PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Karol Kurpiński

Karol Kurpiński

1785-1857


wg alfabetu wg kategorii

Utwory z katalogu PWM

Solowe

Album per pianoforte

więcej...


Fantazja

na fortepian
Obsada: pf
więcej...


Fuga i koda na temat „Jeszcze Polska nie zginęła”

na fortepian więcej...


Mazury do baletu "Wesele w Ojcowie"

na fortepian


Potpourri, czyli wariacje z różnych tematów narodowych

na fortepian


Uwertura do opery "Czaromysł, książę słowiański, czyli nimfy jeziora Gopło"

na fortepian


Uwertura do opery "Nadgroda, czyli wskrzeszenie Królestwa Polskiego"

na fortepian


Muzyka sceniczna

Jadwiga, królowa polska [edycja źródłowa]

opera w 3 aktach (1814), ca 110'
Obsada: solo: S,3T,2Bar,B, mixed choir, 2[1.2/Picc] 2 2[1/BstHn.2] 2 — 2 2 1 0 — Timp — Strings
więcej...


Leśniczy w Kozienickiej Puszczy

komedioopera w 1 akcie (1821)
Obsada: 2S 2T 1Bar 2Bsoli-coro maschile-1122-3220-batt-archi
więcej...


Szarlatan czyli wskrzeszanie zmarłych

opera komiczna w 2 aktach (1814)
Obsada: 1S 1MS 2T 2Bar. 1B soli-1111-2000-archi
więcej...


Wesele w Ojcowie

balet (1823)
Obsada: 3222-4230-batt-archi
więcej...


Zamek na Czorsztynie (partytura)

opera w 2 aktach (1819)
Obsada: 1S 1Ms 1T 2B-Bar. soli-2222-2200-tmp-archi
więcej...


Zamek na Czorsztynie (wyciąg fortepianowy)

opera w 2 aktach (1819) więcej...


Kameralne

Dumanie nad mogiłą Wandy

na skrzypce i fortepian
Obsada: vn, pf
więcej...


Dumanie nad mogiłą Wandy

na wiolonczelę i fortepian więcej...


Nokturn; Pejzaż muzyczny

na róg, fagot i altówkę; na róg i fagot (part. + gł.) więcej...


Trzy polonezy

na wiolonczelę i fortepian więcej...


Na orkiestrę kameralną

Warszawianka z 1831 roku

na orkiestrę , ca 2'
Obsada: 1121-2210-batt arm-archi; gł.dyrekcyjny
więcej...


Na instrument solo i orkiestrę

Koncert klarnetowy B-dur

(1823) więcej...


Koncert na klarnet i orkiestrę

(1823), ca 14'
Obsada: solo: Clarinet 1 2 2 2 — 2 0 0 0 — Strings


Orkiestrowe

Calmora: Uwertura

do opery (1820), ca 8'
Obsada: 2 2 2 2 — 2 2 1 0 — Timp — Strings
więcej...


Dwie chatki: Uwertura

do opery (1811), ca 8'
Obsada: 2[Picc.2] 2 2 2 — 2 2 0 0 — Timp — Strings
więcej...


Jadwiga, królowa polska: Uwertura

do opery (1814), ca 10'
Obsada: 2 2 2 2 — 2 2 0 0 — Timp — Strings
więcej...


Jan Kochanowski w Czarnym Lesie: Uwertura

do opery (1817), ca 4'
Obsada: 2[1.2/Picc] 2 2 2 — 2 2 0 0 — Timp — Strings


Marcinowa w seraju

uwertura do opery (1812), ca 5'
Obsada: 2222-2000-batt (2esec)-archi
więcej...


Polonez B-dur

na orkiestrę (1820), ca Ca 5’
Obsada: 2022-2100-timp (ad lib.)-archi
więcej...


Polonez D-dur "Witaj królu"

na orkiestrę symfoniczną, ca 6'
Obsada: 2222-2220-batt-archi


Polonez Es-dur

na orkiestrę symfoniczną (1830), ca 6'
Obsada: 2222-1110-batt-archi
więcej...


Ruiny Babilonu,

uwertura do opery (1812), ca 9'
Obsada: 1222-2200-tmp-archi
więcej...


Zabobon czyli Krakowiacy i górale,

uwertura do opery (1816), ca 5'
Obsada: 2222-2200-tmp-archi
więcej...


Zamek na Czorsztynie,

uwertura do opery (1819), ca 8'
Obsada: 2222-2200-tmp-archi


Wokalno-instrumentalne

Elegia na śmierć Tadeusza Kościuszki

(1818), ca 20’
Obsada: solo: Speaker 2 2 2 2 — 2 0 1 0 — Timp — Strings


Jadwiga, królowa polska [ed. źródłowa]: aria Jagiełły

akt III: "Niech oręż walkę rozstrzyga"
Obsada: solo: Bar 0 2 2 2 — 2 2 1 0 — Timp — Strings
więcej...


Jadwiga, królowa polska [edycja źródłowa]

opera w 3 aktach (1814), ca 110'
Obsada: solo: S,3T,2Bar,B, mixed choir, 2[1.2/Picc] 2 2[1/BstHn.2] 2 — 2 2 1 0 — Timp — Strings
więcej...


