PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

TUTTI.pl w październiku

2019-10-07

Dzisiaj, 7 października o północy mija termin składania wniosków do TUTTI.pl. Zachęcamy do przygotowania dokumentów i dostarczenia ich do warszawskiego oddziału PWM (ul. Fredry 8).

Instytucje, które uzyskały dofinansowanie w wiosennym naborze realizują właśnie swoje projekty. Oto październikowa lista koncertów w ramach TUTTI.pl:

 

1.10 – Drawsko Pomorskie – Stanisław Moniuszko, fragmenty oper Paria, Halka, Verbum nobile, Hrabina, Straszny dwór – Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej, dyr. Jakub Chrenowicz

 

1.10 – Berlin (Niemcy) – Stanisław Moniuszko, Halka – zespoły Teatru Wielkiego w Poznaniu, Gabriel Chmura, soliści: Magdalena Nowacka, Magdalena Wilczyńska-Goś, Piotr Friebe, Łukasz Goliński, Rafał Korpik, Damian Konieczek

 

4.10 – Poznań – Witold Lutosławski, Koncert na fortepian i orkiestrę – Okiestra Filharmonii Poznańskiej, dyr. Marek Pijarowski, Peter Jablonski (pf)

 

4, 5.10 – Warszawa – Karol Szymanowski, Veni Creator – Chór i Orkiestra Filharmonii Narodowej, dyr. Andrzej Boreyko, Ewa Vesin (S)

 

6.10 – Kadzidło, Łomża – Stanisław Moniuszko, Litanie ostrobramskie – Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, Kowieński Chór Państwowy, dyr. Jan Miłosz Zarzycki, Hanna Zajączkiewicz (S), Katarzyna Kuklińska (MS), Jacek Szymański (T), Grzegorz Piotr Kołodziej (Bar)

 

10.10 – Warszawa – Witold Lutosławski – Koncert na orkiestrę, Mała suita – Sinfonia Iuventus, dyr. Massimiliano Caldi

 

17.10 – Warszawa – Stanisław Moniuszko, Bajka, Władysław Żeleński, Koncert fortepianowy Es-dur, Dźwięki żałobne: Andante z Symfonii nr 1, Gawot – Sinfonia Varsovia, dyr. Sebastian Perłowski, Piotr Sałajczyk (pf)

 

18, 20. 10 – Warszawa – Ignacy Jan Paderewski, Manru – Orkiestra i Chór Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, dyr. Marek Weiss, soliści: Peter Berger, Ewa Tracz, Mikołaj Zalasiński, Anna Lubańska, Monika Ledzion-Porczyńska, Krzysztof Szumański

 

18.10 – Katowice – Grażyna Bacewicz, Koncert na orkiestrę smyczkową – Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Lawrence Foster

 

19.10 – Kraków – Władysław Żeleński, Koncert fortepianowy Es-durDźwięki żałobne: Andante z Symfonii nr 1, Gawot – Sinfonia Varsovia, dyr. Sebastian Perłowski, Piotr Sałajczyk (pf)

 

20.10 – Warszawa – Elżbieta Sikora, Suita III „Barokowa”, Madame Curie: Lamento, Stanisław Moniuszko, Straszny dwór: intrada – Orkiestra Polskiego Radia, dyr. Michał Klauza

 

20.10 – Piła – Stanisław Moniuszko, fragmenty oper: Straszny dwór, Halka, Paria – Orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu, dyr. Aleksander Gref, Magdalena Nowacka (S), Magdalena Wilczyńska-Goś (MS), Piotr Friebe (T), Jaromir Trafankowski (Bar)

 

21, 27.10 – Warszawa, Lublin – Mieczysław Karłowicz, Odwieczne pieśni, Karol Szymanowski, Symfonia koncertująca nr 4 – Orkiestra Filharmonii Lubelskiej, dyr. Wojciech Rodek

 

22, 23, 29.10 – Kraków, Lublin, Lwów (Ukraina) – Karol Szymanowski, Stabat Mater – Orkiestra i Chór Filharmonii Lwowskiej, dyr. Volodymyr Syvokhip, soliści: TBA

 

22, 24, 27.10 – Kraków, Lublin, Lwów (Ukraina) – Mieczysław Karłowicz, Koncert A-dur na skrzypce i orkiestrę, Symfonia „Odrodzenie”, Henryk Pachulski, Suita pamięci Piotra Czajkowskiego – Orkiestra Filharmonii Lwowskiej, dyr. Sebastian Perłowski

 

25.10 – Koszalin – Grażyna Bacewicz, Koncert na altówkę i orkiestrę – Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej, dyr. Jakub Chrenowicz, Maciej Sionkowski (vla)

 

25.10 – Bydgoszcz – Mieczysław Karłowicz, Odwieczne pieśni, Wojciech Kilar, Kościelec 1909 – Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej, dyr. Kai Bumann

 

27.10 – Lwów (Ukraina) – Władysław Żeleński, Koncert fortepianowy Es-durDźwięki żałobne: Andante z Symfonii nr 1 – Sinfonia Varsovia, dyr. Sebastian Perłowiski, Piotr Sałajczyk (pf)

 

27.10 – Katowice – Witold Lutosławski, Uwertura smyczkowa – "Archetti" Orkiestra Kameralna Miasta Jaworzna, dyr. Maciej Tomasiewicz

 

27, 28, 30.10 – Lublin, Łańcut, Kraków – Franciszek Lessel, Koncert fortepianowy C-dur – Junge Kammerphilharmone Freiburg, dyr. Andreas Winnen, Izabella Jutrzenka Trzebiatowska (pf)

 

28, 29.10 – Bydgoszcz – Stanisław Moniuszko, Bajka – Orkiestra PZSM w Bydgoszczy, dyr. Henryk Wierzchoń

 

 

Zapraszamy!

