Aktualności
Czerwcowe koncerty TUTTI.pl
2019-06-11
W czerwcu odbyły się już dwa koncerty pod flagą TUTTI.pl: w Filharmonii Świętokrzyskiej można było usłyszeć rzadko pojawiającą się w programach koncertowych uwerturę do Marcinowej w Seraju Karola Kurpińskiego, a Colas Beugnion Tadeusza Bairda zabrzmiał w wykonaniu Elbląskiej Orkiestry Kameralnej.
Przed nami kolejne koncerty w ramach TUTTI.pl:
14 czerwca ciekawy, nietuzinkowy program wykona Orkiestra Filharmonii Świętokrzyskiej pod batutą Jacka Rogali. Kielce proponują Ludomira Różyckiego Mona Lisę Giocondę oraz Ignacego Feliksa Dobrzyńskiego Symfonię nr 1 B-dur.
Również 14 czerwca, ale tym razem w Opolu Jakub Jakowicz wykona Koncert skrzypcowy nr 2 D-dur Emila Młynarskiego. Skrzypkowi towarzyszyć będzie Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej pod dyrekcją Przemysława Neumanna.
Tego samego dnia, czyli wciąż 14 czerwca Marek Pijarowski i Orkiestra Filharmonii Poznańskiej zagrają Partitę Grażyny Bacewicz. Oczywiście w Poznaniu.
16 czerwca zapraszamy do dwóch miast. Pierwszym z nich jest Warszawa. Tutaj Orkiestra Polskiego Radia pod batutą Michała Kluzy wykona Poloneza D-dur Stanisława Moniuszki.
W Elblągu będzie współcześnie: Elbląska Orkiestra Kameralna z Janem Staniendą przedstawi swoją interpretację bardzo lubianej Conzony di barocco Henryka Czyża.
23 czerwca Orkiestra Kameralna Miasta Jaworzna „Archetti” prowadzona przez Macieja Tomasiewicza wykona Wyspy Eugeniusza Knapika.
Podsumowanie czerwcowych koncertów TUTTI.pl zamyka Teatr Wielki w Poznaniu, który przedstawi 28 i 30 czerwca Parię Stanisława Moniuszki.
Zapraszamy w imieniu wszystkich organizatorów.
Najczęściej czytane:
Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.
Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.