Aktualności
Nagrania „100 na 100” już dostępne w serwisach streamingowych!
2018-12-07
47 nowych nagrań wybitnych polskich artystów realizowanych na zamówienie PWM w ramach projektu "100 na 100. Muzyczne dekady wolności" jest już dostępnych w najważniejszych serwisach muzycznych, takich jak iTunes, Spotify czy Tidal.
Nagrania zostały podzielone na 10 dekadowych albumów. Zapraszamy do słuchania!
I 1918-1927 - https://independentdigital.lnk.to/1918_1927
II 1928-1937 - https://independentdigital.lnk.to/1928_1937
III 1938-1947 - https://independentdigital.lnk.to/1938_1947
IV 1948-1957 - https://independentdigital.lnk.to/1948_1957
V 1958-1967 - https://independentdigital.lnk.to/1958_1967
VI 1968-1977 - https://independentdigital.lnk.to/1968_1977
VII 1978-1987 - https://independentdigital.lnk.to/1978_1987
VIII 1988-1997 - https://independentdigital.lnk.to/1988_1997
IX 1998-2007 - https://independentdigital.lnk.to/1998_2007
X 2008-2017 - https://independentdigital.lnk.to/2008_2017
Więcej szczegółów na stronie www.stonasto.pl
WYKONAWCY NAGRAŃ
Chóry, orkiestry, zespoły symfoniczne i kameralne:
Camerata Silesia
Chór Polskiego Radia
Chór Filharmonii Narodowej
NFM Chór Filharmonii Wrocławskiej
Chór Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia
Polska Orkiestra Radiowa
Sinfonia Varsovia
Sinfonia Iuventus
Orkiestra Filharmonii Narodowej
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Orkiestra Filharmonii Śląskiej
NFM Orkiestra Filharmonii Wrocławskiej
Orkiestra Teatru Wielkiego – Opery Narodowej
Orkiestra Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”
Sinfonietta Cracovia
Amadeus Orkiestra Kameralna Polskiego Radia
AUKSO Orkiestra Kameralna Miasta Tychy
NFM Ensemble
Orkiestra Muzyki Nowej
Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble
Hob-beats Percussion Group
Kwartet Śląski
Lutosławski Quartet
Soliści:
Agata Zubel - sopran
Joanna Freszel – sopran
Olga Pasiecznik - sopran
Tomasz Kuk – tenor
Tadeusz Szlenkier - tenor
Szymon Komasa – baryton
Tomasz Konieczny - baryton
Ignacy Lisiecki – fortepian
Małgorzata Walentynowicz – fortepian
Adam Kośmieja - fortepian
Piotr Sałajczyk – fortepian
Andrzej Białko – organy
Elżbieta Karolak – organy
Gośka Isphording - klawesyn
Marcin Świątkiewicz – klawesyn
Piotr Orzechowski – fortepian elektroakustyczny Rhodesa
Łukasz Długosz – flet
Krzysztof Grzybowski – klarnet
Marco Blaauw – trąbka
Klaudiusz Baran – akordeon
Marcin Dylla – gitara
Marianna Bednarska – instrumenty perkusyjne
Ryszard Haba – instrumenty perkusyjne
Dyrygenci (orkiestry, chóry):
Grzegorz Nowak - dyrygent
Łukasz Borowicz – dyrygent
Michał Klauza – dyrygent
Marek Moś – dyrygent
Sebastian Perłowski – dyrygent
Szymon Bywalec - dyrygent
Ewa Strusińska – dyrygent
Marzena Diakun – dyrygent
Anna Duczmal-Mróz – dyrygent
Maciej Tworek – dyrygent
Jurek Dybał – dyrygent
Mirosław Jacek Błaszczyk – dyrygent
Piotr Sułkowski - dyrygent
Krzysztof Dziewięcki – dyrygent
Bassem Akiki – dyrygent
Renato Rivolta – dyrygent
José Maria Florêncio – dyrygent
Anna Szostak - dyrygent
Maria Piotrowska-Bogalecka – dyrygent
Bartosz Maciejewski – dyrygent
Kameraliści:
Julian Paprocki - klarnet
Artur Kasperek - fagot
Jabub Jakowicz - skrzypce
Andrzej Bauer - wiolonczela
Bartosz Bednarczyk – fortepian
Emilia Sitarz – fortepian
Jarosław Bester – akordeon
Magda Kordylasińska-Pękala, Olga Przybył, Radosław Mysłek, Piotr Maślanka, Rafał Kucharski, Miłosz Pękala, Paweł Pruszkowski – instrumenty perkusyjne
Najczęściej czytane:
W maju 1857 r. w „Ruchu Muzycznym” ukazała się zapowiedź wystawienia Halki na deskach warszawskiego Teatru Wielkiego. Na te wieści Stanisław Moniuszko czekał bez mała dekadę – teraz jednak wpadł w „żywy niepokój”… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się przygotowaniom do długo wyczekiwanej przez kompozytora premiery.
Dzieło nagrodzone w Konkursie Kompozytorskim Piesomen Antropon zabrzmi po raz pierwszy 6 czerwca w Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Tego wieczoru usłyszymy ponadto utwory kompozytorów polskich i francuskich, których twórczość stanowi świadectwo czasu i hołd złożony wielkim osobowościom świata sztuki i duchowości m.in. Krzysztofa Pendereckiego i Joanny Wnuk-Nazarowej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem Konkursu.
W ostatnim tygodniu maja uczniowie krakowskich przedszkoli i szkół odwiedzili księgarnię muzyczną PWM z okazji trwającego Tygodnia Dziecka w Polskim Wydawnictwie Muzycznym.
2 czerwca br. rozpocznie się 12. edycja Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki. W muzyczne szranki stanie 77 młodych śpiewaków z 28 krajów; zwycięzców poznamy 7 czerwca. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest Partnerem wydarzenia.
Kompozytor, dyrygent, wydawca, teoretyk muzyki, pedagog muzyczny, rektor uczelni – życiorys Józefa Elsnera jest niezwykle bogaty. Mimo to przeważnie kojarzony jest jedynie jako nauczyciel Fryderyka Chopina. Krzysztof Bilica z zaciekawieniem przygląda się mistrzowi przełomu XVIII i XIX wieku, którego portret rysuje w najnowszej Małej Monografii.
Fascynujący bohater, śmiała koncepcja, wreszcie znakomita obsada aktorska – Król Narcyz to nieszablonowy format opowieści o najsłynniejszym kompozytorze muzyki polskiej początków XX wieku. Wspólna produkcja Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Radia Kraków zgromadziła cenionych realizatorów i aktorów teatralnych, którzy wykreowali świat Karola Szymanowskiego oraz jego bliskich. Emisja na antenie Radia Kraków w kolejne poniedziałki o godzinie 21.05, począwszy od 2 czerwca br.
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.