Grajmy TUTTI muzykę polską.

Najczęściej czytane:

Dni Otwarte Funduszy Europejskich w Polskim Wydawnictwie Muzycznym

Już 10 i 11 maja 2024 roku odbędą się Dni Otwarte Funduszy Europejskich. XI edycja DOFE jest wyjątkowa – wpisuje się w obchody 20-lecia członkostwa Polski w Unii Europejskiej!

Konkurs "Gdzie jest Wally"

Zapraszamy Was do comiesięcznej zabawy z ilustracjami tegorocznego kalendarza PWM. Szukaj atrybutów na ilutracjach i zdobywaj ciekawe nagrody.

Konkurs "Gdzie jest Wally" rozgrywa się w 11 odsłonach. Śledź naszą stronę na Facebooku od lutego do grudnia i wygrywaj. Do zdobycia: nowe publikacje i atrakcyjne rabaty.



MAJ: czwarta odsłona konkursu

Daj znać w komentarzu, ile klawiszy fotepianu widzisz na ilustracji i w jakich miejscach się znajdują. Na najbardziej spostrzegawczych czekają trzy egzemplarze książki Moniuszko z serii Małe Monografie .

Fryderyki 2024 rozdane. Statuetka dla ANAKLASIS

Najważniejsze polskie nagrody fonograficzne Fryderyki zostały przyznane podczas Gali Muzyki Poważnej, która odbyła się w niedzielę 28 kwietnia w sali koncertowej Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Wśród laureatów ponownie zatriumfowała marka fonograficzna Polskiego Wydawnictwa Muzycznego – ANAKLASIS.

 

Przyznano również nagrodę Złotego Fryderyka za całokształt twórczości w kategorii Muzyka Poważna. Laureatem został Krzysztof Meyer.

Powraca Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego. Koncert inauguracyjny już 30 kwietnia

W dniach 1-12 maja 2024 roku w Filharmonii Narodowej w Warszawie odbędzie się XII Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego. Tegoroczna edycja wyznacza powrót tego prestiżowego wydarzenia do polskiego i światowego kalendarza konkursów muzycznych po kilkuletniej, spowodowanej pandemią przerwie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne i „Ruch Muzyczny” są Partnerami przedsięwzięcia.

Najpiękniejsze Książki 2023 – nominacja dla PWM!

Najgłośniejsza książka ubiegłego roku wydana przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne otrzymała nominację w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2023. W kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa jury doceniło publikację Ten cały musical Mateusza Borkowskiego, Jacka Mikołajczyka i Marcina Zawady. Autorką projektu okładki i wnętrza oraz składu jest Alicja Kobza.

Paweł Malinowski nowym kompozytorem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego

Mamy przyjemność ogłosić, że Paweł Malinowski dołączył do grona kompozytorów reprezentowanych przez naszą Oficynę. Jego utwory były i są wykonywane m.in. przez członków The London Philharmonic Orchestra. W swojej twórczości, młody kompozytor poszukuje kruchych i wrażliwych dźwięków, jednocześnie eksplorując muzyczną przeszłość.

Matematyczność w muzyce. 36. Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów

Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów promuje i prezentuje współczesną, profesjonalną twórczość kompozytorów krakowskich od klasyków i generacji profesorów, poprzez kompozytorów średniego i młodego pokolenia oraz studentów kompozycji. W programie tegorocznej odsłony zabrzmią utwory m.in. kompozytorów reprezentowanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Festiwal rusza już 20 kwietnia.

Biblia tańca powraca. Kultowy podręcznik Ireny Turskiej na nowo

Jak tańczono w starożytnych Chinach? Czym jest gawot? Kiedy powstał profesjonalny balet? Krótki zarys historii tańca i baletu Ireny Turskiej to odpowiedź na setki pytań. To także lektura obowiązkowa dla każdego miłośnika Terpsychory. Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawia nową, zaktualizowaną edycję książki, która od 1962 roku wychowała całe pokolenia historyków tańca, choreografów i tancerzy.

Instrument miesiąca: klawesynowe rekomendacje Aleksandry Gajeckiej-Antosiewicz

Klawesyn w naturze swej ma blask i czystość, jakich próżno by szukać w innych instrumentach – mawiał François Couperin. Jego intrygujący, wyrazisty i rozwibrowany dźwięk wciąż inspiruje kompozytorów i daje instrumentowi nowe życie w muzyce XX i XXI wieku. Oto 5 publikacji wydanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne, po które warto sięgnąć według Aleksandry Gajeckiej-Antosiewicz – klawesynistki i pianistki, specjalizującej się w interpretacji muzyki nowej.

Kto napisał „Poloneza Ogińskiego”? Odpowiedź nie jest oczywista

Wzruszająca melodia, chwytliwy tytuł, a do tego legenda o cierpieniu kompozytora opuszczającego kraj pod przymusem. Polonez a-moll Pożegnanie Ojczyzny, potocznie zwany też Polonezem Ogińskiego, to jeden z najsłynniejszych utworów w historii polskiej muzyki. Najnowsze badania muzykologiczne sugerują jednak, że autorem tej kompozycji najprawdopodobniej wcale nie był Ogiński...