Aktualności
Otwieramy nabór do trzeciej edycji TUTTI.pl
2019-02-18
Od dzisiaj przyjmujemy wnioski do trzeciej edycji TUTTI.pl – przedsięwzięcia wspierającego wykonawstwo muzyki polskiej, realizowanego przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Inicjatywa kierowana jest do orkiestr i zespołów muzycznych, szkół i akademii oraz instytucji zajmujących się organizowaniem koncertów, festiwali i nagrań.
Założenia oraz ogólne zasady TUTTI.pl pozostają bez zmian: najciekawsze propozycje programów uwzględniających utwory kompozytorów polskich z katalogu PWM gratyfikowane są rabatem na wypożyczenie materiałów wykonawczych.
Trzecia edycja TUTTI.pl jest jednak wyjątkowa. Wprowadzamy nowy sposób przyznawania rabatu szkołom i akademiom muzycznym. 70% dofinansowania na wypożyczenia w ramach TUTTI.pl sumujemy z obowiązującym dla tych instytucji 50% rabatem. Daje to łącznie 85% dofinansowania na wypożyczenia materiałów orkiestrowych w ramach przedsięwzięcia TUTTI.pl. Redukując opłaty dla jednostek oświatowych chcemy ułatwiać im dotarcie do muzyki kompozytorów polskich, a tym samym szerzyć jej znajomość wśród najmłodszych wykonawców oraz wskazywać legalne źródła pozyskiwania materiałów wykonawczych.
Chcemy, by TUTTI.pl było dla wszystkich beneficjentów maksymalnie ‘przyjaznym’ projektem.
Poszerzyliśmy listę utworów objętych programem o nowości w katalogu PWM. W ubiegłym roku wprowadziliśmy do naszej oferty blisko 40 nowych materiałów wykonawczych, w tym 15 prawykonanych w 2018 roku dzieł najciekawszych polskich twórców. Ponadto, w ramach projektu „Dziedzictwo Muzyki Polskiej” zrealizowaliśmy kilkanaście partytur i głosów wykonawczych utworów XIX-wiecznych, zaś 52 arcydzieła muzyki polskiej ostatniego stulecia przygotował zespół projektu „100 na 100. Muzyczne dekady wolności”.
Bogatsi o doświadczenia poprzednich naborów, ogłaszając trzecią edycję wprowadzamy zmiany, które mają usprawnić i ułatwić Państwu dostęp do tego przedsięwzięcia:
• Znosimy sztywną datę rozliczeń beneficjentów TUTTI.pl. Termin rozliczenia w ramach programu uzależniony został – jak w przypadku wszystkich innych wypożyczeń – od daty planowanego wydarzenia i wysyłki materiałów, zgodnie z zasadami regulaminu wypożyczeń DZN.
• Wzorem ubiegłego roku w trzeciej edycji TUTTI.pl przeprowadzone zostaną dwa nabory. Pierwszy, wiosenny w terminie 18.02 – 18.03.2019 oraz drugi, jesienny, zamykający się w datach 9.09 – 7.10.2019. Wnioski zgłaszane w naborze wiosennym powinny obejmować wydarzenia odbywające się w ciągu pierwszych 6 miesięcy sezonu (pierwszego semestru), tj. od 1. września 2019 do 29. lutego 2020; wnioski zgłaszane w naborze jesiennym przeznaczone są na wydarzenia z drugiej połowy sezonu (drugiego semestru), tj. od 1. marca do 31. sierpnia 2020.
Na realizację wsparcia wydarzeń z muzyką polską zostały przeznaczone środki w wysokości 220 tysięcy zł dla naboru wiosennego oraz 150 tysięcy zł dla naboru jesiennego. Wszystkie pozytywnie ocenione koncerty, warsztaty, przedstawienia i nagrania sezonu 2019/2020 otrzymają dofinansowanie na materiały wykonawcze w wysokości 70%, a w przypadku szkół i akademii – 85%. Rabat przyznawany będzie w drodze konkursu.
Czekamy na Państwa wnioski. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 18 marca 2019. Decyduje data wpłynięcia do oddziału PWM w Warszawie (ul. Fredry 8).
Regulamin, wykaz dostępnych utworów, wniosek oraz szczegóły dotyczące przedsięwzięcia TUTTI.pl zamieszczone są na stronie tutti.pwm.com.pl.
W przypadku wątpliwości lub pytań do Państwa dyspozycji pozostaje zespół TUTTI.pl na czele z koordynatorem, Justyną Neuer-Luboradzką (justyna_luboradzka@pwm.com.pl, tel. 22 635 35 50 w. 22).
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie. Grajmy TUTTI muzykę polską!
Najczęściej czytane:
To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia!
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.
Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.