PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Wykładowcy



 

Piotr Jędrzejczyk – kompozytor, dyrygent i aranżer, wykładowca gdańskiej Akademii Muzycznej, doktorant Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie kompozycji prof. Anny Zawadzkiej-Gołosz. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie kompozycji prof. Krzysztofa Olczaka (dyplom z wyróżnieniem w 2017 roku) oraz klasie dyrygentury symfoniczno-operowej prof. Elżbiety Wiesztordt-Sulecińskiej (dyplom w 2019 roku). Był wieloletnim przewodniczącym Koła Artystyczno-Naukowego Wydziału Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki. W latach 2015–2017 pełnił obowiązki dyrektora artystycznego i dyrygenta Gdyńskiej Orkiestry Symfonicznej. Jest wieloletnim współpracownikiem Wydawnictwa Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, dla których wykonuje składy, korekty i redakcję głównie współczesnej muzyki orkiestrowej. Od 2020 roku współpracuje także z wydawnictwem Experimental Workshop. Jego kompozycje wykonywane były na licznych festiwalach (m.in. Copenhagen Avantgarde Music Festival, Randspiele Festival w Berlinie, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna”, Festiwal Muzyki Współczesnej „Nowe Fale”, Gdański Festiwal Muzyczny, Międzynarodowe Forum Altówkowe w Poznaniu) oraz koncertach w kraju i za granicą. Jest laureatem wielu konkursów kompozytorskich, m.in. uzyskał I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim na utwór na akordeon solo lub na akordeon i zespół kameralny (2014) oraz I miejsce na konkursie Stwórz Boarding Music na pokłady samolotów eurolot.com (2014). Jest beneficjentem Nagród Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2014, 2015), Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2014), Stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego (2015, 2016), Stypendium Marszałka Województwa pomorskiego dla Twórców Kultury (2018), Stypendium doktoranckiego Akademii Muzycznej w Krakowie (2018, 2020) i Stypendium Rektora Akademii Muzycznej w Gdańsku dla Najlepszych Studentów (2013, 2014, 2015, 2016). W 2015 roku za działalność twórczą otrzymał Nagrodę Miasta Gdańska dla Młodych Twórców w Dziedzinie Kultury, a w maju 2016 roku był finalistą konkursu Czerwonej Róży jako najlepszy student Akademii Muzycznej w Gdańsku.



Kamil Poniatowski –  jest absolwentem muzykologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie realizował profil edytorski. Jego zainteresowanie źródłoznawstwem i edytorstwem muzycznym doprowadziło do przygotowania w trakcie studiów dwóch edycji źródłowo-krytycznych: Requiem in Es Wacława Raszka (2017) oraz Liber secundus cantionum sacrarum Gregora Langego (2019). Uczestniczył w konferencjach muzykologicznych w Pradze (2016), Lublinie (2018) i Krakowie (2019). Jeszcze podczas studiów brał udział w kursie organizowanym przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne, a następnie w Seminarium Edytorstwa Muzycznego w Radziejowicach. Z PWM-em współpracuje od 2018 roku, początkowo jako kopista, później stażysta, a obecnie jako członek Działu Redakcji. Zajmuje się przede wszystkim składem nutowym, wykonuje również prace korektorskie, redakcję i adiustację utworów. Od roku akademickiego 2019/2020 prowadzi szkolenia z obsługi programu Sibelius dla grupy początkującej w ramach Kursu Edytorstwa Muzycznego. W 2022 roku prowadził również zajęcia w ramach profilu edytorskiego w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. Poza Polskim Wydawnictwem Muzycznym wykonywał również liczne prace edytorskie dla instytucji i osób prywatnych. W latach 2017–2020 był członkiem redakcji „Kwartalnika Młodych Muzykologów UJ”, w którym zajmował się korektą tekstów polsko- i anglojęzycznych, a także składem publikacji. Jako chórzysta współpracuje m.in. z Chórem Polskiego Radia, Chórem Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrą Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, Baroque Collegium 1685, Musica Florea czy Górecki Chamber Choir, zajmując się zarówno muzyką kompozytorów współczesnych, jak i wykonawstwem historycznym. Ponadto w latach 2016–2017 był prezesem Krakowskiego Chóru Akademickiego.