Marsz obozowy z 1831 roku

na chór męski i orkiestrę, ca 2'
Obsada: coro maschile-2222-4231-batt-archi


Te Deum laudamus

na głosy solo, chór i orkiestrę (1829), ca 30'
Obsada: 4[Picc.Picc.3.4] 2 4 3[1/CBsn.2.3] — 4 4[PiccTpt.2.3.4] Srpt 3 0 — Timp — Strings


Album per pianoforte

więcej...


Calmora: Uwertura

do opery (1820), ca 8'
Obsada: 2 2 2 2 — 2 2 1 0 — Timp — Strings
więcej...


Dumanie nad mogiłą Wandy

na skrzypce i fortepian
Obsada: vn, pf
więcej...


Dumanie nad mogiłą Wandy

na wiolonczelę i fortepian więcej...


Dwie chatki: Uwertura

do opery (1811), ca 8'
Obsada: 2[Picc.2] 2 2 2 — 2 2 0 0 — Timp — Strings
więcej...


Elegia na śmierć Tadeusza Kościuszki

(1818), ca 20’
Obsada: solo: Speaker 2 2 2 2 — 2 0 1 0 — Timp — Strings


Fantazja

na fortepian
Obsada: pf
więcej...


Fuga i koda na temat „Jeszcze Polska nie zginęła”

na fortepian więcej...


Jadwiga, królowa polska [edycja źródłowa]

opera w 3 aktach (1814), ca 110'
Obsada: solo: S,3T,2Bar,B, mixed choir, 2[1.2/Picc] 2 2[1/BstHn.2] 2 — 2 2 1 0 — Timp — Strings
więcej...


Jadwiga, królowa polska [ed. źródłowa]: aria Jagiełły

akt III: "Niech oręż walkę rozstrzyga"
Obsada: solo: Bar 0 2 2 2 — 2 2 1 0 — Timp — Strings
więcej...


Jadwiga, królowa polska: Uwertura

do opery (1814), ca 10'
Obsada: 2 2 2 2 — 2 2 0 0 — Timp — Strings
więcej...


Jan Kochanowski w Czarnym Lesie: Uwertura

do opery (1817), ca 4'
Obsada: 2[1.2/Picc] 2 2 2 — 2 2 0 0 — Timp — Strings


Koncert klarnetowy B-dur

(1823) więcej...


Koncert na klarnet i orkiestrę

(1823), ca 14'
Obsada: solo: Clarinet 1 2 2 2 — 2 0 0 0 — Strings


Leśniczy w Kozienickiej Puszczy

komedioopera w 1 akcie (1821)
Obsada: 2S 2T 1Bar 2Bsoli-coro maschile-1122-3220-batt-archi
więcej...


Marcinowa w seraju

uwertura do opery (1812), ca 5'
Obsada: 2222-2000-batt (2esec)-archi
więcej...


Marsz obozowy z 1831 roku

na chór męski i orkiestrę, ca 2'
Obsada: coro maschile-2222-4231-batt-archi


Mazury do baletu "Wesele w Ojcowie"

na fortepian


Nokturn; Pejzaż muzyczny

na róg, fagot i altówkę; na róg i fagot (part. + gł.) więcej...


Polonez B-dur

na orkiestrę (1820), ca Ca 5’
Obsada: 2022-2100-timp (ad lib.)-archi
więcej...


Polonez D-dur "Witaj królu"

na orkiestrę symfoniczną, ca 6'
Obsada: 2222-2220-batt-archi


Polonez Es-dur

na orkiestrę symfoniczną (1830), ca 6'
Obsada: 2222-1110-batt-archi
więcej...


Potpourri, czyli wariacje z różnych tematów narodowych

na fortepian


Ruiny Babilonu,

uwertura do opery (1812), ca 9'
Obsada: 1222-2200-tmp-archi
więcej...


Szarlatan czyli wskrzeszanie zmarłych

opera komiczna w 2 aktach (1814)
Obsada: 1S 1MS 2T 2Bar. 1B soli-1111-2000-archi
więcej...


Te Deum laudamus

na głosy solo, chór i orkiestrę (1829), ca 30'
Obsada: 4[Picc.Picc.3.4] 2 4 3[1/CBsn.2.3] — 4 4[PiccTpt.2.3.4] Srpt 3 0 — Timp — Strings


Trzy polonezy

na wiolonczelę i fortepian więcej...


Uwertura do opery "Czaromysł, książę słowiański, czyli nimfy jeziora Gopło"

na fortepian


Uwertura do opery "Nadgroda, czyli wskrzeszenie Królestwa Polskiego"

na fortepian


Warszawianka z 1831 roku

na orkiestrę , ca 2'
Obsada: 1121-2210-batt arm-archi; gł.dyrekcyjny
więcej...


Wesele w Ojcowie

balet (1823)
Obsada: 3222-4230-batt-archi
więcej...


Zabobon czyli Krakowiacy i górale,

uwertura do opery (1816), ca 5'
Obsada: 2222-2200-tmp-archi
więcej...


Zamek na Czorsztynie (partytura)

opera w 2 aktach (1819)
Obsada: 1S 1Ms 1T 2B-Bar. soli-2222-2200-tmp-archi
więcej...


Zamek na Czorsztynie,

uwertura do opery (1819), ca 8'
Obsada: 2222-2200-tmp-archi


Zamek na Czorsztynie (wyciąg fortepianowy)

opera w 2 aktach (1819) więcej...