Aktualności
TUTTI.pl w październiku
2019-10-07
Dzisiaj, 7 października o północy mija termin składania wniosków do TUTTI.pl. Zachęcamy do przygotowania dokumentów i dostarczenia ich do warszawskiego oddziału PWM (ul. Fredry 8).
Instytucje, które uzyskały dofinansowanie w wiosennym naborze realizują właśnie swoje projekty. Oto październikowa lista koncertów w ramach TUTTI.pl:
1.10 – Drawsko Pomorskie – Stanisław Moniuszko, fragmenty oper Paria, Halka, Verbum nobile, Hrabina, Straszny dwór – Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej, dyr. Jakub Chrenowicz
1.10 – Berlin (Niemcy) – Stanisław Moniuszko, Halka – zespoły Teatru Wielkiego w Poznaniu, Gabriel Chmura, soliści: Magdalena Nowacka, Magdalena Wilczyńska-Goś, Piotr Friebe, Łukasz Goliński, Rafał Korpik, Damian Konieczek
4.10 – Poznań – Witold Lutosławski, Koncert na fortepian i orkiestrę – Okiestra Filharmonii Poznańskiej, dyr. Marek Pijarowski, Peter Jablonski (pf)
4, 5.10 – Warszawa – Karol Szymanowski, Veni Creator – Chór i Orkiestra Filharmonii Narodowej, dyr. Andrzej Boreyko, Ewa Vesin (S)
6.10 – Kadzidło, Łomża – Stanisław Moniuszko, Litanie ostrobramskie – Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, Kowieński Chór Państwowy, dyr. Jan Miłosz Zarzycki, Hanna Zajączkiewicz (S), Katarzyna Kuklińska (MS), Jacek Szymański (T), Grzegorz Piotr Kołodziej (Bar)
10.10 – Warszawa – Witold Lutosławski – Koncert na orkiestrę, Mała suita – Sinfonia Iuventus, dyr. Massimiliano Caldi
17.10 – Warszawa – Stanisław Moniuszko, Bajka, Władysław Żeleński, Koncert fortepianowy Es-dur, Dźwięki żałobne: Andante z Symfonii nr 1, Gawot – Sinfonia Varsovia, dyr. Sebastian Perłowski, Piotr Sałajczyk (pf)
18, 20. 10 – Warszawa – Ignacy Jan Paderewski, Manru – Orkiestra i Chór Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, dyr. Marek Weiss, soliści: Peter Berger, Ewa Tracz, Mikołaj Zalasiński, Anna Lubańska, Monika Ledzion-Porczyńska, Krzysztof Szumański
18.10 – Katowice – Grażyna Bacewicz, Koncert na orkiestrę smyczkową – Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Lawrence Foster
19.10 – Kraków – Władysław Żeleński, Koncert fortepianowy Es-dur, Dźwięki żałobne: Andante z Symfonii nr 1, Gawot – Sinfonia Varsovia, dyr. Sebastian Perłowski, Piotr Sałajczyk (pf)
20.10 – Warszawa – Elżbieta Sikora, Suita III „Barokowa”, Madame Curie: Lamento, Stanisław Moniuszko, Straszny dwór: intrada – Orkiestra Polskiego Radia, dyr. Michał Klauza
20.10 – Piła – Stanisław Moniuszko, fragmenty oper: Straszny dwór, Halka, Paria – Orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu, dyr. Aleksander Gref, Magdalena Nowacka (S), Magdalena Wilczyńska-Goś (MS), Piotr Friebe (T), Jaromir Trafankowski (Bar)
21, 27.10 – Warszawa, Lublin – Mieczysław Karłowicz, Odwieczne pieśni, Karol Szymanowski, Symfonia koncertująca nr 4 – Orkiestra Filharmonii Lubelskiej, dyr. Wojciech Rodek
22, 23, 29.10 – Kraków, Lublin, Lwów (Ukraina) – Karol Szymanowski, Stabat Mater – Orkiestra i Chór Filharmonii Lwowskiej, dyr. Volodymyr Syvokhip, soliści: TBA
22, 24, 27.10 – Kraków, Lublin, Lwów (Ukraina) – Mieczysław Karłowicz, Koncert A-dur na skrzypce i orkiestrę, Symfonia „Odrodzenie”, Henryk Pachulski, Suita pamięci Piotra Czajkowskiego – Orkiestra Filharmonii Lwowskiej, dyr. Sebastian Perłowski
25.10 – Koszalin – Grażyna Bacewicz, Koncert na altówkę i orkiestrę – Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej, dyr. Jakub Chrenowicz, Maciej Sionkowski (vla)
25.10 – Bydgoszcz – Mieczysław Karłowicz, Odwieczne pieśni, Wojciech Kilar, Kościelec 1909 – Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej, dyr. Kai Bumann
27.10 – Lwów (Ukraina) – Władysław Żeleński, Koncert fortepianowy Es-dur, Dźwięki żałobne: Andante z Symfonii nr 1 – Sinfonia Varsovia, dyr. Sebastian Perłowiski, Piotr Sałajczyk (pf)
27.10 – Katowice – Witold Lutosławski, Uwertura smyczkowa – "Archetti" Orkiestra Kameralna Miasta Jaworzna, dyr. Maciej Tomasiewicz
27, 28, 30.10 – Lublin, Łańcut, Kraków – Franciszek Lessel, Koncert fortepianowy C-dur – Junge Kammerphilharmone Freiburg, dyr. Andreas Winnen, Izabella Jutrzenka Trzebiatowska (pf)
28, 29.10 – Bydgoszcz – Stanisław Moniuszko, Bajka – Orkiestra PZSM w Bydgoszczy, dyr. Henryk Wierzchoń
Zapraszamy!
Grajmy TUTTI muzykę polską.
Najczęściej czytane:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.
Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.
O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.
Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.
22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia płytowa ANAKLASIS i Filharmonia Śląska zapraszają na koncert poświęcony twórczości Witolda Szalonka, który odbędzie się 3 grudnia o godz. 19:00 w Filharmonii Śląskiej. Okazja jest szczególna, bowiem tego wieczoru odbędzie się premiera najnowszych publikacji nutowych oraz dwóch albumów płytowych z pieśniami i kompozycjami instrumentalnymi śląskiego mistrza.
Celne i bezkompromisowe komentarze w błyskotliwym stylu, czyli Roman Palester o muzyce, sztuce oraz literaturze. Ostatni tom trylogii „Pisma” trafił na półki księgarń. Zbiór myśli kompozytora i wieloletniego redaktora audycji kulturalnych Radia Wolna Europa to doskonała propozycja dla miłośników sztuki, będąc przyjemną, a równocześnie skłaniającą do refleksji lekturą.
Czy współczesny jazz i XV-wieczna polifonia mogą wypracować wspólny język muzyczny? LAETA MUNDUS to najnowszy album wytwórni ANAKLASIS, który splata ze sobą dwa – z pozoru niemożliwe do pogodzenia – światy, tworząc swoistą harmonię sfer. Premiera płyty połączona z koncertem z cyklu „ANAKLASIS na fali” już 12 grudnia.