 

prof. Zofia Chechlińska – muzykolog, chopinolog, wykładowczyni akademicka. W latach 1959–1961 współpracowała przy przygotowywaniu Katalogu tematycznego dzieł Chopina pod kierunkiem prof. dr hab. J.M. Chomińskiego. Pracowała w Instytucie Sztuki PAN w Warszawie (gdzie przez 10 lat kierowała Zakładem Historii Muzyki), wykładała na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu i na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest członkiem Związku Kompozytorów Polskich, gdzie w latach 1969–1975 była sekretarzem, a następnie wiceprzewodniczącą Zarządu Sekcji Muzykologów. Jej zainteresowania koncentrują się na twórczości Chopina oraz polskiej muzyce XIX wieku. Z tego zakresu opublikowała szereg prac. Założyła i redagowała serię poświęconą kulturze muzycznej XIX wieku („Szkice o Kulturze Muzycznej XIX Wieku”). Była członkiem kolegium redakcyjnego wydawnictwa seryjnego „Monumenta Musicae in Polonia”, w którym kierowała podserią poświęconą operae omniae kompozytorów XIX wieku oraz redakcji „Rocznika Chopinowskiego” i „Chopin Studies”. Jest także redaktorem wielu edycji źródłowo-krytycznych dzieł Henryka Wieniawskiego. Obecnie jest członkiem kolegium redakcyjnego „The Chopin Review” i „Studiów Chopinowskich”. Uczestniczyła w licznych konferencjach i kongresach naukowych w Polsce i za granicą, była także wielokrotnie członkiem komitetów naukowych przygotowujących konferencje, m.in. kongresy chopinowskie w Warszawie. Od 2005 roku jest redaktorem naczelnym monumentalnej serii „Dzieła Chopina. Wydanie Faksymilowe” publikowanej przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. Od 2016 prowadzi seminaria poświęcone wydaniom źródłowo-krytycznym w ramach kursów edytorskich organizowanych przez PWM.


 

Danuta Ambrożewicz – ukończyła muzykologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Zajmuje się redakcją tekstów i wydawaniem książek od ponad trzydziestu lat. Początkowo pracowała w Polskim Wydawnictwie Muzycznym w Redakcji Leksykograficznej (1988–1992; adiustacja, a także autorstwo haseł w części biograficznej Encyklopedii muzycznej PWM pod red. Elżbiety Dziębowskiej), następnie w Polskiej Akademii Nauk (1992–2003 w Instytucie Języka Polskiego oraz 2012–2016 w Oddziale PAN w Krakowie); współtworzyła i współprowadziła Wydawnictwo Lexis (2003–2012), a od roku 2015 ponownie związała się zawodowo z Redakcją PWM (przez trzy lata sekretarz redakcji, obecnie – starszy redaktor).
Począwszy od lat 90. współpracowała z licznymi wydawnictwami i instytucjami, m.in. z Musica Iagellonica, Wydawnictwem Naukowym PWN, Wydawnictwami Uniwersytetu Warszawskiego, Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina, Krakowskim Biurem Festiwalowym. Przygotowała do wydania kilkaset publikacji, w tym encyklopedie, słowniki, bibliografie, rozprawy i czasopisma naukowe, prace popularnonaukowe, teksty źródłowe, programy festiwali muzycznych, wspomnienia, beletrystykę i in. Jej prace redakcyjne, korektowe, czasem także współautorskie oraz techniczne obejmują książki z wielu dziedzin (głównie muzykologii, ale też językoznawstwa polonistycznego i slawistycznego, historii literatury, historii sztuki, pedagogiki, medycyny i in.).
W ramach Seminarium Edytorstwa Muzycznego organizowanego przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne prowadzi od 2016 roku konsultacje i wykłady z zakresu redakcji tekstowej.


 

