PWM

Szukaj
Zaawansowane
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Wykładowcy



 

Adam Tomasz Kukla – absolwent muzykologii na Uniwersytecie Jagiellońskim.
W 2015 roku pod opieką dr hab. Aleksandry Patalas obronił pracę magisterską pt. „Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale” Jana Stefaniego – geneza i charakterystyka kompozycji oraz wydanie krytyczne. Obecnie swoją wiedzę pogłębia na studiach doktoranckich na Wydziale Historycznym UJ w Instytucie Muzykologii, kontynuując badania nad twórczością wspomnianego kompozytora. Jego zainteresowania badawcze skupiają się na historii muzyki okresu klasycyzmu, w szczególności dziełach scenicznych, źródłoznawstwie oraz edytorstwie muzycznym.
W 2008 roku, w trakcie nauki w Zespole Szkół Muzycznych nr 1 im. K. Szymanowskiego w Rzeszowie, zaczął stawiać swoje pierwsze kroki w dziedzinie edytorstwa muzycznego. Następnie podczas licencjackich studiów muzykologicznych realizował profil edytorski. W 2016 roku był stażystą w Polskim Wydawnictwie Muzycznym, a od 2017 jest redaktorem w tejże instytucji. W swojej pracy zajmuje się głównie redakcją wydań źródłowo-krytycznych, ale również publikacji pedagogicznych oraz materiałów orkiestrowych. Ponadto wykonuje prace z zakresu składu nutowego i korektorskie. Jest członkiem zespołu ds. wytycznych edycyjnych PWM-u oraz sekretarzem i członkiem Komitetu Redakcyjnego Dzieł wszystkich Karola Lipińskiego.

 

Emil Bernard Wojtacki urodził się w 1981 roku w Olsztynie, gdzie ukończył tamtejszą szkołę muzyczną w klasie wiolonczeli. Studiował informatykę na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim, zaś w 2001 roku rozpoczął studia w krakowskiej Akademii Muzycznej na kierunku teorii muzyki. Swoją wiedzę w tej dziedzinie poszerzał na Universität für Musik Und Darstellende Kunst w Grazu (Austria) w klasie Clemensa Gadenstättera. Brał również udział w warsztatach kompozytorskich prowadzonych pod kierunkiem prof. Jamesa Clarke’a. W 2007 roku ukończył z wyróżnieniem studia na kierunku kompozycji w klasie prof. Józefa Rychlika, zaś jego utwór dyplomowy – „Concerto per violoncello ed orchestra” – został zakwalifikowany do II etapu Nagrody Mediów Publicznych w dziedzinie muzyki „Opus”.
Jego utwory były wykonywane na festiwalach w Czechach (Ostravské Dny Nové Hudby, Introspekce Nové Hudby), Meksyku (Foro Internacional De Música Nueva), Niemczech (Festival Junger Künstler) i w Polsce (Międzynarodowe Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich). W 2008 rozpoczął studia doktoranckie w Akademii Muzycznej w Krakowie. W lutym 2009 roku zwyciężył w Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Musica Sacra” – otrzymał I Nagrodę Prezydenta Miasta Częstochowy za utwór „De caritate”.
Głównymi obszarami jego zainteresowań teoretycznych są estetyka muzyki oraz organizacja materiału dźwiękowego na najbardziej elementarnym na poziomie (głównie współczesna kontrapunktyka). Ważnym nurtem jego twórczości jest muzyka wokalno-instrumetalna oraz eksploracja ciszy.

 

 

 

Weekendowy Kurs Edytorstwa Muzycznego

 

Informacje organizacyjne

 

Program

 

Wykładowcy