. Nauczanie muzyki kościelnej w Seminarium Duchownym w świetle dokumentów Kościoła katolickiego. Głos do dyskusji o stanie muzyki w polskich świątyniach, „Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie” nr 5, 2009, s. 175-195.
17. Kalendarium życia, twórczości i działalności Mariana Borkowskiego, „Musica Sacra Nova” nr 2, 2008 – Studia nad twórczością Mariana Borkowskiego pod redakcją Marcina Tadeusza Łukaszewskiego, s. 17-45.
18. Życie i działalność Wojciecha Łukaszewskiego, [w:] Między muzykologiczną refleksją a pedagogiczną pasją. Księga Jubileuszowa dedykowana Profesorowi Leonowi Markiewiczowi w osiemdziesiąte urodziny, red. G. Darłak i in., Akademia Muzyczna im. K. Szymanowskiego, Katowice 2008, s. 296-311.
19. Wokół pojęcia sacrum w muzyce, „Musica Sacra Nova” nr 1, 2007, s. 23-53. Przedruk II rozdziału pracy Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2007, s. 53-74.
20. Organowa twórczość kompozytorów warszawskich w latach 1945-2005 i jej zastosowanie w pedagogice na przykładzie 20-letniej działalności Conversatorium Organowego w Legnicy, [w:] Legnickie Conversatorium Organowe 1986-2005, red. M. T. Łukaszewski, Akademia Muzyczna im. F. Chopina, Legnickie Centrum Kultury im. H. Karlińskiego, Legnickie Conversatorium Organowe, Warszawa – Legnica 2006, s. 30-44.
21. O muzyce kameralnej Pawła Łukaszewskiego, [w:] Muzyka kameralna kompozytorów AMFC (I). IV Sympozjum kompozytorskie Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, red. A. Gronau-Osińska, Akademia Muzyczna im. F. Chopina, Warszawa 2006, s. 106-117.
22. Działalność Zespołu Szkół Muzycznych w Częstochowie w latach 1945-1985, [w:] Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, seria: Edukacja Muzyczna I, red. M. Popowska, AJD, Częstochowa 2005, s. 125-159.
23. Religijna twórczość chóralna kompozytorów warszawskich w latach 1945-2003. Cechy stylistyczne, techniki kompozytorskie, inspiracje, [w:] Muzyka sakralna. Część trzecia. Wybór wykładów z seminariów organizowanych w ramach Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej „Gaude Mater”, red. W. Krodkiewska, Instytut im. A. Mickiewicza, Warszawa 2005, s. 59-67.
24. Solowa twórczość na instrumenty klawiszowe Witolda Rudzińskiego, [w:] Wokół twórczości Witolda Rudzińskiego, red. A. Gronau-Osińska, AMFC, Warszawa 2004, s. 86-107.
25. Tematy muzyczne w malarstwie kubistycznym, [w:] Ekspresja formy – ekspresja treści. Marianowi Borkowskiemu w siedemdziesięciolecie urodzin, red. A. Gronau-Osińska, AMFC, Warszawa 2004, s. 356-369.
26. Utwory na instrumenty solowe Mariana Borkowskiego. Próba charakterystyki wartości instrumentalnych i stylotwórczych, [w:] Potencjał kompozycyjny utworów na instrumenty solowe. III Sympozjum Kompozytorskie Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, red. A. Gronau-Osińska, AMFC, Warszawa 2003, s. 76-97.
27. Muzyka fortepianowa Piotra Perkowskiego, [w:] Piotr Perkowski. Życie i dzieło, red. M. Borkowski, A. Gronau-Osińska, Wydawnictwo AMFC, Warszawa 2003, s. 130-140.
28. Faktura – brzmienie – ekspresja w twórczości chóralnej i wokalno-instrumentalnej Mariana Borkowskiego, [w:] Muzyka Chóralna. II Sympozjum Kompozytorskie Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, red. A. Gronau-Osińska, Wydawnictwo AMFC, Warszawa 2001, s. 146-159.
29. Analiza integralna cyklu Etiud op. 10 Fryderyka Chopina, [w:] Analiza – Interpretacja – Recepcja. W stronę rozumienia muzyki, Zeszyt Naukowy nr 52, red. A. Gronau-Osińska, Wydawnictwo AMFC, Warszawa 2001, s. 138-152.
30. Mazurki Fryderyka Chopina jako „zjawisko nasycone wiedzą o wspólnocie i mające odniesienie do sfery wewnętrzności”, [w:] Analiza – Interpretacja – Recepcja. W stronę rozumienia muzyki, Zeszyt Naukowy nr 52, red. A. Gronau-Osińska, Wydawnictwo AMFC, Warszawa 2001, s. 16-19.
31. Zagadnienie narracyjności w muzyce według Eero Tarastiego. Analiza wybranego utworu jako „ciągu” narratywnego i semantycznego, [w:] Analiza – Interpretacja – Recepcja. W stronę rozumienia muzyki, Zeszyt Naukowy nr 52, red. A. Gronau-Osińska, Wydawnictwo AMFC, Warszawa 2001, s. 47-51.