dr Daniel Cichy – dyrektor i redaktor naczelny Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, muzykolog, publicysta muzyczny, menadżer kultury i wydawca. Studiował muzykologię na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i Ruprecht-Karls-Universität w Heidelbergu. Przez wiele lat związany z Instytutem Muzyki Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie oraz Instytutem Muzykologii UJ. Jest laureatem Ray E. & Ruth A. Robinson Musicology Award, stypendystą Deutscher Musikrat i Ernst-von-Siemens-Musikstiftung, tygodnika „Polityka” i Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.
Oprócz działalności naukowej Daniel Cichy prowadził czynną działalność jako krytyk i publicysta muzyczny. Współpracował z „Tygodnikiem Powszechnym”, „Ruchem Muzycznym”, Drugim Programem Polskiego Radia oraz Radiem Kraków; publikował eseje i teksty krytyczne w prasie polskiej („Glissando”, „Didaskalia”, „Teatr”) i zagranicznej („Neue Musikzeitung”, „MusikTexte”, „Neue Zeitschrift für Musik”). W styczniu 2013 roku został redaktorem naczelnym Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, a od stycznia 2017 roku zajmuje stanowisko dyrektora i redaktora naczelnego tej oficyny. Odpowiadał za realizację projektu „100 na 100. Muzyczne dekady wolności”, największego muzycznego projektu wolnej Polski, przygotowywanego w ramach obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Pomysłodawca ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej o prawie autorskim „Jesteś twórcą – masz prawo!”.


Dorota Stolecka – absolwentka muzykologii na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz podyplomowych studiów z zakresu edytorstwa na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Wieloletni redaktor w Polskim Wydawnictwie Muzycznym, w którym odpowiedzialna była m.in. za korektę i redakcję nutową oraz nadzorowała przebieg procesów wydawniczych. Autorka opracowań źródłowo-krytycznych, takich jak Pieśni i Rapsodia litewska Mieczysława Karłowicza. Prowadząc firmę zajmującą się usługami edytorskimi współpracowała z instytucjami kultury, m.in. z Polskim Wydawnictwem Muzycznym, Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina, Fundacją Międzynarodowych Festiwali Chopinowskich w Dusznikach-Zdroju. Prowadziła zajęcia w ramach Kursu Edytorstwa Muzycznego organizowanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne oraz w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego.


 

Adriana Kretkowska – absolwentka muzykologii i polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, z zawodu i zamiłowania redaktorka oraz korektorka. W Polskim Wydawnictwie Muzycznym pracuje od 2017 roku. Zajmuje się różnorodnymi publikacjami nutowymi i książkowymi poświęconymi muzyce XIX i pierwszej połowy XX wieku, przede wszystkim wydaniami źródłowo-krytycznymi (prowadzi serie dzieł Ignacego Feliksa Dobrzyńskiego oraz Feliksa Nowowiejskiego). Edytorstwo muzyczne zgłębiała pod okiem prof. Zofii Chechlińskiej, red. Doroty Leszczyńskiej, prof. Aleksandry Patalas, dra Andrzeja Sitarza, dra Emila Wojtackiego i innych. Uczestniczyła w konferencjach muzykologicznych m.in. w Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Lwowie, w Seminarium Edytorstwa Muzycznego w Radziejowicach, a także licznych kursach dla redaktorów. W latach 2016–2019 redagowała „Kwartalnik Młodych Muzykologów UJ”. W kolejnych latach współpracowała z Polską Akademią Nauk, a także takimi wydawnictwami jak Instytut Literatury, Universitas, Krytyka Polityczna czy Kultura Gniewu. Od 2018 roku współtworzy kursy, staże i szkolenia edytorskie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.


 

Marta Duda – projektantka grafiki użytkowej. Specjalizuje się w projektowaniu i składzie publikacji. Preferuje przejrzyste layouty oparte na typografii i siatce. Unika zbędnych ozdobników. Szuka automatyzacji na każdym etapie pracy. Nie straszne jej książki wielojęzyczne (składała nawet po arabsku), ale najbardziej lubi pracować nad publikacjami z dużą ilością danych – pełnych infografik, wykresów i tabel.
Absolwentka Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, wydział Sztuki Nowych Mediów. Specjalistyczne wykształcenie zdobywała na licznych warsztatach i kursach, m.in.: Kurs Adobe® InDesign® dla Zaawansowanych (d2d.pl), Kopublikacja (I edycja), Akademicki Kurs Typografii (XII edycja).
Prowadziła warsztaty ze składu i typografii na: Sztuce Nowych Mediów (PJATK), Muzykologii (UW), konferencji Kroje. Obecnie wraz z Beatą Danowską prowadzi studio projektowe Dobry Skład (www.dobrysklad.xyz).


