PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Kurs Edytorstwa Muzycznego - wykładowcy



dr hab. Grzegorz Mania – ukończył studia pianistyczne w Akademii Muzycznej w Krakowie (klasa prof. Stefana Wojtasa) oraz w Guildhall School of Music and Drama w Londynie (klasa prof. Martina Roscoe i Charles’a Owen’a). Równocześnie na Uniwersytecie Jagiellońskim ukończył studia prawnicze, a następnie uzyskał stopień doktora nauk prawnych za pracę poświęconą muzyce w prawie autorskim. W Akademii Muzycznej w Krakowie uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki. Jako solista i kameralista występował w kraju i za granicą, w tym w Wielkiej Brytanii, we Francji, w Norwegii, Niemczech, Austrii, Włoszech, Islandii, Izraelu i Stanach Zjednoczonych, Finlandii, Estonii, Ukrainie i na Cyprze. Uczestniczył w licznych warsztatach wykonawczych i klasach mistrzowskich, był także finalistą międzynarodowych konkursów kameralnych i solowych. Jest doświadczonym i wszechstronnym muzykiem-kameralistą oraz akompaniatorem nagradzanym podczas konkursów instrumentalnych. Współpracował z wieloma znakomitymi solistami, w tym regularnie w duecie z Katarzyną Budnik, z którą w 2022 r. nagrał płytę z sonatami M. Weinberga i D. Szostakowicza. Wspólnie z Piotrem Różańskim współtworzy Zarębski Piano Duo. W 2019 r. pianiści nagrali płytę Polska na 4 ręce z utworami J. Zarębskiego, I.J. Paderewskiego i kompletem utworów W. Żeleńskiego na duet fortepianowy. Jest autorem książki Muzyka w prawie autorskim (PWM 2020), a także – wspólnie z dr hab. Moniką Gardoń-Preinl – 3-częściowego podręcznika do czytania a vista (PWM 2017–2022). Jest współzałożycielem oraz prezesem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. Koordynował liczne projekty krajowe i międzynarodowe, m.in. wymiany młodzieży, tournée koncertowe oraz organizację festiwali, konkursów i konferencji naukowych. Jest dyrektorem artystycznym czterech festiwali kameralnych. W 2018 r. otrzymał (wspólnie z prof. S. Wojtasem) Nagrodę Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury. W latach 2019, 2020 oraz 2023 uzyskał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Na stanowisku profesora pracuje w Katedrze Kameralistyki Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, a jako wykładowca m.in. prawa własności intelektualnej współpracował z akademiami muzycznymi w Krakowie, Wrocławiu oraz uniwersytetami ekonomicznymi w Krakowie i Poznaniu. Pracuje ponadto w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie. 
 

Anna Adamczyk – absolwentka muzykologii oraz podyplomowych studiów edytorskich na Uniwersytecie Jagiellońskim, z PWM związana od 2016 roku jako redaktorka, korektorka i kopistka. Na swoim edytorskim koncie ma przede wszystkim wydania utworów kompozytorek i kompozytorów współczesnych, m.in. Elżbiety Sikory, Hanny Kulenty czy Agaty Zubel, ale również wiele wznowień oraz wydania literatury dziecięcej.

Od roku 2021 angażuje się w opiekę nad stażystami w dziale Redakcji PWM, a od 2023 koordynuje staż oraz prowadzi zajęcia w ramach Kursu Edytorstwa Muzycznego związane ze wznowieniami wydań źródłowo-krytycznych Karola Szymanowskiego.
 

Jakub Nikiel – kompozytor i aranżer, inżynier ruchu, redaktor prowadzący Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, twórca serii wydawniczej Biblioteka Orkiestr Dętych.
Ukończył Politechnikę Śląską w zakresie inżynierii ruchu na Wydziale Transportu w Katowicach. Równolegle rozpoczął naukę w klasie kompozycji prof. Andrzeja Dziadka w gdańskiej Akademii Muzycznej, którą ukończył dyplomem z wyróżnieniem w 2017 roku. W latach 2015 i 2016 otrzymał Stypendium Rektora dla najlepszych studentów za osiągnięcia artystyczne. Jest członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich.

Od 2017 roku pracuje jako redaktor prowadzący w Polskim Wydawnictwie Muzycznym w Krakowie, przygotowując premierowe materiały orkiestrowe dla zespołów i orkiestr z całego świata. Jest autorem projektu Biblioteka Orkiestr Dętych realizowanym w Polskim Wydawnictwie Muzycznym
od 2019 roku. Zasiadał w jury międzynarodowego konkursu kompozytorskiego Warsaw Wind Ensemble Composition Contest 2020. Kontynuuje swoją działalność kompozytorską, a jego utwory
i aranżacje są wykonywane w całym kraju jak i za granicą: St. Albert’s Church, San Jose, California (2017); Le Carreau du Temple, Paris (2018); Clara Schumann Saal, Frankfurt (2018); Shibuya Stream Hall, Festiwal Polski, Tokyo (2022).

Jest zdobywcą III nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Fontannie bije ten dzwon
za utwór Echa Gdańska na carillon św. Katarzyny i taśmę (2016) – muzyki, która została także wykorzystana w filmie Zielona Latarnia Agnieszki Bekalarczyk (2022). Został laureatem Konkursu Kompozytorskiego im. H.H. Jabłońskiego za utwór Trio per Marimba, Vibrafono e Pianoforte (2015). Pisał m.in. na zamówienie Polskiego Stowarzyszenia Carillonowego czy na Warsztaty Muzyki Współczesnej prowadzone przez Lennarta Dohmsa z Hochschule der Künste Bern (2014). Uczestniczył również jako wykonawca w XII Bałtyckim Festiwalu Nauki (2014). W 2018 roku opracował dla Krzysztofa Pendereckiego jego Sygnał napisany z okazji 100. Rocznicy Odzyskania Niepodległości wykonywaną w ramach koncertów 100 na 100. Muzyczne dekady wolności. 

 

 

 

Seminarium Edytorstwa Muzycznego

 

Informacje organizacyjne

 

Program

 

Rekrutacja

 

Wykłądowcy