32. Polska muzyka sakralna końca XX wieku. Refleksje i podsumowania, [w:] Polska muzyka organowa na przełomie wieków – podsumowania i prognozy, red. M. Szoka, Wydawnictwo AMFC, Warszawa 2001, s. 39-58.
33. O filozofii muzyki Artura Schopenhauera i abstrakcyjności muzyki, [w:] Muzyka a analiza, integracja, filozofia, red. A. Gronau-Osińska, Wydawnictwo AMFC, Warszawa 2000, s. 168-175.
34. Tematyczna integracja w III Symfonii F-dur op. 90 Johannesa Brahmsa, [w:] Muzyka a analiza, integracja, filozofia, red. A. Gronau-Osińska, Wydawnictwo AMFC, Warszawa 2000, s. 107-114.
35. Kultura muzyczna Częstochowy od XVI wieku do wybuchu II wojny światowej na tle przemian historycznych i społecznych miasta i regionu, [w:] Zeszyty Historyczne VI, red. M. Cetwiński, Wydawnictwo WSP, Częstochowa 2000, s. 195-216.
36. Twórca muzyki sakralnej w XXI wieku. O muzyce Pawła Łukaszewskiego, „Heksis” nr 3-4, 1999, s. 208-216.
37. Życie i twórczość Wojciecha Łukaszewskiego, „Saeculum Christianum” nr 2, 1999, s. 123-138.
38. Charakterystyka twórczości fortepianowej i pedagogicznej Wojciecha Łukaszewskiego, [w:] Prace Naukowe – Pedagogika VII, red. S. Podobiński, R. Derbis, Wydawnictwo WSP, Częstochowa 1998, s. 95-111.
39. Siła tradycji. Smak nowości. XXV lat Conversatorium Organowego w Legnicy, red. M. Szoka, A. Mroczek, S. Czopowicz, UMFC, Warszawa 2011 [recenzja książki], „Seminare. Poszukiwania Naukowe” nr 31, 2012, s. 331-334.
40. Kurs interpretacji utworów fortepianowych i organowych Mariana Sawy [sprawozdanie], „Musica Sacra Nova” nr 5, 2011, s. 622-625.
41. Sanctissima Trinitas et musica: plana, figurata atque instrumentalis [recenzja książki], „Musica Sacra Nova” nr 5, 2011, s. 604-611.
42. XIV Międzynarodowa Sesja Naukowa Organy i muzyka organowa [sprawozdanie z konferencji], „Seminare. Poszukiwania Naukowe” nr 28, 2010, s. 294-297.
43. Działalność Towarzystwa imienia Mariana Sawy w latach 2006–2009 [sprawozdanie], „Musica Sacra Nova” nr 3-4, 2009-2010, s. 683-689.
44. Seria płyt Panorama nowej muzyki polskiej [recenzja serii płyt CD], „Musica Sacra Nova” nr 3-4, 2009-2010, s. 658-666.
45. Muzyka Stanisława Moryto na płytach wydawnictwa Musica Sacra Edition [recenzja serii płyt CD], „Musica Sacra Nova” nr 3-4, 2009-2010, s. 636-647.
46. Mój warsztat artystyczny – mój warsztat pedagogiczny, red. Z. Konaszkiewicz, AMFC, Warszawa 2007 [recenzja książki], „Musica Sacra Nova” nr 3/4, 2009/2010, s. 632-635.
47. XVI Międzynarodowy Festiwal Laboratorium Muzyki Współczesnej [sprawozdanie z festiwalu], „Musica Sacra Nova” nr 3-4, 2009-2010, s. 610-617.
48. Międzynarodowa Sesja Naukowa i książka Organy i muzyka organowa XIV [sprawozdanie z konferencji i recenzja książki], „Musica Sacra Nova” nr 3-4, 2009-2010, s. 585-595.
49. Powrót do najlepszych ideałów wychowania jest sprawą pierwszoplanową [recenzja książki Z. Konaszkiewicz, Szkice z pedagogiki muzycznej, AMFC, Warszawa 2001], „Musica Sacra Nova” nr 1, 2007, s. 456-466.
50. Mozartiana – różne oblicza muzyki wiedeńskiego klasyka [sprawozdanie z festiwalu], „Musica Sacra Nova” nr 1, 2007, s. 448-453.
51. 21. Legnickie Conversatorium Organowe [sprawozdanie z festiwalu], „Musica Sacra Nova” nr 1, 2007, s. 439-444.
52. Recenzja książki Stanisława Dąbka, Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku 1900–1995 (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996), „Muzyka” nr 2, 2002, s. 130-134.
Administratorem dobrowolnie podanych danych osobowych jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne z siedzibą w Krakowie (31-111) przy Al. Krasińskiego 11A. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki Newslettera zawierającego informacje marketingowe administratora danych. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Informujemy, iż poza podmiotami uprawnionymi na podstawie przepisów prawa, zebrane dane osobowe nie będą udostępniane.
Zamknij