Małgorzata Fiedor-Matuszewska – prawnik, absolwentka studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, studiów podyplomowych Prawa autorskiego, wydawniczego i prasowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz uczestnik licznych kursów, warsztatów i szkoleń z zakresu prawa autorskiego i prawa własności intelektualnej.
Prawnik – praktyk, od wielu lat pracuje w Polskim Wydawnictwie Muzycznym, kieruje Działem Zarządzania Prawami. Zajmuje się szeroko pojętym obrotem prawami autorskimi i pokrewnymi, negocjacjami umów autorskich i licencyjnych z kontrahentami oraz z instytucjami w kraju i za granicą, współpracuje z krajowymi i zagranicznymi organizacjami zbiorowego zarządzania.



dr Maciej Jochymczyk – ukończył z wyróżnieniem studia muzykologiczne w Instytucie Muzykologii UJ. Za swoją pracę magisterską otrzymał The Ray and Ruth Robinson Musicology Award. W 2012 roku uzyskał na Uniwersytecie Jagiellońskim tytuł doktora na podstawie dysertacji poświęconej twórczości religijnej o. Amanda Ivanschiza, która została uhonorowana Nagrodą im. Ks. Prof. H. Feichta, przyznawaną przez Sekcję Muzykologów Związku Kompozytorów Polskich. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się na środkowoeuropejskiej muzyce religijnej XVII–XIX wieku, zagadnieniach edytorstwa i źródłoznawstwa muzycznego, a także wykonawstwa historycznego i instrumentologii. W ramach swoich badań prowadził kwerendy w archiwach m.in. w Austrii, Chorwacji, Czechach, Niemczech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Watykanie, Włoszech i Wielkiej Brytanii. Od 2005 roku aktywnie uczestniczy w pracach zespołu naukowego zajmującego się muzykaliami ze zbiorów klasztoru oo. Paulinów na Jasnej Górze. Przygotował partytury będące podstawą prawykonań oraz nagrań kilkudziesięciu obszernych dzieł wokalno-instrumentalnych. Jest współtwórcą i redaktorem serii nutowej „Fontes Musicae in Polonia”, a także członkiem Komitetu Naukowo-Redakcyjnego serii „Musica Claromontana”. W 2016 roku został nagrodzony stypendium dla wybitnych młodych naukowców przyznawanym przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.



dr Marcin Konik – absolwent filozofii i muzykologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, kierownik Biblioteki Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina w Warszawie. Doktorat uzyskał na podstawie rozprawy poświęconej wątkom kosmologicznym (ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji musica mundana Boecjusza) w średniowiecznych traktatach z zakresu teorii muzyki. Odbył staże naukowe w prestiżowych ośrodkach naukowych: Jacob’s School of Music na Indiana University w Bloomington oraz na Wydziale Muzyki Uniwersytetu Stanforda. Współpracuje m.in. z Centre for Computer Assisted Research in the Humanities Uniwersytetu Stanforda. W swoich badaniach skupia się na problematyce skomputeryzowanej analizy muzycznej, muzycznych bazach danych, projektach digitalizacyjnych. Specjalizuje się w badaniach źródłoznawczych muzyki polskiej okresu XVII–XIX wieku.


Krzysztof Madziar – dyrygent, teoretyk muzyki. Muzyk Orkiestry Reprezentacyjnej Straży Granicznej. Pracował jako redaktor w Polskim Wydawnictwie Muzycznym, współtworząc projekt Biblioteki Orkiestr Dętych. Współpracował również z Krzysztofem Trebunią-Tutką, przygotowując materiały nutowe do książki Muzyka Skalnego Podhala wydanej nakładem PWM. Umiejętności edytorskie doskonalił uczestnicząc w Seminarium Edytorstwa Muzycznego w Radziejowicach. Z wyróżnieniem ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie Dyrygentury Orkiestr Dętych. Jest również absolwentem kierunków Dyrygentura symfoniczno-operowa oraz Kompozycja i Teorii Muzyki na tej samej uczelni. Współpracował z takimi zespołami jak: Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Orkiestra Wieniawa, Lydbrook Band, Chór Mieszany Katedry Wawelskiej, Chór Passionart, Orkiestra im. Tadeusza Moryto w Łącku, Limanowska Orkiestra Kameralna, Kwartet Galicyjski, Chór ZPiT Krakus, Chórem „Zew Gór”, Orkiestrą Sandecja Iuventus. Umiejętności dyrygenckie doskonalił podczas kursów u takich dyrygentów jak Valery Kiradijev, Rafał Jacek Delekta, Janis Puris, Tom Brevik, Stanisław Krawczyński. Uczestnik Międzynarodowych Kursów Dyrygenckich, Międzynarodowych Kursów Interpretacji Muzycznej w Nowym Sączu, Ogólnopolskich Warsztatów dla Dyrygentów Orkiestr Dętych, warsztatów dla dyrygentów Move Your Brass! oraz konkursu dyrygenckiego Warsaw Wind Ensamble Conducting Competition.


