Opuszczasz polską wersję strony.
Na stronie anglojęzycznej nie będziesz mieć możliwości kontynuacji zakupów.
Czy chcesz przejść na wersję anglojęzyczną?
TAK NIE
Paweł Mykietyn urodził się 20. maja 1971 roku w Oławie. Studiował w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie profesora Włodzimierza Kotońskiego (dyplom w 1997 roku). Brał udział w Międzynarodowych Letnich Kursach dla Młodych Kompozytorów w Kazimierzu nad Wisłą (1991, 1992, 1993) oraz Gaudeamus Music Week w Amsterdamie (1992). Uczestniczył w wykładach takich kompozytorów jak Witold Lutosławski, Krzysztof Penderecki, Henryk Mikołaj Górecki, Magnus Lindberg, Louis Andriessen, Francoise Bernard Mache czy Michael Nymann.
W wieku 22 lat zadebiutował utworem „La Strada” na festiwalu „Warszawska Jesień”. W 1995 roku utwór „3 for 13”, napisany na zamówienie Polskiego Radia, zdobył pierwsze miejsce na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Paryżu w kategorii młodych kompozytorów. Rok później utwór „Epifora”, zamówiony przez Studio Eksperymentalne Polskiego Radia, zdobył pierwsze miejsce na IV Międzynarodowej Trybunie Muzyki Elektroakustycznej UNESCO w Amsterdamie, ponownie w kategorii młodych kompozytorów.
Komponował dla takich solistów jak Elżbieta Chojnacka, Ewa Pobłocka, Andrzej Bauer. Współpracował z wybitnymi dyrygentami, m. in. Jean-Paulem Dessy, Jackiem Kaspszykiem, Jerzym Maksymiukiem, Diego Massonem, Wojciechem Michniewskim, Reinbertem de Leeuw. Pisał muzykę na zamówienia festiwalu Warszawska Jesień, Teatru Wielkiego Opery Narodowej i dla zespołów: the Belcea Quartet, de Ereprijs, Icebreaker, czy Kronos Quartet.
W styczniu 2000 roku otrzymał „Paszport Polityki”. W tym samym miesiącu jego kompozycja „3 for 13” była prezentowana na Midem Classique w Cannes.
Był pierwszym laureatem Nagrody Mediów Publicznych „OPUS” (2008).
W 2011 roku został uhonorowany Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, a rok później przyznano mu prestiżową nagrodą Prix France Musique Sacem za muzykę do filmu ”Essential Kiling” Jerzego Skolimowskiego.
Paweł Mykietyn był założycielem i klarnecistą działającego w latach 1990-2005 zespołu Nonstrom, specjalizującego się w muzyce współczesnej.
Począwszy od roku 1996 skomponował muzykę do większości spektakli teatralnych w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego. Od 2008 roku prowadzi scenę muzyczną w Nowym Teatrze w Warszawie. Jest autorem muzyki do wielu filmów fabularnych, za które był nagradzany między innymi podczas Festiwalu Filmowego w Gdyni.
Najważniejsze kompozycje:
„...choć doleciał Dedal...” na, klarnet, wiolonczelę i fortepian (1990)
„La Strada” na trzy instrumenty (1991)
„Cztery Preludia” na fortepian (1992)
„U Radka” na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian (1993)
„Sonatina fur Alina” na saksofon altowy i taśmę (1994)
„3 for 13” na orkiestrę kameralną (1994)
„Eine kleine herbstmusik“ na orkiestrę kameralną (1995)
Koncert na fortepian i orkiestrę (1996)
„Epifora” na fortepian i taśmę (1996)
„...na temat własny” na zespół kameralny (1997)
„4 for 4” na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian (1997)
Kwartet smyczkowy (1998)
Koncert na wiolonczelę i orkiestrę (1998)
„Kiedy przyjdzie Katelbach” na taśmę (1998)
„Before 4 for 4” na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian (1999)
„Sonety Shakespeare’a” na sopran męski i fortepian (2000)
„Ignorant i Szaleniec” opera kameralna wg T. Bernharda (2001)
Koncert na klawesyn i orkiestrę (2002)
„Kartka z albumu” na wiolonczelę i taśmę (2002)
„Klave” na klawesyn w stroju mikrotonowym i orkiestrę kameralną (2004)
„Ładnienie” na baryton, klawesyn w stroju mikrotonowym i kwartet smyczkowy (2004)
„Akt” na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian (2005)
II Kwartet smyczkowy (2006)
„Prolog” na orkiestrę smyczkową (2006)
Sonata na wiolonczelę (2006)
II Symfonia (2007)
Pasja wg św. Marka (2008)
„Vivo” na chór, orkiestrę i elektronikę (2010)
„Berceuse” na dziesięciu śpiewaków (2010)
III Symfonia na alt i orkiestrę (2011)
„Dwa Wiersze Miłosza” na aktorkę, aktora, 10 muzyków, elektronikę i video (2011)
„Klavierstücke” na syntezator Casio CTK-731 (2012)
„King Lear” musical w dwóch aktach (2012)
„Wax music” na wałki woskowe i fortepian (2012)
Koncert na flet i orkiestrę (2013) „Bourrée” na wiolonczelę (2014)
„Hommage a Oskar Dawicki” (2014)
„Czarodziejska góra” opera (2015)
III Kwartet smyczkowy (2016)
Koncert podwójny na dwa flety i orkiestrę symfoniczną (2016)
Herr Thäddeus (2017)
Dwie Ragi na tablę (2017)
„Dwie Arabeski” na fortepian solo (2018)
Koncert na skrzypce i orkiestrę symfoniczną (2019)
II koncert na wiolonczelę i orkiestrę (2019)
„Perpetuum Stabile” na kwartet fortepianowy (2019)
Muzyka filmowa:
Mariusz Treliński „Egoiści” (2000)
Małgorzata Szumowska „Ono” (2004)
Małgorzata Szumowska „Ojciec” (2005)
Małgorzata Szumowska „33 sceny z życia” (2008)
Andrzej Wajda „Tatarak” (2008)
Jan Hryniak „Trick” (2009)
Jerzy Skolimowski „Essential Killing” (2010)
Filip Marczewski „Bez wstydu” (2011)
Małgorzata Szumowska „W imię...” (2012)
Andrzej Wajda „Wałesa. Człowiek z Nadziei” (2013)
Katarzyna Jungowska "Piąte. Nie odchodź" (2014)
Jerzy Skolimowski "11 minut" (2015)
fot. © Jacek Poremba
Administratorem dobrowolnie podanych danych osobowych jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne z siedzibą w Krakowie (31-111) przy Al. Krasińskiego 11A. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki Newslettera zawierającego informacje marketingowe administratora danych. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Informujemy, iż poza podmiotami uprawnionymi na podstawie przepisów prawa, zebrane dane osobowe nie będą udostępniane.
Zamknij