Paulina Krupa – absolwentka muzykologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od 2016 roku pracuje w Polskim Wydawnictwie Muzycznym na stanowisku redaktora i kopisty. W PWM zajmuje się redakcyjnym prowadzeniem tytułów z muzyką kameralną, pedagogiczną, wokalno-instrumentalną oraz chóralną. Pracuje również jako kopistka, tworząc składy komputerowe nut do publikacji PWM w programach Sibelius i Finale oraz dostosowując materiały otrzymane od kompozytorów do standardów wydawnictwa. Od roku akademickiego 2020/2021 prowadzi zajęcia w ramach Kursu Edytorstwa Muzycznego, a w 2022 roku również w ramach profilu edytorskiego w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego.


dr Emil Wojtacki – kompozytor, teoretyk muzyki, starszy redaktor w Polskim Wydawnictwie Muzycznym. Ukończył szkołę muzyczną w klasie wiolonczeli, studiował informatykę na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim, w 2001 roku rozpoczął studia w krakowskiej Akademii Muzycznej na kierunku teoria muzyki. Swoją wiedzę w tej dziedzinie poszerzał na Universität für Musik und Darstellende Kunst w Grazu (Austria) w klasie Clemensa Gadenstättera. W 2007 roku ukończył z wyróżnieniem studia na kierunku kompozycja w klasie prof. Józefa Rychlika. Praktykuje śpiew tradycyjny (chorał gregoriański i bizantyjski), zajmuje się projektowaniem graficznym oraz redakcją materiałów nutowych – głównie muzyki współczesnej i orkiestrowej. Jest członkiem zespołu ds. wytycznych edycyjnych PWM-u.

 

 

dr hab. Grzegorz Mania – ukończył studia pianistyczne w Akademii Muzycznej w Krakowie (klasa prof. Stefana Wojtasa) oraz w Guildhall School of Music and Drama w Londynie (klasa prof. Martina Roscoe i Charles’a Owen’a). Równocześnie na Uniwersytecie Jagiellońskim ukończył studia prawnicze, a następnie uzyskał stopień doktora nauk prawnych za pracę poświęconą muzyce w prawie autorskim. W Akademii Muzycznej w Krakowie uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki. Jako solista i kameralista występował w kraju i za granicą, w tym w Wielkiej Brytanii, we Francji, w Norwegii, Niemczech, Austrii, Włoszech, Islandii, Izraelu i Stanach Zjednoczonych, Finlandii, Estonii, Ukrainie i na Cyprze. Uczestniczył w licznych warsztatach wykonawczych i klasach mistrzowskich, był także finalistą międzynarodowych konkursów kameralnych i solowych. Jest doświadczonym i wszechstronnym muzykiem-kameralistą oraz akompaniatorem nagradzanym podczas konkursów instrumentalnych. Współpracował z wieloma znakomitymi solistami, w tym regularnie w duecie z Katarzyną Budnik, z którą w 2022 r. nagrał płytę z sonatami M. Weinberga i D. Szostakowicza. Wspólnie z Piotrem Różańskim współtworzy Zarębski Piano Duo. W 2019 r. pianiści nagrali płytę Polska na 4 ręce z utworami J. Zarębskiego, I.J. Paderewskiego i kompletem utworów W. Żeleńskiego na duet fortepianowy. Jest autorem książki Muzyka w prawie autorskim (PWM 2020), a także – wspólnie z dr hab. Moniką Gardoń-Preinl – 3-częściowego podręcznika do czytania a vista (PWM 2017–2022). Jest współzałożycielem oraz prezesem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. Koordynował liczne projekty krajowe i międzynarodowe, m.in. wymiany młodzieży, tournée koncertowe oraz organizację festiwali, konkursów i konferencji naukowych. Jest dyrektorem artystycznym czterech festiwali kameralnych. W 2018 r. otrzymał (wspólnie z prof. S. Wojtasem) Nagrodę Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury. W latach 2019, 2020 oraz 2023 uzyskał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Na stanowisku profesora pracuje w Katedrze Kameralistyki Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, a jako wykładowca m.in. prawa własności intelektualnej współpracował z akademiami muzycznymi w Krakowie, Wrocławiu oraz uniwersytetami ekonomicznymi w Krakowie i Poznaniu. Pracuje ponadto w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie. Od 2017 roku jest członkiem redakcji „Kwartalnika Młodych Muzykologów UJ”, w którym zajmuje się korektą tekstów polsko- i anglojęzycznych, a także składem publikacji. Jako chórzysta współpracuje m.in. z Chórem Polskiego Radia, Chórem Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrą Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, Baroque Collegium 1685, Musica Florea czy Górecki Chamber Choir, zajmując się zarówno muzyką kompozytorów współczesnych, jak i wykonawstwem historycznym. Ponadto w latach 2016–2017 był prezesem Krakowskiego Chóru Akademickiego.

 

Anna Adamczyk – absolwentka muzykologii oraz podyplomowych studiów edytorskich na Uniwersytecie Jagiellońskim, z PWM związana od 2016 roku jako redaktorka, korektorka i kopistka. Na swoim edytorskim koncie ma przede wszystkim wydania utworów kompozytorek i kompozytorów współczesnych, m.in. Elżbiety Sikory, Hanny Kulenty czy Agaty Zubel, ale również wiele wznowień oraz wydania literatury dziecięcej. Od roku 2021 angażuje się w opiekę nad stażystami w dziale Redakcji PWM, a od 2023 koordynuje staż oraz prowadzi zajęcia w ramach Kursu Edytorstwa Muzycznego związane ze wznowieniami wydań źródłowo-krytycznych Karola Szymanowskiego.



 

Jakub Nikiel – kompozytor i aranżer, inżynier ruchu, redaktor prowadzący Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, twórca serii wydawniczej Biblioteka Orkiestr Dętych. Ukończył Politechnikę Śląską w zakresie inżynierii ruchu na Wydziale Transportu w Katowicach. Równolegle rozpoczął naukę w klasie kompozycji prof. Andrzeja Dziadka w gdańskiej Akademii Muzycznej, którą ukończył dyplomem z wyróżnieniem w 2017 roku. W latach 2015 i 2016 otrzymał Stypendium Rektora dla najlepszych studentów za osiągnięcia artystyczne. Jest członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich. Od 2017 roku pracuje jako redaktor prowadzący w Polskim Wydawnictwie Muzycznym w Krakowie, przygotowując premierowe materiały orkiestrowe dla zespołów i orkiestr z całego świata. Jest autorem projektu Biblioteka Orkiestr Dętych realizowanym w Polskim Wydawnictwie Muzycznym od 2019 roku. Zasiadał w jury międzynarodowego konkursu kompozytorskiego Warsaw Wind Ensemble Composition Contest 2020. Kontynuuje swoją działalność kompozytorską, a jego utwory i aranżacje są wykonywane w całym kraju jak i za granicą: St. Albert’s Church, San Jose, California (2017); Le Carreau du Temple, Paris (2018); Clara Schumann Saal, Frankfurt (2018); Shibuya Stream Hall, Festiwal Polski, Tokyo (2022). Jest zdobywcą III nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Fontannie bije ten dzwon za utwór Echa Gdańska na carillon św. Katarzyny i taśmę (2016) – muzyki, która została także wykorzystana w filmie Zielona Latarnia Agnieszki Bekalarczyk (2022). Został laureatem Konkursu Kompozytorskiego im. H.H. Jabłońskiego za utwór Trio per Marimba, Vibrafono e Pianoforte (2015). Pisał m.in. na zamówienie Polskiego Stowarzyszenia Carillonowego czy na Warsztaty Muzyki Współczesnej prowadzone przez Lennarta Dohmsa z Hochschule der Künste Bern (2014). Uczestniczył również jako wykonawca w XII Bałtyckim Festiwalu Nauki (2014). W 2018 roku opracował dla Krzysztofa Pendereckiego jego Sygnał napisany z okazji 100. Rocznicy Odzyskania Niepodległości wykonywaną w ramach koncertów 100 na 100. Muzyczne dekady wolności.

 

 

 

 

Weekendowy Kurs Edytorstwa Muzycznego

 

Informacje organizacyjne

 

Program

 

Wykładowcy